حرکت الاکلنگی بازار ارز و سکه

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹

روز گذشته برای بار سوم در سال 93 دلار به زیر سطح حمایتی 3100تومان رسید. دلار که در اوایل روز کار خود را با نرخ 3113 تومان آغاز کرد در ادامه روز روند کاهش به خود گرفت و با 12تومان کاهش به 3098 تومان رسید. صرافان روز، گذشته در بازار از رکود و کاهش معاملات در بازار خبر می‌دادند و اظهار کردند روند کاهشی نرخ دلار، کار را برای سودجویان و واسطه‌ها در بازار کساد کرده است. از طرفی دیگر شرایط مانند قبل نیست. در سال‌های پیش شاهد بودیم دلار به عنوان یک سرمایه به شمار می‌رفت که بسیاری از مردم نگاه سودآورانه به آن داشتند. اما در شریط کنونی با نوسانات بسیار کم این بازار و روند کاهشی نرم این ارز دیگر کالای مورد اعتمادی برای سرمایه‌گذاری در بین مردم به شمار نمی‌رود. با این شرایط به نظر می‌رسد با توجه به سیاست دولت برای بستر‌سازی مناسب به سوی ثبات بازار ارزی در روز‌های آینده نیز نرخ این ارز روند کاهشی داشته باشد. روز گذشته همچنین بانک مرکزی برای سومین روز متوالی نرخ دلار مرجع را افزایش داد تا نشان دهد نگرش‌ها برای رفع کسری بودجه از ابتدای سال 93 تاکنون اجرا شده است. درحالی که روز گذشته ارز‌های مهم از قبیل پوند، یورو و درهم همگی کاهش نرخ داشتند این دلار بود که روند افزایشی داشت و به 2655تومان رسید.

سکه نیز امروز جاده کاهش را در پیش گرفت و با سه هزار تومان کاهش به نرخ 942 هزار تومان رسید. همچنین نیم سکه با هزار تومان کاهش به 473 هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با دو هزار تومان کاهش 259 هزار تومان در بازار معامله شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی فارکس، تحلیل تکنیکال حاکی از آن است که سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط فعلی 1303 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا می‌تواند با افزایش بیشتری روبه‌رو شود. بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بخش مسکن و نرخ تورم امریکا بار دیگر موجب افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین‌المللی به خصوص یورو شده و این مساله تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است. وزارت کار امریکا اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور طی ماه گذشته تنها 0.1 درصد افزایش داشته است. وزارت بازرگانی امریکا نیز اعلام کرد، میزان فعالیت در بخش مسکن طی ماه جولای نیز با رشد 15.7 درصدی روبه‌رو شده است. گزارش سایت طلا حاکی‌ است در شرایطی که آمارهای اقتصادی امریکا نشانگر بهبود نسبی شرایط رشد و رونق است به نظر می‌رسد احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بیشتر از گذشته شده است. انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو نیز می‌تواند تا حد زیادی چشم‌انداز قیمت طلا را روشن کند. سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت 1292 دلار است و اگر این سطح شکسته شود احتمال رسیدن قیمت طلا به 1287 سپس 1280 دلار وجود خواهد داشت. از سوی دیگر اگر سطح مقاومتی 1303 دلاری نیز شکسته شود قیمت طلا به زودی به 1308 دلار می‌رسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر