آرامش بازار سکه در ۳۵سال گذشته بی‌سابقه است

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۱

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه آرامش در بازار طلا در ۳۵سال گذشته سابقه نداشته است، گفت: در فصل پاییز برگزاری دو عید بزرگ چینی‌ها و هندی‌ها بر بازار طلا تاثیر خواهد گذاشت.

محمد کشتی‌آرای بااشاره به ثبات بازار طلا و سکه در ماه‌های اخیر اظهارداشت: از اوایل تا اواخر سپتامبر (نیمه شهریور تا نیمه مهر) و شروع فصل پاییز معمولا فصل بازگشایی مدارس و افزایش فعالیت واحدهای تولیدی است و دادوستد‌ها با شروع این فصل بهبود می‌یابد.

وی افزود: معمولا آخر شهریور یا سپتامبر حجم معاملات به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد که یکی از علل آن تعطیلات روزهای پایانی تابستان است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: با شروع فصل پاییز جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود و از همه مهم‌تر دو عید بزرگ چینی‌ها و هندی‌ها در این فصل قرار دارد که بر بازار طلای جهانی تاثیر خواهد داشت. وی با بیان اینکه شرایط فعلی به‌نوعی آرامش قبل از رونق معاملات است، گفت: از لحاظ سیاسی آرامش نسبی بر خاورمیانه و اوکراین به‌وجود آمده و همین مساله قیمت اونس و نفت را تاحدودی متعادل کرده است. کشتی‌آرای یکی از دلایل اصلی آرامش در بازار داخلی را ثبات نرخ ارز در ماه‌های اخیر دانست و افزود: نوسان نرخ ارز به حداقل خود رسیده و مقایسه قیمت سکه و طلا حبابی را نشان نمی‌دهد، این آرامش در بازار طلا در 35سال گذشته سابقه نداشته است. رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: بازار داخل تاحدودی تحت‌تاثیر جریانات فصل پاییز قرار خواهد گرفت اما قطعا این تاثیر مانند سال‌های 90 و 91 بازار را متلاطم نخواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر