غول فناوری آمریکا ۱۲ هزار کارگر را اخراج می‌کند

۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۸۰۷
غول فناوری آمریکا ۱۲ هزار کارگر را اخراج می‌کند

رویترز در گزارشی اختصاصی خبر داد که ۱۲ هزار نفر از کارگران شرکت گوگل در کشورهای مختلف جهان به دلیل مشکلات اقتصادی اخراج می‌شوند.

به گزارش فارس، آلفابت شرکت فناوری هلدینگ مستقر در کالیفرنیا که مالک گوگل است، حدود ۱۲ هزار شغل را که معادل ۶ درصد نیروی کارش است، حذف می‌کند. خبرگزاری رویترز در گزارش اختصاصی خود درباره اخراج کارگران و کارمندان گوگل، این خبر را «ضربه‌ای جدید به بخش فناوری» توصیف کرده است.

مدیر آلفابت و گوگل در توضیح چرایی اقدام این شرکت بزرگ آمریکایی برای اخراج ۱۲ هزار نفر از نیروهایش اعلام کرد که این تصمیم در نتیجه «واقعیت متفاوت اقتصادی که ما اکنون با آن مواجه هستیم»، اتخاذ شد.

«سوندار پیچای» که از ۲۰۱۵ این منصب را در اختیار گرفته است، افزود: «من مسئولیت کامل تصمیماتی که ما را به اینجا رساند، بر عهده می‌گیرم».

اخراج ۱۲ هزار نفر از کارگران گوگل تنها چند روز بعد از آن صورت گرفته که رقیب این شرکت هم از تصمیم خود برای اخراج نیروهایش خبر داده بود. شرکت آمریکایی «مایکروسافت» اخیرا اعلام کرد که ۱۰ هزار نیروی خود را اخراج می‌کند.

طبق گزارش اختصاصی خبرگزاری رویترز، اخراج ۱۲ هزار نفر از کارگران گوگل در کشورهای مختلف جهان انجام و در خود آمریکا هم فورا اعمال می‌شود.

طبق این گزارش، آلفابت به کارکنانی که در آمریکا اخراج می‌شوند، ایمیل فرستاده است اما اخراج کارکنان گوگل در دیگر کشورها به دلیل قوانین داخلی‌ آنها زمان بیشتری خواهد برد.

در گزارش رویترز ضمن اشاره به حال و روز این روزهای دو شرکت بزرگ آمریکایی در حوزه فناوری آمده است: «این خبر در دوره‌ای از بلاتکلیفی اقتصادی و همچنین نویدهای فناوری منتشر می‌شود که در آن گوگل و مایکروسافت در حوزه نرم‌افزاری در حال رشدی که به نام هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند».

 

ارسال نظر