ویژه

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۲:۵۰:۱۰
کد خبر: ۱۹۵۵۷۰

حضور بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز در «شاد» در روزهای تعطیلی آموزش حضوری

بیش از شش میلیون و چهارصدهزار دانش‌آموز در روزهایی که آموزش حضوری در مدارس تعطیل است به صورت غیرحضوری در شبکه شاد به آموزش خود ادامه می­‌دهند. به گزارش ایسنا، بنابر آمار ثبت شده در شبکه شاد در روزهای ۱۹ تا ۲۱ آذر که فرایند آموزش مدارس در برخی از استان‌های کشور به دلیل آلودگی هوا به صورت غیرحضوری برگزار شد، به‌طور میانگین در هر روز بیش از شش میلیون و چهارصد هزار دانش‌آموز در شبکه شاد حضور داشته و آموزش خود را در این بستر دنبال کردند. تعداد کاربران یکتا که در شبکه شاد فعالیت داشته‌‌اند بیش از ۹ میلیون نفر بوده و طبق آمار منتشر شده، میانگین حضور روزانه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار، متوسطه اول بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار و متوسطه دوم بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز بوده است. همچنین دانش‌آموزان و معلمان استان‌های خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و خوزستان که مشمول مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا بودند بیشترین حضور را در شبکه شاد داشتند که بیانگر فعال بودن مدارس و کلاس­‌های درسی در زمان آموزش غیرحضوری است. از سوی دیگر تعداد فایل‌­های جابه‌جا شده نیز از ۲۰ میلیون در روز ۱۸ آذر که کلاس‌های درسی در بیشتر مناطق ایران به صورت حضوری برگزار می‌شد به بیش از ۴۰ میلیون فایل در روزهایی که مدارس به دلایل آلودگی هوا به صورت غیرحضوری برگزار شد، رسید و میانگین پیام­‌های مبادله شده از ۱۸ میلیون به نزدیک ۳۰ میلیون پیام رسید که این آمار نیز نشانگر حضور فعال مدارس مختلف کشور در شبکه شاد است.

فرماندار قشم:

پوشش ارتباطی همراه اول  در جزیره هنگام کامل شد

ایرنا | محمد محمدحسینی گفت: پوشش ارتباطی روستای هنگام جدید از سالیان قبل به صورت ۴G راه‌اندازی شده بود و مشکل ارتباطی مردم در خصوص مکالمه با راه‌اندازی دستگاه جدید در جزیره هنگام به صورت کامل برقرار شد. جزیره هنگام یکی از جزایر شهرستان قشم است که در فاصله هزار و ۳۸۹ متری جنوب شرقی جزیره قشم، ۵۲ کیلومتری جزیره لارک ۸۱ کیلومتری بندرعباس و ۷۲ کیلومتری جزیره هرمز واقع شده است.

حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول از رقابت علمی کنز

سومین دوره رقابت علمی کنز که با حمایت همراه اول و توسط بنیاد علم‌و‌فناوری مصطفی(ص) در حال برگزاری است، تمدید شد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سومین دوره رقابت علمی کنز (کاربرد دانش و اندیشه برای جامعه) پس از برگزاری دو دوره و مشارکت بیش از 1000 نوآور از 25 کشور جهان اسلام، اکنون با هدف گسترش همکاری، هم‌افزایی و همگرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید و همچنین بسترسازی رشد و شبکه‌سازی جوانان دانشمند جهان اسلام و با حمایت همراه اول در حال برگزاری است. همراه اول در این رویداد 2 چالش فناورانه خود با عناوین «گسترش عدالت آموزشی از طریق فناوری» و «بازی‌های شناختی و درمان یا تشخیص بیماری به کمک بازی» را برای ارایه راهکارهای احتمالی ارایه داده است. 

در این رقابت، دانشجویان، مخترعان، پژوهشگران و اساتید جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام دستاوردهای علمی و فناوری خود اعم از ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید خود را به دبیرخانه رقابت ارسال کرده و پس از داوری طرح‌ها، از برگزیدگان با در نظر گرفتن هدایای نفیس شامل نشان طلای 30 گرمی و امتیاز ویژه فرصت تحقیقاتی به ارزش 2000 دلار تقدیر می‌شود. محققان جوان می‌توانند در مرحله تمدید، تا تاریخ 23 دی ماه 1401 با ارسال یک ویدئو  3 تا 5 دقیقه‌ای از دستاوردهای علمی و فناوری خود اعم از ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید در راستای رفع مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند. 

 

ارسال نظر