دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۸/۰۵ - ۰۲:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۳۷۶۵

مواجهه توییتر با بحران کاربر و کمبود تبلیغات

طبق یک تحقیق داخلی توییتر، بسیاری از سلبریتی‌ها حساب‌های کاربری خود را رها می‌کنند. توییتر تلاش دارد کاربران فعال خود که برای کسب وکارش اهمیت دارند، را حفظ کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که ایلان ماسک مدیر ارشد تسلا و خریدار این پلتفرم به پایان مهلتش برای تکمیل فرآیند خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت نزدیک می‌شود. حساب‌های کاربری که توییت‌های زیادی منتشر می‌کنند کمتر از ۱۰ درصد کاربران فعال ماهانه توییتر را تشکیل می‌دهند اما ۹۰ درصد توییت‌ها و نیمی از درآمد جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. یک محقق توییتر در پژوهشی داخلی به نام «توییت‌کنندگان به کجا رفتند؟» نوشته تعداد کاربران پر توییت از زمان آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ به‌شدت کاهش یافته است. طبق این پژوهش کاربران پرتوییت در حقیقت افرادی هستند که ۶یا ۷ روز هفته وارد توییتر می‌شوند و هفته‌ای ۳تا ۴ بار توییت منتشر می‌کنند. همچنین تحقیق نشان داده میان توییت‌کنندگان فعال انگلیسی زبان علایق تغییر کرده و همین امر جذابیت پلتفرم برای آگهی‌دهندگان را کاهش داده است. محتوای مربوط به رمزارز و «غیرایمن برای کار» که شامل محتوای هرزنگاری می‌شود، بیشترین میزان رشد میان علایق کاربران پر توییت انگلیسی زبان داشته است. این پلتفرم در سه ماهه چهارم سال گذشته بیشترین درآمد را از امریکا داشت و بیشترین تبلیغات در این کشور نیز کاربران انگلیسی زبان را هدف می‌گیرد.

توافق بین وزارت دادگستری و گوگل برای بررسی داده‌های کاربران

وزارت دادگستری امریکا و گوگل به توافقی درباره دسترسی به داده‌های کاربران در نتیجه ارایه حکم و مجوز دولتی دست یافته است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، ریشه این توافقنامه مربوط به حکم وزارت دادگستری برای دسترسی به داده‌های گوگل در یک پرونده مربوط به ۲۰۱۶ میلادی بود. به‌طور دقیق در سال ۲۰۱۶ میلادی مقامات دولتی امریکا در کالیفرنیا حکم جست‌وجو برای داده‌هایی را در اختیار داشتند که گوگل آنها را نگهداری می‌کرد و مربوط به تحقیق درباره صرافی رمزارز BTC-e بود. این حکم تحت «قانون ارتباطات ذخیره شده»، صادر شده بود. پس از این رویداد، دادگاه تجدیدنظر امریکا اعلام کرد احکام جست‌وجویی که تحت قانون «ارتباطات ذخیره شده» صادر می‌شوند، داده‌های ذخیره شده خارج از مرزهای امریکا را شامل نمی‌شوند. دولت امریکا اعلام کرد این راه‌حل که برای نخستین‌بار به کار گرفته می‌شود، سبب می‌شود گوگل فرآیند حقوقی خود را اصلاح کند تا به این ترتیب نسبت به فرایندهای حقوقی مانند احکام جست‌وجو در زمان مناسب و کامل پاسخ دهد. گوگل نیز اعلام کرده سابقه‌ای طولانی در حفاظت از حریم خصوصی کاربران از جمله مقاومت در برابر درخواست‌های بیش از حد دولت برای دسترسی به داده‌های کاربران دارد و این توافقنامه قابلیت شرکت یا تعهداتش نسبت به این امر را تغییر نداده است.

گوگل در هند ۱۱۳ میلیون دلار جریمه شد

گوگل برای شیوه‌های ضدانحصارطلبی در هند، ۱۱۳ میلیون دلار جریمه شد و دستور یافت طراحان اپلیکیشن را از استفاده از سیستم پرداخت غیرگوگل در این کشور منع نکند. به گزارش ایسنا، کمیسیون رقابت هند اعلام کرد گوگل از موقعیت برتر خود استفاده کرده تا طراحان اپلیکیشن را مجبور کند از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای این شرکت استفاده کنند؛ در حالی که فروش کالاهای دیجیتالی درون برنامه‌ای، راه اصلی درآمدزایی طراحان اپلیکیشن از کارشان است. این اقدام کمیسیون رقابت هند، جدیدترین ضربه به گوگل در یکی از بازارهای اولویت‌دار این شرکت است. گوگل پنج شنبه گذشته از سوی این دیده‌بان برای استفاده از شیوه‌های ضد رقابتی مربوط به سیستم عامل‌اندروید، ۱۶۲ میلیون دلار جریمه شده و دستور یافته بود رویکردش را در پلتفرم‌اندروید تغییر دهد. این غول فناوری امریکایی می‌تواند برای احکام اخیر در دادگاه هندی، درخواست تجدیدنظر کند. در حکم ۱۹۹ صفحه‌ای کمیسیون رقابت هند آمده است از گوگل خواسته شده است هشت راه‌حل اتخاذ کند یا در مدت سه ماه، اصلاحاتی در فعالیت‌های خود صورت دهد که شامل عدم محدود کردن استفاده طراحان اپلیکیشین از سیستم پرداخت غیرگوگلی برای خرید اپلیکیشن یا خرید درون برنامه‌ای است. این حکم مایه خوشحالی بزرگ استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک‌تر هندی است که مدت‌ها نسبت به سیاست گوگل در تحمیل استفاده از سیستم پرداخت این شرکت به طراحان اپلیکیشن، معترض بودند. بر اساس گزارش رویترز، گوگل برای اجبار کردن طراحان نرم افزاری که از فروشگاه برنامه این شرکت استفاده می‌کنند، برای استفاده از سیستم پرداخت گوگل که برای هر خرید انجام شده، ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند، با انتقاد جهانی روبروست. به تازگی، گوگل در کشورهای بیشتری با استفاده از سیستم‌های پرداخت دیگر موافقت کرده است. بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت تحقیقاتی کانتر ریسرچ نشان می‌دهد که سیستم عامل‌اندروید گوگل در ۹۷ درصد از ۶۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در هند استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر