اخبار

۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۰۲:۴۰:۵۳
کد خبر: ۱۹۳۲۸۹

استفاده گوگل از رمزارزها برای پرداخت‌های مرتبط با سرویس‌های ابری

گوگل اعلام کرده است از اوایل سال آینده کاربران صرافی رمزارزی کوین‌بیس، می‌توانند با استفاده از رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم برای پرداخت‌های مرتبط با خدمات ابری استفاده کنند. به گزارش پیوست، قرارداد جدید میان گوگل و کوین‌بیس نشان می‌دهد مجموعه‌ای از مشتریان این صرافی می‌توانند از اوایل سال میلادی آینده برای پرداخت‌های ابری خود از رمزارزها استفاده کنند. همچنین گوگل قصد دارد با استفاده از Coinbase Prime (سرمایه‌گذاری نهادی در رمزارزها) تحقیقاتی در زمینه سرویس ذخیره و تجارت رمزارزها را شروع کند. کوین‌بیس هم اعلام کرده است برخی از برنامه‌های مربوط به داده‌های خود را که توسط سرویس‌های وب آمازون میزبانی می‌شوند، به گوگل منتقل می‌کند. آمیت زاویری، معاون پلتفرم Google Cloud، اعلام کرد: این سرویس ابتدا برای مشتریانی که سابقه فعالیت در وب ۳.۰ را دارند فعال و سپس به مرور برای کاربران بیشتری فعال خواهد شد. معاون توسعه کسب‌وکار کوین‌بیس، جیم میگدال هم اعلام کرده است: گفت‌وگوها با گوگل در مورد پرداخت‌ها و استفاده از سرویس‌های ابری ماه‌هاست در حال انجام است. جزییات این قرارداد هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده است؛ با این حال این همکاری میان گوگل و کوین‌بیس به زودی شکل می‌گیرد و احتمالا حدود ۱۰ رمزارز از جمله بیت‌کوین، اتریوم و بیت‌کوین کش در این پروژه پشتیبانی می‌شوند.

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ژاپن فعال شد

براساس نقشه‌ای که استارلینک در توییتر به اشتراک گذاشته است، بسیاری از مناطق شمالی ژاپن از جمله توکیو اکنون می‌توانند سیگنال‌های استارلینک را دریافت کنند. انتظار می‌رود مناطق دیگری از جمله جنوب ژاپن و هوکایدو تا سه ماهه چهارم سال 2022 این خدمات را در اختیار داشته باشند. اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با هدف فراهم کردن ارتباط ماهواره‌ای به مناطق دورافتاده راه‌اندازی شد و طرحی جاه‌طلبانه از اسپیس ایکس برای راه‌اندازی مجموعه‌ای از ماهواره‌ها است. یکی از آخرین قراردادهای این شرکت دسترسی به اینترنت برای شرکت هواپیمایی ژاپنی KDDI است. خدمات این شرکت به اینجا ختم نمی‌شود و در حال توسعه است. حالا ژاپن به فهرست دریافت‌کنندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به عنوان اولین کشور آسیایی اضافه می‌شود. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید استارلینک تا پایان سال جاری میلادی بیش از 100 میلیون دلار برای اسپیس ایکس هزینه خواهد داشت تا بتواند 1200 دکل مخابراتی را فعال کند. سال گذشته شرکت KDDI اعلام کرد که استارلینک را به عنوان شریک خود برای ارایه اینترنت پرسرعت از راه دور انتخاب کرده. در آن زمان KDDI در بیانیه‌ای گفت: «از سال 2022، KDDI می‌تواند تجربه اتصال تلفن همراه شهری را به مشتریان تلفن همراه روستایی خود ارایه دهد.»

شرکت امریکایی به دلیل نقض حریم خصوصی در هلند محکوم شد

دادگاهی در هلند حکمی صادر کرده که بر مبنای آن یک شرکت امریکایی حقوق یک کارمند هلندی خود را با مجبور کردن وی برای روشن نگه داشتن وب کم خود در ساعات کاری نقض کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این کارمند که توسط یک شرکت بازاریابی تلفنی در فلوریدا موسوم به چتو استخدام شده بود، به دلیل جلوگیری از نظارت بر خود«به مدت نه ساعت در روز» از طریق برنامه‌ای که تصاویر وب کم او را پخش می‌کرد و محتوای صفحه نمایش او را به اشتراک می‌گذاشت، اخراج شد. این شرکت امریکایی مدعی شده که این کارمند را به دلیل «امتناع از کار» و «عدم اطاعت» اخراج کرده است. با این حال، کارمند مذکور اظهار داشت که از تحت نظارت قرار داشتن در تمام طول روز احساس ناراحتی داشته است. بر طبق اسناد دادگاه وی گفته است: «این تجاوز به حریم خصوصی من است و باعث می‌شود واقعاً احساس ناراحتی کنم. به همین دلیل است که دوربین من در حین کار روشن نیست.» نماینده‌ای از شرکت چتو در جلسه دادگاه حاضر نشد. در این حکم آمده است: «ردیابی و کنترل از طریق دوربین وبکم به مدت هشت ساعت در روز نامتناسب است و در هلند مجاز نیست». همچنین تصریح شده که این اقدام ناقض ماده ۸ کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است. دادگاه حکم کرد که چتو کارمند را به شکلی ناعادلانه اخراج کرده و باید ۵۰۰۰۰ دلار جریمه به همراه دستمزد عقب افتاده وی، هزینه‌های دادگاه و هزینه مربوط به روزهای مرخصی استفاده نشده بپردازد. در فلوریدا کارمندان می‌توانند به هر دلیلی اخراج شوند. با این حال، در هلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا، باید انگیزه معتبری برای اخراج شخصی وجود داشته باشد؛ مانند امتناع از انجام کار، رفتار مجرمانه، و غیره. در غیر این صورت، کارمند حق مخالفت و اعتراض دارد.

 

ارسال نظر