دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۰۲:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۹۳۰۶۵

شرکت‌های بزرگ از آگهی دادن به توئیتر انصراف دادند

برخی از شرکت‌های بزرگ آگهی‌دهنده از جمله دایسون، مزدا، فوربس و PBS Kids کمپین‌های بازاریابی خود در توئیتر را به حالت تعلیق درآورده یا حذف کرده‌اند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، زیرا آگهی‌های آنها کنار توئیت‌هایی مربوط به هرزنگاری کودکان ظاهر می‌شد. شرکت‌های DIRECTV و Thoughtworks نیز از توقف انتشار آگهی‌هایشان در توئیتر خبر دادند. طبق تحقیق جدید گروه 

«Ghost Data»، برندهای مختلف از والت دیزنی گرفته تا NBCUniversal و کوکاکولا تا یک بیمارستان مخصوص کودکان جزو ۳۰ شرکتی هستند که آگهی‌هایشان در پروفایل حساب‌های کاربری نمایش داده شد که حاوی لینک‌هایی به محتوای سواستفاده از کودکان بود. برخی از توییت‌های حاوی کلید واژه‌های مرتبط به «تجاوز» و «نوجوانان» کنار توئیت‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ دیده می‌شد. در یک مثال توییتی تبلیغاتی برای کفش و زیورآلات در کنار توئیتی هرزنگارانه درباره نوجوانان منتشر شده بود. دیوید مادوکز رییس برند کول هان در این باره می‌گوید: ما وحشت کردیم. یا توییتر باید این چالش را برطرف کند یا ما آن را به هر شیوه‌ای که بتوانیم برطرف می‌کنیم و این امر شامل نخریدن تبلیغ از توئیتر نیز می‌شود. سلست کارزول سخنگوی توئیتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت به هیچ‌وجه هرزنگاری کودکان را قبول نمی‌کند و مشغول سرمایه‌گذاری منابع مالی برای حفظ ایمنی کودکان از جمله استخدام کارمندان جدید برای تعیین سیاست و اجرای راه‌حل‌هایی جدید است.

هند اینترنت نسل پنجم را راه‌اندازی کرد

نارندا مودی نخست‌وزیر هندوستان روز گذشته سرویس اینترنت ۵G را در این کشور راه‌اندازی کرد و آن را گامی به سمت عصر جدید نامید. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، طی فرایند راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت همراه، این سرویس طی ۲ سال آینده در چند شهر منتخب فراهم می‌شود. مودی در حقیقت سرویس‌هایی را راه‌اندازی کرد که هدف آنها فراهم کردن پوشش اینترنت گسترده با سرعت انتقال داده بالا و تاخیر اندک و همچنین ارتباطات قابل اعتماد است. او در مراسم مذکور گفت: این رویداد در تاریخ حک خواهد شد. همچنین این اقدام گامی به سوی ایجاد عصری نوین در کشور و سرآغاز فرصت‌های نامحدود است. شرکت «بهاراتی ایرتل» نیز مشغول راه‌اندازی سرویس‌های ۵G در شهرهای مختلف است و مهلت دارد تا مارس ۲۰۲۴ میلادی پوشش اینترنت نسل پنجم را برای ۵ هزار شهر فراهم کند. شرکت مخابراتی «رلاینس جیو» نیز تصمیم دارد در ماه اکتبر (ماه جاری میلادی) اینترنت۵G را برای کلان‌شهرها فراهم کند و امیدوار است طی ۱۸ ماه این سرویس را در شهرهای بیشتری ارایه دهد. طبق بیانیه دولت هند تاثیر اقتصادی کلی اینترنت نسل پنجم همراه تا۲۰۳۵ میلادی به ۴۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. آژانس تحقیقاتی OMIDIA پیش‌بینی می‌کند تعداد مشترکان اینترنت ۵G در هندبه ۳۹۶ میلیون نفر می‌رسد که این رقم در حقیقت نصف کل مشترکان فعلی این سرویس در سراسر جهان است.

مخفی کردن بدافزار در تصویر لوگوی ویندوز توسط هکرها

بدافزار درب پشتی Backdoor.Stegmap که توسط گروه ویچتی ساخته شده، کدهای مخرب خود را در یک لوگوی ساده ویندوز مخفی کرده است. این بدافزار که خود را از طریق روش پنهان‌نگاری به شکل یک لوگوی ویندوز ساده مخفی می‌کند، ظاهرا توسط گروه هکری چینی ویچتی ساخته شده و تاکنون دو دولت خاورمیانه‌ای و یک کشور آفریقایی را هدف قرار داده است. هکرها در چند وقت اخیر به استفاده از تکنیک‌های قدیمی و جدید برای حمله به سوژه‌های خود روی آورده‌اند. به گزارش تیم کشف تهدید شرکت امنیتی Symantec، پنهان‌نگاری یکی از همین تکنیک‌های نه چندان جدید و نه چندان محبوب است که به تازگی توسط گروه ویچتی به کار گرفته شده است. بدافزار درب پشتی Backdoor.Stegmap یک کد مخرب است که در قالب یک لوگوی قدیمی ویندوز مخفی شده. این لوگو روی یک مخزن گیت‌هاب قرار گرفته و وقتی لودر DLL آن را روی سیستم هدف دانلود می‌کند، کد مربوطه با یک کلید XOR رمزگشایی می‌شود. اگر برنامه به‌درستی اجرا شود، این تروجان می‌تواند به سیستم درب پشتی ایجاد کند و امکان ساخت فایل و پوشه، آغاز و حذف پروسه‌ها، دستکاری رجیستری سیستم و دانلود فایل‌هایی اجرایی را فراهم سازد.

 

ارسال نظر