دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۰۰:۳۷:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۶۳۸

کره جنوبی متا و گوگل  را چند میلیون دلار جریمه کرد

کمیسیون حفاظت از اطلاعات خصوصی کره جنوبی جریمه‌ای ۵۰ میلیون دلاری برای گوگل و ۲۲ میلیون دلاری برای متا پلتفرمز تعیین کرده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته مقامات ذی‌ربط، کره جنوبی گوگل و متاپلتفرمز را به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی چند میلیون دلار جریمه کرده است. این درحالی است که متا مشغول بررسی درخواست تجدیدنظر جریمه مذکور از دادگاه است. کمیسیون حفاظت از اطلاعات خصوصی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد جریمه‌ای ۵۰ میلیون دلاری برای گوگل و ۲۲ میلیون دلاری برای متاپلتفرمز وضع کرده است. سخنگوی متا در این باره گفت: هرچند ما به تصمیم کمیسیون احترام می‌گذاریم، اما مطمئن هستیم که رفتار ما با مشتریان‌مان در چارچوب قوانین محلی است. در همین راستا با تصمیم کمیسیون مخالف هستیم و آماده‌ایم اقدامات لازم برای در این زمینه از جمله دریافت حکم از دادگاه را انجام دهیم.

تلاش سناتور امریکایی برای تعیین مجوز فعالیت شبکه‌های اجتماعی

لیندزی گراهام سناتور جمهوری‌خواه امریکایی و از منتقدان شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر به دنبال راهی است تا شبکه‌های اجتماعی را قانونمند و وادار به فعالیت تحت مجوز کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گراهام اعلام کرد با همکاری الیزابت وارن و جاش هاولی (دیگر سناتورهای امریکایی) مشغول بررسی اقدامی در این زمینه است. او در جلسه مربوط بررسی اشتباهات امنیتی توئیتر اعلام کرد شرکت‌ها اجازه داشتند با چند محدودیت خاص درباره بایدها و نبایدها فعالیت کنند و می‌توانستند از لحاظ بین‌المللی قدرتمند شوند. او همچنین درباره ابزارهای رگولاتوری اندک در اختیار کمیسیون فدرال تجارت اظهار نگرانی کرد. این سناتور در همین باره افزود: پلتفرم‌های شبکه اجتماعی مجوز ندارند و نمی‌توان از آنها شکایت کرد. اگر فردی سوار خودرو شود، حتما به گواهینامه رانندگی نیاز دارد، اگر فردی در بخش مشاور املاک خانه‌ای را بفروشد به مجوز نیاز دارد. طرح گراهام احتمالا شامل قوانینی است که بر محتوای حذفی در شبکه‌های اجتماعی تاثیر می‌گذارد و همچنین شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا درباره استفاده مجرمانه از شبکه‌ها و دخالت عوامل بیگانه سختگیرانه‌تر عمل کنند. او در جلسه استماع کنگره گفت: اگر فردی محتوای کاربری در شبکه اجتماعی را حذف کند، باید درباره آن درخواست تجدید نظر کرد. این جلسه استماع با حضور پیتر زاتکو، هکر مشهوری که به عنوان مدیر امنیتی توئیتر فعالیت می‌کرد، برگزار شد. زاتکو در جلسه مذکور اعلام کرد برخی کارمندان توئیتر نگران آن بودند که دولت چین بتواند داده‌های کاربران شرکت را جمع‌آوری کند. به نظر می‌رسد شرکت‌های فناوری بزرگ در کنگره حامیانی دارند و از سوی دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه درباره خاموش کردن اظهارنظرهای محافظه‌کاران خشمگین هستند. در این میان دموکرات‌ها نیز معتقدند دخالت‌های بیگانه در فیس‌بوک به برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ میلادی منجر شد.

اتهامات آنتی‌تراست ایالت‌های امریکا علیه گوگل تایید شد

طبق رای قاضی دادگاه فدرال امریکا، گوگل غیر از یک مورد باید با همه اتهامات ضدانحصاری مربوط به تبلیغات آنلاین خود روبرو شود که توسط دادستان‌های کل تگزاس و ۱۶ ایالت یا منطقه دیگر مطرح شده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، پیش از این گوگل موفق شده بود اتهام مربوط به غیرقانونی بودن توافقنامه همکاری با فیس‌بوک در سال ۲۰۱۸ را رد کند. کوین کستل قاضی ایالتی دادگاه اعلام کرد این دو شرکت دلایل تجاری موجهی برای بستن چنین توافقنامه‌ای داشتند. اما این شرکت امریکایی نتوانست کستل را متقاعد کند ۳ اتهام دیگر که با قدرت آن در بازار بودند را رد کند. هرچند قاضی معتقد بود برخی از ادعاها مطرح شده توسط دادستان‌های کل ایالت‌ها فاقد توجیه هستند. سخنگوهای دفتر دادستانی کل ایالت تگزاس و گوگل به درخواست اظهارنظرها پاسخی ندادند. این پرونده فقط یکی از چند شکایت آنتی تراست علیه گوگل و شرکت‌های فناوری دیگری است که احتمالا چند سال آینده به دادگاه می‌رود.

قیمت خرید در اپ‌استور اپل گران شد

اطلاعات جدید نشان می‌دهد متوسط قیمت خرید محصول و سرویس در اپ در فروشگاه اپ‌استور اپل نسبت به سال گذشته میلادی ۴۰ درصد رشد کرده است. به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، تحلیل شرکت «اپتوپیا (Apptopia) » نشان می‌دهد هزینه خرید در اپ گوگل در این بازه زمانی فقط ۹ درصد رشد کرده است. این شرکت اشاره می‌کند هرچند سال گذشته میلادی امریکا دچار تورم شد اما افزایش قیمت‌ها در اپ‌استور اپل مربوط به قبل از آن بوده است. شرکت مذکور معتقد است بالا رفتن هزینه‌ها مربوط به اقدام«شفافیت ردیابی در اپ» اپل است که در فوریه ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد. اپتوپیا در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: کاربران قبل از افزایش تورم در ۲۰۲۲ میلادی متوجه افزایش قیمت‌ها در اپ‌استور اپل شده بودند. این امر نشان می‌دهد احتمالا ناشران نسبت به افزایش هزینه‌های مربوط به نصب برنامه به دلیل سیاست‌های «شفافیت ردیابی در اپ» اپل واکنش نشان داده‌اند. این سیاست اپل سبب می‌شود خرید و استفاده از محصول برای کاربران گران‌تر شود. 

 

ارسال نظر