اخبار

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۰۳:۳۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۰۵۴

سنگ قبر اینترنت اکسپلورر وایرال شد

برای جونگ کی یونگ، مهندس نرم‌افزار اهل کره جنوبی، تصمیم مایکروسافت برای بازنشسته کردن مرورگر وب اینترنت اکسپلورر، به منزله پایان بیش از ۲۵ ساله رابطه عشق و نفرت با این فناوری بود. به گزارش ایسنا، این مهندس نرم افزار کره‌ای برای گرامیداشت پایان دوران این مرورگر وب، یک ماه زمان و ۴۳۰ هزار وون (۳۳۰ دلار) پول برای طراحی و سفارش سنگ قبری با لوگوی اینترنت اکسپلورر و عبارت 

«ابزار خوبی برای دانلود مرورگرهای دیگر بود »، صرف کرد. پس از اینکه این سنگ یادبود در کافه‌ای که توسط برادر وی در شهر گیونگجو اداره می‌شد، نمایش داده شد، تصویر این سنگ قبر به سرعت در اینترنت بازنشر شد. مایکروسافت چهارشنبه گذشته به پشتیبانی رسمی از مرورگر وب اینترنت اکسپلورر که ۲۷ سال از عمر آن می‌گذشت، پایان داد تا وقت بیشتری برای مرورگر سریعتر مایکروسافت ایج صرف کند. جونگ گفت: این سنگ یادبود احساس متضاد وی برای این نرم افزار قدیمی را نشان داد که نقش مهمی در زندگی کاری این مهندس نرم افزار ایفا کرده بود.

رومینگ بین‌المللی چطور فعال می‌شود؟ 

امکان فعال‌سازی خدمات رومینگ در اپراتورهای همراه از طریق شماره‌گیری کدهای دستوری فراهم است و تنها درصورت خروج از کشور و نه صرفا با فعال بودن رومینگ اپراتورها، تعرفه‌های رومینگ برای مشترک محاسبه خواهد شد. به گزارش ایسنا، در مسافرت به کشورهای خارجی، با استفاده از سیم‌کارت کشور مقصد، از تعرفه‌های آن کشور برای تماس تلفنی، ارسال پیامک و دیتا استفاده می‌شود اما اگر مسافران بخواهند از سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند، تعرفه‌های رومینگ برایشان محاسبه می‌شود. در روزهای گذشته، اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتورها بدون اطلاع مشترکان، رومینگ تماس‌ها را فعال کرده‌اند و این موضوع منجر می‌شود تعرفه‌های تماس‌ها به‌صورت بین‌المللی حساب شود که هزینه‌ای بسیار بالاتر از هزینه‌های معمول تماس دارد. با توجه به اینکه برای استفاده از خدمات رومینگ، لازم است این امکان از قبل روی سیم‌کارت آنها فعال باشد، اپراتور با فعال‌سازی استفاده از خدمات رومینگ برای همه مشترکان خود، این امکان را فراهم کرده است تا پس از خروج مشترک از کشور و عدم دسترسی به اپراتور مبدأ، استفاده از خدمات رومینگ امکان‌پذیر باشد. اپراتور ایرانسل هم در بیانیه‌ای اعلام کرد امکان استفاده از خدمات رومینگ بین‌الملل به صورت پیش‌فرض، برای تمامی مشترکان فعال است تا در صورت خروج مشترک از کشور و حضور در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، امکان بهره‌مندی از خدمات رومینگ و ارتباط با ایران میسر شود. بر این اساس، در زمان حضور مشترک در خاک ایران، همواره تعرفه‌های عادی برای مشترک محاسبه می‌شود و تنها در صورت خروج مشترک از کشور و قرار گرفتن در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود. 

 

ارسال نظر