چگونه مانع داغی بیش از حد آیفون شویم؟

۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۰۴:۵۳:۵۱
کد خبر: ۱۸۹۵۰۷

گوشی آیفون شما ممکن است به دلایل متعددی دچار داغی بیش از حد شود. به گزارش ایسنا، هنگامی که آیفون بیش از حد داغ می‌شود، به احتمال زیاد شماری نشانه‌های هشداردهنده را مشاهده خواهید کرد. واضح است که با لمس کردن گوشی، داغی آن را کاملا احساس می‌کنید. همچنین گوشی کندتر کار می‌کند، صفحه نمایش آن تاریک‌تر می‌شود، نمی‌تواند شارژ شود یا دوربین گاهی عکس نمی‌گیرد. اگر داغی گوشی شدت بیشتری پیدا کند، حتی ممکن است هشدار دما در صفحه گوشی ظاهر شود و تا زمانی که گوشی از داغی نیفتد، به جز تماس‌های اضطراری نمی‌توانید از آن استفاده کنید. داغی برای آیفون خوب نیست و اگر برای مدتی طولانی داغ بماند، ممکن است به قطعات داخلی آن به خصوص باطری و پردازنده صدمه بزند. وب‌سایت بیزنس اینسایدر در گزارشی راه‌های مقابله با داغی بیش از حد آیفون را مرور کرده است.

     چرا آیفون دچار داغی بیش از حد می‌شود؟

اگر هوای بیرون گرم باشد و شما گوشی آیفون خود را در معرض نور مستقیم آفتاب یا در خودرو بگذارید، احتمال داغ شدن آن وجود دارد. همچنین اگر آیفون اعمال سنگینی مانند بازی یا پخش ویدیوی کیفیت بالا یا استفاده از جی‌پی‌اس را انجام دهد، احتمال داغی آن وجود دارد. اگر باطری گوشی معیوب یا قدیمی باشد، تولید انرژی آن ناپایدار است و باعث آزاد شدن حرارت زیادی می‌شود که گوشی را داغ می‌کند. با بررسی سلامت باطری آیفون، می‌توانید متوجه شوید چه زمانی وقت تعویض باطری فرا رسیده است. همچنین اجرای اپلیکیشن‌های متعدد، ممکن است فشار زیادی به پردازنده وارد کند و باعث شود سخت‌تر کار کند و حرارت بیشتری تولید کند. گاهی این اتفاق به دلیل اجرای اپلیکیشن‌های قدیمی که حاوی باگ هستند و کار پردازنده را افزایش می‌دهند، روی می‌دهد. گاهی هم در هنگام انجام اعمال معمول، ممکن است گوشی شما داغ به نظر برسد. تا زمانی که هشدار دما دریافت نکرده‌اید، وحشت نکنید. به استفاده از دستگاهتان ادامه دهید و احتمالا وقتی کاری که باعث داغ شدن آن شده بود را متوقف کردید، از حرارت خواهد افتاد.

    چطور جلوی داغی بیش از حد گوشی را بگیریم؟

هنگامی که متوجه می‌شوید، آیفون بیش از حد داغ شده است، واکنش سریع، بهترین راه برای جلوگیری از صدمه دیدن قطعات گوشی است.

۱- همه اپلیکیشن‌ها را ببندید: سبک کردن حجم کار پردازنده، مانع از تولید بیش از حد داغی و خالی شدن سریع شارژ گوشی می‌شود. بنابراین بستن همه اپلیکیشن‌ها باید اولین کاری باشد که انجام می‌دهید.

۲- آیفون را ریستارت کنید: اگر زمان یا صبر برای بستن همه اپلیکیشن‌ها ندارید، می‌توانید به سادگی با ریستارت کردن آیفون، این کار را انجام دهید. با این حال اگرچه همه آیفون‌ها مشابه هم هستند، ریستارت کردن آنها ممکن است متفاوت باشد. برای ریستارت آیفون ایکس یا مدل‌های جدیدتر از آن؛ ۱- دکمه پاور و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا را برای چند ثانیه نگه دارید. یک اسلایدر در بالای گوشی ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید (اسلاید را) بکشید تا خاموش شود. ۲- بگذارید آیفون برای چند دقیقه خنک شود. ۳- دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید و هنگامی که لوگوی اپل در صفحه ظاهر شود، انگشتتان را از روی آن‌بردارید. برای ریستارت کردن آیفون SE، آیفون ۸ یا مدل‌های قدیمی‌تر از آن: ۱- دکمه پاور را برای چند نگه دارید. ۲- هنگامی که اسلایدر خاموشی در بالای صفحه ظاهر می‌شود، آیکن پاور اسلایدر را به سمت راست بکشید. ۳- چند دقیقه صبر کنید تا آیفون کمی از حرارت بیافتد. ۴- دکمه پاور را نگه دارید و هنگامی که لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شد، آن را رها کنید.


 

ارسال نظر