ویژه

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۰۲:۰۷:۱۰
کد خبر: ۱۸۹۱۱۵

اتصال ۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول و با دستور وزیر ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات

همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، اتصال بیش از ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد که همراه اول اتصال 410 مورد از روستاها را برعهده داشت. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد و راهبران حوزه ICT در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و به صورت برقراری ارتباط ویدئویی با چند استاندار، فرماندار و مقامات محلی و روستایی کشور به صورت نمادین برگزار شد. در بدو شروع این بخش از مراسم، با دستور عیسی زارع پور 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین سایت سمبلیک افتتاح شده در این مراسم متعلق به «همراه اول» در روستای آبرود شهرستان داورزن در استان خراسان رضوی بود. پس از آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی با بیان اینکه زندگی مردم امروز دیجیتال شده است، اظهار کرد: زیرساخت توسعه در همه بخش‌ها، حوزه ICT است؛ اگر دقت کنید در دو دهه گذشته شعارهای ITU هم از کلی بودن به سمت حوزه‌هایی آمده است که ببیند فناوری اطلاعات چه ظرفیت‌هایی برای بخش‌های جزیی و مشخص دارد. وی افزود: مایه مسرت است که با وجود میانگین اتصال ۶۰ درصد جهانی به شبکه اطلاعاتی، امروز علاوه بر تمامی شهرها، بیش از ۸۶ درصد روستاهای ما نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: محور کار ما شبکه ملی اطلاعات است و این شبکه چیزی نیست به جز شبکه‌ای مستقل، باکیفیت و امن که خدمات باکیفیتی روی آن به مردم عرضه می‌شود. صادق عباسی شاهکوه، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این مراسم با اشاره به عزم دولت بر توسعه دسترسی به ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که برای انجام این پروژه بزرگ می‌بایست انجام می‌شد، تأمین منابع بود که هیات دولت با تأمین از طریق ۸ درصد درآمد اپراتورهای سیار به مدت سه سال رأی داد.

اهدای جایزه رساله برتر همراه اول در حوزه مهندسی برق و فناوری ارتباطات

همزمان با افتتاحیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، برگزیدگان جایزه رساله برتر همراه اول در حوزه مهندسی برق و فناوری ارتباطات معرفی شدند. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم «جایزه رساله برتر سال مهندسی برق و فناوری ارتباطات» صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، با حضور حمید بهروزی قائم مقام همراه اول، وحید شاه منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و جمعی از اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه برق و مخابرات کشور در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. بهروزی در این مراسم به اهمیت و جایگاه ارتباط صنعت و دانشگاه پرداخت و آن را شاهرگ حیاتی پیشرفت و توسعه دانش‌بنیان عنوان کرد. قائم‌مقام همراه اول در ادامه، اقدامات اپراتور اول تلفن همراه در تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها را از قبیل طرح حمایت از پایان نامه‌ها، کارآموزی، حمایت از رویدادهای علمی و پژوهشی، نوآوری باز و حمایت از نخبگان عنوان کرد. شاه منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز ضمن معرفی این مرکز و جایگاه آن در ارتباط صنعت با دانشگاه، گزارشی از نخستین جایزه رساله برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات ارایه داد و نفرات برتر را معرفی کرد. کمیته علمی و داوری رویداد جایزه رساله برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات که به همت همراه اول و با همکاری دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق برگزار شد، بعد از بررسی حدود ۵۰ عنوان رساله دکتری، سه رساله را به عنوان رساله‌های برتر این دوره انتخاب کرد.

 

ارسال نظر