با افزایش همه عناصر تشکیل‌دهنده قیمت اینترنت، مگر می‌توان قیمت این سرویس را افزایش نداد؟

۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۰۳:۲۶:۲۸
کد خبر: ۱۸۸۴۴۸

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، می‌گوید: از بزرگان و دلسوزان ایران و مردم ایران انتظار داریم قدری در این موضوع تفکر کنند که مگر با افزایش همه عناصر تشکیل‌دهنده قیمت اینترنت، اعم از تجهیزات، نرم افزارها، خدمات و دستمزدها می‌شود قیمت این سرویس را افزایش نداد.

مهندس فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات‌مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در یادداشت ارسالی برای سیتنا، نوشت: 

اعلام نظرات غیرتخصصی متعدد در مورد قیمت خدمات ارتباطی و اینترنت توسط افراد، گروه‌های و سازمان‌های مسوول و غیرمسوول از یک‌سو و پافشاری برای رکود کاری در بخش ICT از چند سال گذشته توسط مسوولان از سوی دیگر، توسعه کمی و کیفی شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات را مختل و مانع از بسیاری از بازسازی‌ها، نوسازی‌ها و ارتقاها گردیده است.

کلافگی قشر زحمتکش در این حوزه اعم از اپراتورها و زنجیره تامین (بخش‌های تحقیق، تولید، تامین و اجرا) از این است که چرا این معضل خود ساخته که ربطی به تحریم و کم پولی و بضاعت علمی وفنی ندارد، اینچنین بازیچه دست این و آن شده است.

چرا در یک‌جا می‌گوییم که ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران توسعه است، اثربخشی فراوان در رشد اقتصادی دارد و بر امنیتی بودن آن هم واقفیم، ولی بحث آن را به کوچه و بازار سپرده‌ایم و هر دم از این باغ بری می‌رسد.

باید چه شود که به درستی فکر کنیم، به خوبی عمل کنیم و به راستی با مردم شریف ایران که بسیاری از گرانی‌های بی‌منطق را تحمل کرده‌اند، در این باب سخن بگوییم.

از بزرگان و دلسوزان ایران و مردم ایران انتظار داریم قدری در این موضوع تفکر کنند که مگر با افزایش همه عناصر تشکیل‌دهنده قیمت اینترنت، اعم از تجهیزات، نرم افزارها، خدمات و دستمزدها می‌شود قیمت این سرویس را افزایش نداد؟

مردم اثرات منفی بی‌توجهی به این حوزه را در توقف بسیاری از کسب‌وکارها، بیکاری جوان‌های تحصیل کرده،

 عقب گرد در فناوری، وابستگی به خدمات بیگانه و عدم استقلال را خواهند دید، آن‌وقت ما مسوولان و کارشناسان این بخش چه خاکی باید به سرمان بریزیم یا چگونه سر مردم شریف شیره بمالیم.

خداوند ما را به راه درست هدایت کند

در این احوال ناخوشایند که به جای طراحی‌های انقلابی و تحولات در تولید و اجرا، دغدغه‌های اینچنینی داریم شاهد مصاحبه جناب آقای سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هستیم که موضوع را ریشه‌ای بررسی و راهکار اصولی پیشنهاد نموده‌اند.

جانا سخن از زبان ما می‌گویی

خداوند به شما عوض بدهد، دل زحمتشان این حوزه و جوانانی که در کسب کارهای اینترنتی نا امید شده و قصد دارند که نرم افزارهای تولیدی به علاوه خودشان را با مهاجرت (آش باجاش) به خارج ببرند تا حدی به دست آوردید.

 

ارسال نظر