اخبار

۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ۰۱:۴۰:۳۹
کد خبر: ۱۸۸۱۸۲

زیرساخت پنجره واحد برای ارایه خدمات الکترونیکی آماده شد

 معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای پنجره واحد خدمات الکترونیکی و تسهیل شرایط صدور مجوزها خبر داد. به گزارش ایرنا، رضا باقری اصل به اجرای تبصره چهار قانون اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا دستگاه‌ها نسبت به ایجاد زیرساخت پنجره واحد و تسهیل شرایط صدور مجوزها برای ارایه خدمات الکترونیکی به کسب وکارها در درگاه ملی صدور مجوزهای کشور اقدام کنند. وی با تشریح اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات در این حوزه افزود: با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله سامانه، پهنای باند مورد نیاز، مرکز داده و سایر نیازمندی‌ها بستر اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی را فراهم کرده است و در فاز نخست تمام استعلام‌های الکترونیکی ارایه شده توسط دستگاه‌های اجرایی در مرکز ملی تبادل اطلاعات برای درگاه ملی مجوزهای کشور قابل عرضه و بهره‌برداری شده است. معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات فاز بعدی این برنامه را بر اساس درخواست هیات مقررات زدایی آماده ایجاد سرویس‌های مورد نیاز این هیات برای تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای کسب وکار دستگاه‌های اجرایی و الکترونیکی شدن تمامی مدارک و استعلامات و نیز اعلامی شدن بسیاری از مجوزها عنوان کرد. باقری اصل همچنین درباره گزارش وزیر اقتصاد به مجلس گفت: مجلس شاهد گزارش وزیر اقتصاد در اجرای قانون مربوط به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که برای تحقق دستور رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال ۱۴۰۱ تولید 

دانش بنیان و اشتغال آفرین نقش اساسی دارد. مطالبه نمایندگان از وزیر ارتباطات برای اینترنت روستاها

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس راه‌اندازی تلفن ثابت و اینترنت در روستاها را از تأکیدات نمایندگان در نشست با وزیر ارتباطات عنوان کرد و گفت: کشور وضعیت مناسبی در حوزه اینترنت پرسرعت ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، روح‌الله عباس‌پور در تشریح جلسه حضور وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مطالبات نمایندگان گفت: راه‌اندازی تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت در روستاها از تأکیدات نمایندگان در این نشست بود. وی با بیان اینکه کشور وضعیت مناسبی در حوزه اینترنت پرسرعت ندارد و مشکلات موجود در آموزش مجازی طی ماه‌های گذشته مصداقی برای این ادعا است، ادامه داد: در این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از عملکرد ۷ ماهه خود در حوزه‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، دولت هوشمند، توسعه خطوط تلفن ثابت و… ارایه داد. عباس پور در تشریح مطالبات اعضای کمیسیون صنایع و معادن از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: اجرای شبکه ملی اطلاعات اصلی‌ترین مطالبه نمایندگان بود. متأسفانه زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی شدن این شبکه تاکنون راه‌اندازی نشده که وزیر ارتباطات در نشست کمیسیون صنایع و معادن وعده راه‌اندازی این شبکه را داد. این نماینده مردم تصریح کرد: بر اساس گزارش ارایه شده از سوی وزیر ارتباطات، قرار است در حوزه فضای مجازی اپراتور کودک راه‌اندازی شود.

آمادگی برای تقویت نقش‌آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد دیجیتال

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور آمادگی این نهاد را برای همکاری با معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در جهت نقش آفرینی در توسعه اقتصاد دیجیتال اعلام کرد. به گزارش مهر، سیدحسن هاشمی گفت: توسعه اشتغال مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور و ایجاد سالانه حداقل ۱۵۰ هزار شغل جدید و بسترسازی برای بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات دو هدف تعیین شده دیگر برای معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات است که تحقق آن نیازمند مشارکت گسترده بخش خصوصی است و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌تواند مسیر تحقق آن را هموار کند. رییس سازمان نصر تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در تعامل دو جانبه با معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، اقدامات و برنامه‌هایی را در این حوزه تعریف کنیم و امیدواریم وزارت ارتباطات نیز با استقبال از مشارکت بخش خصوصی، گام بلندی برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال و اشتغالزایی در این عرصه بردارد.

 

ارسال نظر