همراه اول، پیشگام در پروژه خودروی متصل هوشمند

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۰۳:۲۷:۳۱
کد خبر: ۱۸۵۹۲۱

همراه اول در راستای تحقق اهداف کلان کشور برای هوشمندسازی صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری و در نتیجه کاهش هزینه‌ها، ارایه محصولات متنوع و افزایش کارایی، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی و در نهایت ایجاد بازارهای جدید در ‌عرصه «خودروهای متصل هوشمند»، چندی پیش با دو خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو و سایپا) همکاری مشترک تعریف کرد. اپراتور اول تلفن همراه به عنوان بازیگر اصلی پیاده‌سازی این پروژه می‌تواند به توانمندسازی زیست بوم کسب و کارهای حوزه حمل و نقل هوشمند بپردازد و در کنار آن بازارسازی جهت ارایه خدمات و داده‌های هدفمند به کسب و کارهای حوزه حمل و نقل و همچنین ایجاد سکوهای باز انتشار داده‌های پردازش شده جهت استفاده و به‌کارگیری در حوزه‌های پژوهشی را داشته باشد. همچنین در طی این مسیر امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های پلتفرم اینترنت اشیاء و توسعه آن محقق می‌شود؛ با توجه به اینکه ارایه خدمات اینترنت اشیاء یکی از برنامه‌های راهبردی پنج ساله همراه اول است و از این رو برنامه طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم جامع اینترنت اشیاء در دستور کار مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه قرار دارد، چنین پروژه‌ای قطعا کمک‌کننده و تسهیلگر خواهد بود.

 در همین راستا همراه اول با سرمایه‌گذاری گسترده اقدام به طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم جامع اینترنت اشیاء با استفاده از توان داخلی و رعایت تمامی الزامات و استانداردهای بین‌المللی کرده است که می‌تواند در پروژه خودرو متصل نیز به‌کار گرفته شود. با توجه به پوشش گسترده شبکه همراه اول در مقایسه با سایر اپراتورها، در بخش‌های گسترده از مناطق برون شهری و جاده‌های محلی، مشترکان سایر اپراتورهای کشور از شبکه همراه اول برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند.

این امکان به دلیل ارایه رومینگ بین اپراتورها و فراهم شدن امکان استفاده مشترکان از شبکه سایر اپراتورها تعریف شده است؛ لیکن درباره سیمکارت‌های با کاربرد اینترنت اشیاء، شرایط متفاوت است و امکان رومینگ وجود ندارد.

 

ارسال نظر