دنیای فناوری

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۰۱:۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۸۵۴۳۵

زباله‌های الکترونیکی برای والمارت دردسر آفرید

دادستان کل ایالت کالیفرنیا و ۱۲ مقام ایالتی به دلیل دور ریختن زباله‌های الکترونیکی و خطرناک و به خطر انداختن محل‌های دفن زباله محلی شکایتی علیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت ثبت کردند. به گزارش مهر به نقل از ورج، باب بونتا دادستان کل ایالت کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت قوانین محیط زیستی ایالت را نقض کرده و زباله‌هایی شامل باتری‌های لیتیومی و آلکالینی، اسپری‌های حشره‌کش، حباب‌های چراغ ال‌ای‌دی و غیره را به شیوه‌ای غیرایمن دفن کرده است. بازرسان دولتی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، ۵۸ بازرسی در ۱۳ شهرستان انجام دادند و اعلام کردند در دستگاه‌های فشرده‌کننده زباله شعب این فروشگاه زنجیره‌ای از زباله‌های خطرناک و پزشکی طبقه‌بندی‌شده و همچنین اطلاعات مشتریان را که باید غیرقابل کشف می‌شد را پیدا کردند. دادگستری ایالت کالیفرنیا تخمین می‌زند والمارت به‌طور غیرقانونی سالانه حدود ۱۵۹ هزار و ۶۰۰ پوند یا بیش از یک میلیون آیتم دور ریخته است. سخنگوی والمارت در بیانیه‌ای گفت: «ما بارها با مقامات دولتی ملاقات کردیم تا برنامه‌ها را برای دورریز زباله‌های خطرناک بررسی کنیم. این اقدام با هدف اجتناب از اقامه دعوی قضایی انجام شد اما در عوض آنها علیه ما این شکایت ناعادلانه را ثبت کرده‌اند.» این نخستین‌باری نیست که والمارت به دلیل شیوه دور ریز زباله‌ها با مقامات ایالتی به چالش برخورده است. در سال ۲۰۱۰ میلادی این شرکت برای دور ریز غیرقانونی زباله‌های خطرناک قرارداد تسویه‌ای ۲۵ میلیون دلاری با دفتر دادگستری ایالت کالیفرنیا امضا کرد.

حمله باج‌افزاری به غول عکاسی دیجیتال

شرکت شاترفلای که خدمات عکاسی دیجیتال و محصولات مرتبط را ارایه می‌دهد از سوی گروه باج‌افزاری کانتی مورد حمله قرار گرفته است. به گزارش مهر به نقل از زددی‌نت، حمله به شاترفلای در روز یکشنبه رخ داده و اولین‌بار توسط موسسه بلیپینگ کامپیوتر گزارش شد. شرکت یادشده با صدور بیانیه‌ای تصریح کرده که بخش‌هایی از دو کسب و کار آن موسوم به Lifetouch و BorrowLenses به علت همین حمله باج‌افزاری آسیب دیده است. این شرکت توضیحات بیشتری در این زمینه ارایه نکرده، اما افزوده که دفاتر و برخی سیستم‌های رایانه‌ای آن نیز به همین علت دچار مشکل شده است. پلیس و مقامات امنیتی در حال بررسی این موضوع هستند و شاترفلای افرادی را برای بررسی موضوع و حل مشکل استخدام کرده است. گروه باج‌افزاری کانتی بخش‌هایی از اطلاعات مسروقه از شاترفلای را در یک وب‌سایت منتشر کرده و مدعی شده حمله خود را دو هفته قبل آغاز کرده و برای آزاد کردن داده‌های قفل شده خواستار دریافت میلیون‌ها دلار است.

کرونا فروشگاه‌های اپل را تعطیل کرد

شرکت اپل فروشگاه‌های خود در نیویورک‌سیتی را به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ تعطیل کرد به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، اپل در هفته‌های اخیر به‌طور موقتی شعبه‌های فروش بسیاری را برای مقابله با افزایش موارد شیوع واریانت مسری اُمیکرون تعطیل کرده است. این شرکت همچنان به مشتریانش امکان می‌دهد به صورت آنلاین سفارش داده و سفارش خود را در فروشگاه‌ها دریافت کنند. خریداران نمی‌توانند برای دیدن یا خرید وارد فروشگاه شوند و پشتیبانی فنی برای آنها در بخش تعمیرات قابل دسترس نخواهد بود. موارد ابتلا به کووید ۱۹ در نیویورک به رکورد بالایی صعود کرد. این ایالت روزانه 10هزار مورد جدید ابتلا اعلام می‌کند. اپل اعلام نکرد چه زمانی شعبه فروش خود در نیویورک را بازگشایی خواهد کرد. این شرکت همچنین شعبه کارنگی لایبرری در واشنگتن دی سی و بعضی از شعب در اوهایو، تگزاس، جورجیا و فلوریدا را تعطیل کرده است. فروشگاه ریجنت استریت اپل در لندن هم موقتا تعطیل شده است.

افزایش محبوبیت لینوکس  در سال ۲۰۲۲

یافته‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ استفاده از لینوکس با هدف ارتقای امنیت بیشتر شده و برنامه‌نویسان نرم‌افزارهای منبع باز هم شرایط بهتری خواهند داشت. به گزارش مهر به نقل از زد‌دی‌نت، گارتنر بر این باور است که در سال ۲۰۲۲ استفاده از سیستم عامل لینوکس برای ارایه خدمات کلود هم بیشتر می‌شود و حتی در سرویس ازور مایکروسافت از لینوکس و نرم‌افزارهای منبع باز استفاده می‌شود. هم‌اکنون در تمامی ۵۰۰ ابررایانه برتر جهان از لینوکس استفاده می‌شود و انتظار می‌رود روند محبوبیت لینوکس روی این نوع رایانه‌ها در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یابد. استفاده از لینوکس روی رایانه‌های رومیزی نیز در حال افزایش است و آمار منتشرشده توسط برخی سایت‌های اینترنتی از رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی کاربران لینوکس خبر می‌دهد و این در حالی است که تعداد کاربران ویندوزی همین سایت‌ها تا سه درصد هم کاهش یافته است. بررسی‌های گارتنر نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌های تجاری صرف هزینه روی سیستم‌های منبع باز را افزایش می‌دهند و علت این مساله رشد ارایه خدمات نرم‌افزاری کلود به جای استفاده از روش سنتی نصب نرم‌افزار روی رایانه‌ها است.

 

ارسال نظر