ویژه

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۰۴:۵۴:۱۰
کد خبر: ۱۸۵۳۸۷

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی روستای جلیعه خوزستان با مشارکت همراه اول

با همت و مشارکت اپراتور اول تلفن‌همراه کشور، پروژه آبرسانی به روستای جلیعه شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان به بهره‌برداری رسید. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی روستای جلیعه شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان صبح امروز 6 دی ماه 1400 با حضور سردار علیرضا هاتف جانشین فرمانده قرارگاه ابوالفضل(ع) سپاه خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان و سیدیاسر رایگانی مدیرکل ارتباطات و سخنگوی شرکت ارتباطات سیار ایران به نمایندگی از مدیرعامل این شرکت برگزار شد. با توجه به اینکه خوزستان با دارا بودن 26 درصد از آب‌های دایمی و شیرین کشور، پر آب‌ترین منطقه ایران است که متأسفانه به علت سوء مدیریت و با وجود منابع وافر درآمدی، همواره از موضوع تنش آبی در اقصی نقاط مختلف و در حوزه‌های خانگی و کشاورزی رنج می‌برد، به گونه‌ای که 703 روستای خوزستان بدون آب هستند که کل این مشکل با 450 کیلومتر لوله و تأسیسات آبی قابل حل است؛ همراه اول وظیفه خود دانست تا نسبت به رفع بخشی از این چالش پیش قدم شود. در این پروژه ۶ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری به صورت دفنی انجام شده تا با اتصال به لوله آب غدیر، آب شرب پایدار روستای جلیعه برقرار شود. لازم به ذکر است، جمعیت روستای جلیعه 130 خانوار و حدود 700 نفر و فاصله آن تا شهر 45 کیلومتر است.  بخشی از هزینه عملیاتی این پروژه که مجموعا حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده با مشارکت کارکنان همراه اول و مابقی از بودجه مسوولیت اجتماعی این اپراتور تأمین شد که همکاری بسیج دانشجویی استان خوزستان در اجرا را نیز به دنبال داشت.

جابه‌جایی ۴۸ میلیارد پیام و  ۱۸ میلیارد فایل در شبکه شاد

مدیر رسانه‌ای نرم‌افزار شاد گفت: از آغاز ایجاد این نرم‌افزار یا اپلیکیشن تاکنون بیش از ۴۸ میلیارد پیام و ۱۸ میلیارد فایل میان معلمان و دانش‌آموزان جابه‌جا شده است. آقای حسن قاسم‌زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: نرم‌افزار شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزی) در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از ۲۶ میلیون کاربر آن را نصب کردند و حدود ۱۰ میلیون کاربر فعال داریم که روزانه استفاده می‌کنند. وی گفت: تاکنون بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز در حدود ۱۲۸ هزار مدرسه مشغول تحصیل برخط از طریق شاد هستند و ۷۷۶ هزار معلم آن را نصب کرده‌اند. مدیر رسانه‌ای شاد افزود: شاهد رکورد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر همزمان در یک ثانیه بوده‌ایم یعنی این تعداد به صورت همزمان از خدمات شاد استفاده کرده‌اند. وی گفت: حدود ۴۶۰ گیگابایت بر ثانیه، پهنای باندی است که در شاد استفاده شده است. آقای قاسم‌زاده به دیگر قابلیت‌های شاد اشاره کرد و افزود: کانال‌ها و گروه‌های درسی، خدمات مناسبتی و حضور و غیاب، فضای ذخیره‌سازی ابری، خدمت تکلیف و کارپوشه از خدماتی است که به مرور زمان اضافه شد و تلاش کردیم خودمان را با نیاز‌های دانش‌آموزان به روز کنیم.

برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی ۱۴۰۰

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی ۱۴۰۰ برگزار شده است و در آن شرکت‌های مطرح حضور به عمل آورده‌اند. در این ویدئو نگاهی به غرفه همراه اول خواهیم داشت تا با آخرین دستاورد‌های این شرکت آشنا شویم.

در زومیت تماشا کنید @theZoomit

 

ارسال نظر