دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۰۲:۵۷:۴۸
کد خبر: ۱۸۴۴۶۵

پیش‌نویس قانون تبلیغات آنلاین چین نهایی شد

چین با هدف قانونمند کردن فضای مجازی پیش‌نویس قانونی را در ارتباط با تبلیغات آنلاین آماده کرده که آگهی‌دهندگان و شرکت‌های تبلیغاتی موظف به پیروی از آن هستند. به گزارش مهر به نقل از ویون، قرار است بحث و بررسی برای نهایی کردن این پیش‌نویس تا ۲۵ دسامبر ادامه یابد. بر اساس پیش‌نویس مذکور، تبلیغاتی که هدف از آنها تأثیرگذاری بر کودکان و ترویج بازی‌های آنلاین، لوازم آرایشی و بهداشتی و خدمات درمانی باشد، ممنوع می‌شوند. اداره ایالتی تنظیم بازار چین در این مورد گفته است: استانداردهای تبلیغات باید «الزامات ایجاد تمدنی معنوی و ترویج فرهنگ سنتی عالی ملت چین را در خود داشته باشند.» برخی شرکت‌های بزرگ فناوری در چین مجبور شده‌اند ارایه برخی خدمات جدید را تا زمان مشخص شدن میزان تبعیت آنها از قوانین رگولاتوری در ارتباط با اینترنت متوقف کنند. همچنین برخی شرکت‌های فناوری در این کشور به علت عدم تبعیت از قوانین امنیت سایبری و به خطر انداختن حریم شخصی کاربران با مجازات‌هایی مواجه شده‌اند از جمله آنها می‌توان به دیدی ارایه‌دهنده خدمات تاکسی اینترنتی اشاره کرد. رگولاتوری چین همچنین از شرکت‌های‌ای تی در این کشور خواسته تا جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی مشتریان خدمات خود را تضمین کرده و مشخص کنند چه نوع داده‌هایی را از شهروندان جمع‌آوری کرده و نگهداری می‌کنند. آنها همچنین موظف هستند بدین منظور رضایت کاربران را هم جلب کنند.

تایوان و همکاری با کشورهای شرق اروپا برای تولید تراشه

تایوان به دنبال همکاری با کشورهای شرق اروپا برای تولید انواع تراشه و نیمه هادی ا ست. انتظار می‌رود این اقدام با واکنش مثبت اتحادیه اروپا مواجه شود. به گزارش مهر به نقل از رویترز، به دنبال کمبود تراشه و نیمه هادی در جهان اتحادیه اروپا از ماه‌ها قبل در تلاش بوده تا تایوان را راضی به همکاری با کشورهای عضو این اتحادیه برای تولید این نوع سخت افزار کند. حالا این تلاش‌ها به نتیجه رسیده و دولت تایوان راضی به این همکاری شده است. تایوان کشور کوچکی در شرق آسیا است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ سازنده تراشه و نیمه هادی مانند تی اس‌ام سی در آن مشغول فعالیت هستند. این کشور به مرکز تلاش‌ها برای حل مشکل کمبود تراشه مبدل شده است. به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی موقت و کامل کارخانه‌های تولید تراشه، برخی شرکت‌های اتومبیل‌سازی مجبور شدند تولید انواع خودرو را متوقف کنند. دامنه این تحولات به بازار لوازم خانگی نیز کشیده شده و مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است. تی‌اس‌ام‌سی، در حال ساخت یک کارخانه تولید تراشه ۱۲ میلیارد دلاری در ایالت آریزونا در ایالات متحده است، اما با وجود تلاش‌های اتحادیه اروپا و حمایت آن از سرمایه‌گذاری، هیچ پیشنهادی مبنی بر علاقه به ایجاد تأسیسات مشابه در اروپا ارایه نکرده بود.

پهپاد ساخت چین آزمایش هواشناسی دریایی را تکمیل کرد

چین به‌تازگی پهپادی به نام وینگ لونگ ۱۰ تولید کرده که قرار است برای هواشناسی دریایی مورد استفاده قرار بگیرد و بدین منظور یک ماموریت آزمایشی نیز انجام داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، این پهپاد روز گذشته پروازی را برای بررسی شرایط ابرهای اقیانوسی و نیز وضعیت دما و نیز میزان رطوبت بر روی دریا انجام داد. از جمله دیگر تحقیقات انجام شده در حین این پرواز می‌توان به سنجش میدان‌های باد سطحی و برخی متغیرهای دخیل در پیش بینی وضعیت آب و هوا اشاره کرد. در طول کل فرآیند ماموریت، تمام سیستم‌های پهپاد وینگ لونگ ۱۰ در شرایط خوبی قرار داشتند و همه محموله‌ها به خوبی کار می‌کردند. این پهپاد که در ارتفاع بالا با سرعت زیاد عمل می‌کند دارای سیستم‌های قابل اعتماد، عملکرد ایمن و استقرار راحت و کارآمد است که آن را قادر می‌سازد خواسته‌های متنوع مشتریان را برآورده کند. این پهپاد مشاهدات خود را با کمک تجهیزات پیشرفته رصد فضایی، دریایی و ساحلی انجام داد.

 

ارسال نظر