دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۰۲:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۸۴۳۹۹

رییس اینستاگرام به کنگره امریکا احضار شد

آدام موسری، رییس اینستاگرام برای نخستین‌بار ماه آینده در مقابل کنگره امریکا شهادت می‌دهد. این درحالی است که کنگره هم‌اکنون مشغول بررسی آسیب‌رسانی اپ مذکور به نوجوانان است. به گزارش مهر به نقل از ورج، موسری قرار است در ماه دسامبر ۲۰۲۱ در برابر کنگره شهادت دهد. این درحالی است که قانونگذاران سنای امریکا مدت‌هاست مشغول تحقیق و بررسی آسیب‌های ‌فیس‌بوک به کاربران جوان هستند. از زمانی‌که فرانسیس هوگن، کارمند سابق ‌فیس‌بوک گزارش‌های داخلی این شرکت را به روزنامه وال استریت ژورنال ارایه کرد، سناتورها جلسات استماعی درباره قدرت تأثیرگذاری محصولاتی مانند اینستاگرام در تشویق نوجوانان به آزار رسانی به خود، به خصوص میان دختران جوان برگزار کردند. یکی از زیرمجموعه‌های کمیته بازرگانی سنا (پنل حمایت از مصرف‌کننده) نخستین جلسه استماع در این زمینه را در سپتامبر برگزار کرد و طی آن آنتیگون دیویس مدیر ایمنی جهانی ‌فیس‌بوک در مقابله نمایندگان حاضر شد. دیویس در آن جلسه با اشاره به گزارش وال استریت ژورنال مضربودن اینستاگرام را زیر سوال برد. پس از آن ریچارد بلومنتال نماینده دموکرات کنگره خواهان حضور مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی اینستاگرام در مقابل کنگره شد تا هرگونه شهادت نادرستی که توسط دیویس ارایه شده را اصلاح کند. پس از آن بلومنتال در نامه‌ای از آدام موسری نیز خواست در مقابل کنگره شهادت دهد. او ماه اکتبر در نامه‌ای نوشت: گزارش‌هایی درباره اطلاع ‌فیس‌بوک از آسیب اینستاگرام به سلامت کودکان و نوجوانان، والدین سراسر امریکا را برآشفته است. این والدین و ۲۰ میلیون کاربر نوجوان اپلیکیشن حق دارند حقیقت درباره ایمنی اینستاگرام را بدانند.

مخالفت واشنگتن برای ادامه فعالیت چاینا تلکام در امریکا

کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا (FCC) از یک دادگاه تجدیدنظر خواست درخواست شرکت چاینا تلکام برای ادامه فراهم کردن خدمات در امریکا را رد کند. به گزارش ایسنا، کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا مجوز فعالیت چاینا تلکام را لغو کرده است و این شرکت که بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی چین است، ماه جاری در دادگاه منطقه کلمبیا خواستار تجدیدنظر در لغو مجوز فعالیتش در امریکا شد. وکلای وزارت دادگستری امریکا و کمیسیون ارتباطات فدرال به دادگاه تجدیدنظر اعلام کردند این شرکت احتمال به کرسی نشاندن ادعاهایش را ندارد. این شرکت به شواهد نپرداخته و در عوض مساله را به رویه کمیسیون کشانده است. چاینا تلکام امریکاس در ۲۶ اکتبر از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال دستور یافت خدمات امریکایی خود را تا اوایل ژانویه به دلیل نگرانیهای امنیت ملی متوقف کند. کمیسیون ارتباطات فدرال مدعی است چاینا تلکام در معرض بهره‌برداری، نفوذ و کنترل دولت چین قرار دارد و احتمال بالایی وجود دارد که مجبور شود به درخواستهای دولت چین بدون طی کردن رویه حقوقی کافی تحت نظارت قضایی عمل کند. چاینا تلکام که به مدت ۲۰ سال گذشته اجازه داشت خدمات مخابراتی در امریکا فراهم کند، بیش از ۳۳۵ میلیون مشترک جهانی در سال ۲۰۱۹ داشت. این شرکت برای تاسیسات دولت چین در امریکا هم خدمات فراهم می‌کند. کمیسیون ارتباطات فدرال در مارس اقدام برای لغو مجوز چاینا تلکام امریکاس، پسیفیک نت ورکس و زیرمجموعه‌اش ComNet  برای فراهم کردن خدمات مخابراتی امریکا را آغاز کرد. این کمیسیون در ماه مه سال ۲۰۱۹ به اتفاق آرا به ممنوعیت حق فراهم کردن خدمات امریکایی برای شرکت مخابراتی دولتی چاینا موبیل رای داد. بر اساس گزارش رویترز، چاینا تلکام اعلام کرد تا چهارم دسامبر باید به مشتریانش درباره این تصمیم اطلاع دهد و بدون توقف موقتی اقدام کمیسیون ارتباطات فدرال، مجبور خواهد شد فعالیتهای مهم خود را خاتمه دهد و کسب و کار، شهرت و روابط این شرکت خدشه جبران‌ناپذیری خواهد دید.

هشدار پوتین درباره ریسک نرم‌افزار خارجی

ولادیمیر پوتین با اشاره به دور آتی تحریم‌های غربی که ممکن است دسترسی روسیه به برنامه‌های وارداتی را قطع کند، به مدیران ارشد شرکتهای دولتی دستور داد به تلاشها برای حرکت به سمت استفاده از نرم‌افزار داخلی سرعت ببخشند. به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین در کنفرانس ویدیویی به مقامات دولتی اعلام کرد همکاران باید درک کنند که در مقطعی حتی آنچه که امروز استفاده می‌کنند به دلایل معلوم به سادگی قطع می‌شود. پس از اینکه مکسوت شادایف، وزیر فناوری اطلاعات به پوتین گفت: شرکتهای معدودی به اهداف تعیین شده رسیده‌اند، رییس‌جمهور روسیه با پیشنهاد برای مسوول شناختن شخص مدیران ارشد شرکتهای دولتی بابت ناکامی در تحقق اهداف حرکت به سمت استفاده از نرم افزار داخلی موافقت کرد. وی گفت: اگر مدیران ارشد شرکتها آماده نباشند، مسوولیت متوجه آنها خواهد بود. بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی روسیه پس از اینکه در سال‌های اخیر هدف تحریم‌های امریکایی و اروپایی قرار گرفتند، دسترسی به برنامه‌های خارجی را از دست دادند. کرملین با اجباری کردن استفاده از برنامه‌های ساخت داخل برای شرکت‌های دولتی، به این وضعیت واکنش نشان داد. بر اساس گزارش بلومبرگ، درگیری‌ها بر سر اوکراین باعث شده است امریکا و متحدانش در هفته‌های اخیر تهدید کنند محدودیت‌های جدیدی علیه روسیه اعمال خواهند کرد.

 

ارسال نظر