اخبار

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۰۲:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۸۴۳۹۸

بررسی تخلفات مالی عصر کرونا با استفاده از هوش مصنوعی

اداره مالیات بر درآمد یکی از ایالات استرالیا برای بررسی احتمال پرداخت مبالغ مازاد به برخی افراد یا مصرف نادرست کمک‌های مالی کرونایی از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. به گزارش مهر به نقل از زد‌دی‌نت، در دوره شیوع ویروس کرونا سازوکارهای مالی در بسیاری از ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی برهم خورد و روش‌های قبلی محاسبه حقوق و پرداخت پاسخگوی شرایط جدید نبود. از همین رو استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی برای غلبه بر این مشکل در ماه‌های اخیر متداول شده است. اداره مالیات بر درآمد ایالت نیوساوت ولز استرالیا قصد دارد از یک سیستم قانونی استفاده کند که الگوهای نامنظم موجود در داده‌ها را شناسایی و تقویت کرده و از طریق یک فرآیند مدل‌سازی این الگوها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا احتمال تقلب و کلاهبرداری مالی به سرعت شناسایی شود. در استرالیا حدود ۲۵۰ هزار کسب و کار مبالغی را در قالب کمک‌های مختلف مالی در دوره شیوع ویروس کرونا دریافت کرده‌اند و بررسی اینکه این مبالغ به چه شیوه‌ای صرف شده و آیا در این زمینه کلاهبرداری یا تقلبی صورت گرفته یا خیر، به یک دغدغه مبدل شده است.

ارایه لایحه ممنوعیت تبلیغات هدفمند سیاسی در اتحادیه اروپا 

کمیسیون اتحادیه اروپا لایحه‌ای پیشنهاد کرده تا برخی انواع تبلیغات هدفمند سیاسی آنلاینی که از داده‌های حساس شخصی کاربران مانند نژاد، مذهب، وضعیت سلامتی و جنسیت استفاده می‌کند، ممنوع شود. به گزارش مهر به نقل از انگجت، طبق این لایحه آگهی‌دهندگان در صورتی مجاز به استفاده از داده‌ها هستند که کاربران به‌طور کاملاً شفاف رضایت خود را در این زمینه اعلام کنند. اگر چنین قانونی به اجرا درآید، آگهی‌دهندگان باید جزییات دقیقی درباره حوزه‌ای که در تبلیغات هدف گرفته‌اند و همچنین روش‌های مورد استفاده‌شان اعلام کنند. همچنین شفافیت هر تبلیغ از لحاظ شرایط نمایش نام فرد یا سازمان سفارش‌دهنده بیشتر می‌شود. علاوه برآن باید مشخص شود هزینه چطور پرداخت شده، منبع تأمین کجا است و ارتباط آن با یک انتخابات یا رفراندوم چیست. کمیسیون اتحادیه اروپا امیدوار است این اقدامات هدف‌گیری افراد توسط کمپین‌ها و گمراه کردن آنها را سخت‌تر کند تا به حفاظت یکپارچه انتخابات کمک شود. در صورت تصویب لایحه مذکور، اعضای اتحادیه اروپا باید جریمه‌هایی برای نقض این قانون تصویب کنند. مقامات ملی حفاظت از داده‌ها نیز وظیفه رصد شیوه استفاده از داده‌های خصوصی را برعهده خواهد داشت و در صورت نیاز میزان جریمه برای شرکت‌ها را تعیین می‌کنند.

اشتراک رمز وای‌فای ازطریق دستگاه اندرویدی

اگر یک رمز عبور فوق‌العاده امن برای وای‌فای خود تنظیم کرده‌اید که گفتن آن به افرادی که می‌خواهند به وای‌فای شما متصل شوند، فرآیندی زمان‌بر است، می‌توانید رمز عبور وای‌فای خود را در اندروید از طریق کد QR به اشتراک بگذارید. به گزارش ایسنا، هر بار که دوستی به خانه شما می‌آید، باید رمز عبور وای‌فای خود را به او بگویید. این فرآیند آسان به نظر می‌رسد، اما زمان‌بر است و گاهی اوقات ممکن است آزاردهنده باشد. همچنین، اگر یک رمز عبور فوق‌العاده امن برای وای‌فای خود تنظیم کرده‌ باشید، ممکن است دوستانتان چندین بار تلاش کنند تا رمز عبور را درست دریافت کنند. دانستن روش صحیح به اشتراک‌گذاری رمزهای عبور وای‌فای در اندروید می‌تواند یک صرفه‌جویی خوب در زمان باشد، به‌خصوص زمانی که عجله دارید. آنطور که وب‌سایت تک‌وایرال گزارش می‌دهد، اندروید ۱۰ روشی بهتر و ساده برای به اشتراک گذاشتن رمز وای‌فای خود با دیگران را ارایه داده است. اندروید به شما این امکان را می‌دهد که جزییات وای‌فای خود را به همراه نام شبکه، رمز عبور و تنظیمات شبکه از طریق کد QR به اشتراک بگذارید. شما فقط باید کد QR را برای شبکه خود ایجاد کنید و دوستان شما باید این کد را اسکن کنند.

 

ارسال نظر