ریزش ۷ درصدی بیت‌کوین

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۰۱:۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۴۰۷۳
ریزش ۷ درصدی بیت‌کوین

بیت‌کوین نتوانست بیشتر از یک روز موقعیت خود را بالای ۶۵هزار دلار حفظ کند و در حالی که از شب سه‌شنبه حرکت نزولی جدیدی در بازار آغاز شده بود، در مقاطعی حتی به زیر 60 هزار دلار هم سقوط کرد. به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، قیمت بیت‌کوین پس از عبور از ۶۶هزار دلار نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و پس از رسیدن به اوج ۲۴ ساعته خود در ۶۶,۴۰۰ دلار حرکت نزولی جدیدی را آغاز کرد. این حرکت نزولی با سقوط قیمت به زیر سطح ۶۵هزار دلار و میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته همراه بود. در ادامه قیمت به زیر حمایت‌های ۶۳,۵۰۰ و ۶۳هزار دلاری سقوط کرد. فروشندگان در ادامه شتاب نزولی را بیشتر کردند و قیمت را به زیر حمایت ۶۲هزار دلاری رساندند و در نهایت تا 60 هزار هم شاهد سقوط این ارز دیجیتالی بودیم و به نظر می‌رسد که قیمت در این ناحیه در حال تثبیت است. در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت در ۶۲هزار دلار خواهد بود. اولین مقاومت کلیدی در نزدیکی ۶۲,۴۰۰ دلار و سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی است. عبور قیمت از مقاومت ۶۲,۴۰۰ دلاری می‌تواند راه را برای اصلاح صعودی هموار کند. مقاومت کلیدی بعدی در ۶۳هزار دلار خواهد بود و مقاومت سطح شکست قیمت هم در نزدیکی ۶۳,۷۵۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی است. اگر خریداران نتوانند قیمت را تا بالای ۶۳هزار دلار بازیابی کنند، اصلاح نزولی قیمت احتمالاً عمیق‌تر می‌شود و حمایت کلیدی بعدی در ۶۰هزار دلار خواهد بود. در صورت شکسته‌شدن این سطح خریداران احتمالاً برای حفظ روند صعودی در کوتاه‌مدت تلاش خواهند کرد.

    سقوط اتریوم به نزدیکی ۴,۲۰۰ دلار

هم‌‌زمان با سقوط قیمت بیت کوین، اتریوم هم حرکت نزولی جدیدی را از بالای ۴,۶۵۰ دلار آغاز کرده است. اگر در ادامه حمایت ۴,۲۰۰ دلاری هم شکسته شود، احتمال سقوط عمیق‌تر قیمت وجود دارد. اتریوم در نزدیکی ۴,۸۵۰ دلار با مقاومت قدرتمندی روبرو شد و پس از رسیدن به اوج ۴,۷۶۹ دلاری حرکت نزولی جدیدی را در بازار آغاز کرد. فروشندگان در ادامه شتاب نزولی را بیشتر کردند و قیمت را به زیر حمایت ۴,۵۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته رساندند. در ادامه حمایت ۴,۴۰۰ دلاری شکسته شد، اتریوم تا ۴,۲۶۱ دلار پایین آمد و اکنون بازار در حال تثبیت قیمت است. در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت در نزدیکی ۴,۳۸۰ دلار و سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی خواهد بود. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۴,۷۶۹ دلار تا کف ۴,۲۵۱ دلاری در نظر گرفته شده است. مقاومت کلیدی بعدی در ۴,۴۰۰ دلار خواهد بود و مانع اصلی برای خریداران در نزدیکی ۴,۵۰۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی در حال شکل‌گیری است. عبور از ۴,۵۰۰ دلار می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک روند صعودی جدید در بازار باشد. مقاومت کلیدی بعدی هم در ۴,۶۵۰ دلار است. ادامه روند صعودی می‌تواند قیمت را در میان‌مدت به ۴,۸۰۰ دلار برساند. اگر اتریوم در ادامه نتواند از مقاومت‌های ۴,۳۸۰ و ۴,۴۰۰ دلاری عبور کند، ممکن است اصلاح نزولی قیمت عمیق‌تر شود. در این صورت نزدیک‌ترین حمایت در ۴,۲۸۰ دلار خواهد بود. اولین حمایت کلیدی در ۴,۲۵۰ دلار است و شکسته‌شدن این سطح می‌تواند با سقوط بیشتر قیمت همراه شود. حمایت کلیدی بعدی در ۴,۱۵۰ دلار خواهد بود و ادامه روند نزولی می‌تواند قیمت را به ۴,۰۵۰ دلار برساند. پس از آن هم ۴هزار دلار به عنوان حمایت کلیدی قیمت عمل خواهد کرد. شاخص مکدی، آهسته‌آهسته از محدوده نزولی خارج می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در ناحیه اشباع فروش و زیر سطح ۴۰ قرار گرفته است. ۴,۲۵۰ دلار حمایت کلیدی اتریوم است و ۴,۵۰۰ دلار هم به عنوان مقاومت‌‌‌ پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

    بایدن قانون دریافت مالیات  از ارزهای دیجیتال را امضا کرد

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، لایحه مربوط به اخذ مالیات از کسب‌وکارهای فعال در حوزه ارز دیجیتال را امضا کرد و اکنون می‌توان گفت که این طرح عملاً به یک قانون رسمی تبدیل شده است. با این حال برخی از سناتورهای امریکایی همچنان در تلاشند تا بخش‌هایی از این قانون را که به کسب‌وکارهای ارز دیجیتال مربوط می‌شود، با ارایه طرح‌های جدید اصلاح کنند. بایدن روز دوشنبه لایحه دوحزبی سرمایه‌گذاری زیرساختی یک تریلیون دلاری را امضا کرد. در بخش بحث‌برانگیزی از این لایحه گفته شده است که کسب‌وکارهای فعال در حوزه ارز دیجیتال باید گزارش مالیاتی ارایه کنند. صنعت ارز دیجیتال پیش‌تر نگرانی خود را نسبت به الزام کسب‌وکارهای فعال در این حوزه برای ارایه گزارش مالیاتی ابراز کرده بود. نگرانی جامعه ارز دیجیتال از این بایت بود که تعریف «کارگزار ارز دیجیتال» در متن لایحه بسیار گسترده است و کسب‌وکارهای زیادی را ملزم به ارایه گزارش مالیاتی به اداره درآمد داخلی امریکا می‌کند. این لایحه تمام کسب‌وکارهایی که به عنوان کارگزار ارز دیجیتال شناخته شده‌اند را مجبور می‌کند تا اطلاعات مربوط به تراکنش‌های خود را بر اساس کد مالیاتی فعلی گزارش دهند. طرفداران صنعت ارز دیجیتال نگران این هستند که گسترده‌بودن تعاریف موجود در متن این قانون باعث شود تا نهادهایی مانند استخراج‌کنندگان و حتی طرف‌هایی که عملاً در انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال نقشی ندارد، درگیر ارایه گزارش‌های مالیاتی شوند. اکنون سینتیا لومیس، سناتور جمهوری‌خواه ایالت وایومینگ و چند سناتور دیگر در تلاشند تا در لایحه‌ای مجزا که روز گذشته منتشر شد، بند مربوط به کارگزاران ارز دیجیتال را در این قانون محدودتر کنند. لومیس گفته است: «با توجه به اینکه لایحه سرمایه‌گذاری زیرساختی در آستانه تبدیل‌شدن به قانون است، بسیار اهمیت دارد که از نوآوری در فضای ارز دیجیتال حمایت شود. در لایحه جدید ما این موضوع روشن شده است که توسعه‌دهندگان فعال در حوزه بلاک‌چین و کیف پول‌های ارز دیجیتال ملزم‌به ارایه گزارش مالیاتی نخواهند بود. صنعت ارزهای دیجیتال با بخش دیگری هم مخالف است که بر اساس آن دریافت‌کنندگان تراکنش‌های بالای ۱۰هزار دلار باید اطلاعات شخصی فرستنده را تأیید و شماره تأمین اجتماعی، ماهیت تراکنش و سایر اطلاعات او را ثبت کنند و تراکنش مذکور را تا ۱۵ روز به دستگاه‌های دولتی گزارش دهند. برخی از حقوقدانان پیش‌تر هشدار داده‌ بودند که اجرای این قانون برای ارزها و دیگر دارایی‌های دیجیتال مانند توکن‌های غیرمثلی (NFT)، تقریباً غیرممکن است.


 

ارسال نظر