اخبار

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۰۲:۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۳۲۸۵

نظر مثبت شورای رقابت با افزایش تعرفه تلفن ثابت

سخنگوی شرکت مخابرات ایران از نظر مثبت شورای رقابت برای افزایش تعرفه تلفن ثابت و بررسی این پیشنهاد در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات خبر داد. محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به درخواست و پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای افزایش نرخ‌های خدمات مخابراتی که چندین سال است بدون تغییر باقی مانده است، گفت: شرکت مخابرات ایران در راستای تغییر مدل تعرفه‌گذاری و افزایش نرخ تلفن ثابت، پیشنهاد خود را به شورای رقابت ارایه کرده است که این شورا در زمینه افزایش قیمت این تعرفه‌ها با توجه به افزایش قیمت سایر هزینه‌ها، نظر مثبت خود را اعلام کرد. وی گفت: درخواست مخابرات برای تغییر تعرفه‌ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه شده است و این درخواست هم اکنون در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در دست بررسی است. بیدخام در پاسخ به این سوال که مخابرات برای افزایش تعرفه‌ها چه رقمی را پیشنهاد داده است، افزود: این پیشنهاد مربوط به یک عدد خاص نبوده و برای نرخ خدمات تلفن ثابت، یک فرمول پیشنهاد شده است. به بیان دیگر تغییر مدل تعرفه گذاری این خدمات، پیشنهاد داده شده است. سخنگوی شرکت مخابرات ایران پیشنهاد افزایش چندین برابری نرخ تلفن ثابت را رد کرد و گفت: هنوز خروجی این پیشنهاد مشخص نیست و تا زمانی که فرمول پیشنهادی تأیید نشود، نمی‌توان برآورد کرد که نرخ این خدمات چه مقدار افزایش خواهد داشت. وی افزود: به نظر می‌رسد که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات نیز با افزایش تعرفه تلفن ثابت موافق است و در صورت تصویب این پیشنهاد، شاهد حل مشکلات اقتصادی مخابرات و شکوفایی در توسعه این بخش خواهیم بود.

فیشینگ سایت‌های داخلی  به بیش از ۲۳۰ مورد رسید

گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت ارایه‌شده توسط مرکز ماهر در مهر ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده و نشان می‌دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی بوده که بیشتر از ۲۳۰ مورد را شامل می‌شود. به گزارش ایسنا، گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت ارایه‌شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) در مهر ماه سال ۱۴۰۰ در گراف‌های زیر قابل مشاهده است. خدمات ارایه‌شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش‌های دریافت کننده این خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از این رخدادها است. طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی، آلودگی به بدافزار و بات، فیشینگ سایت‌های خارجی، شناسایی آسیب‌پذیری، افشای اطلاعات، دیفیس سایت، درخواست ارزیابی، گزارش‌های خبری، باج‌افزار، درخواست مشاوره و منع سرویس خارجی بوده است. بیشترین اطلاع‌رسانی از طریق منابع داخلی به ترتیب از سامانه هوشیار، گزارش آپاها، سامانه دانا، کارشناسان مرکز ماهر، سامانه تله بدافزار، گزارش بخش خصوصی، گزارش مردمی، سامانه بینا و گزارش نهادهای حاکمیتی رسیده است. همچنین بخش‌های دریافت‌کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه‌های حاکمیتی و بانک‌ها و موسسات مالی می‌شود.

رمزارز ملی با پشتوانه مشخص و به‌شکل آزمایشی اجرا شود

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته است مجلس مخالفتی با اجرای آزمایشی طرح ارز دیجیتال ملی ندارد. او معتقد است ارز دیجیتال ملی ایران باید پشتوانه‌ای مانند نفت داشته باشد. به گزارش ایسنا، سلیمی درباره راه‌اندازی احتمالی ارز دیجیتال ملی از سوی بانک مرکزی، گفته است: بحث راه‌اندازی رمزارز ملی هنوز به‌شکل طرح در مجلس مطرح نشده است و در کل ایده این موضوع را رییس‌کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرده‌اند و این استدلال را کردند که هم‌اکنون رمزارزها در جهان در حال رشد هستند و مردم دنیا به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند، اما در ایران از این ظرفیت استفاده نمی‌شود. او افزود: با توجه به اینکه رمزارز ملی هنوز قانون مشخصی ندارد و حمایتی از رمزارزها نمی‌شود معتقدیم باید رمزارز ملی را با سازوکارهای مشخص و با پشتوانه نفت و… تعریف کنیم و به‌شکل آزمایشی آن را در کشور اجرا کنیم. اگر اجرای طرح رمزارز ملی موفق بود می‌توانیم این ایده را تقویت کنیم و توسعه دهیم. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است: فعلاً بحث رمزارز ملی در کمیسیون اقتصادی توسط رییس‌کل بانک مرکزی مطرح شده است که این کمیسیون ماه آینده بررسی‌های لازم را در این باره انجام خواهد داد و راهکارهای لازم برای اجرای آن را ارایه می‌دهد. سلیمی در پایان گفت: اگر از ظرفیت‌های داخلی بهتر استفاده کنیم می‌توانیم نسخه بومی رمزارزها را به مردم ارایه دهیم تا آنان بتوانند در یک جای مطمئن، قانونمند و با پشتوانه سرمایه‌گذاری کنند. وقتی پشتوانه نفت را داشته باشد سود اقتصادی هم به‌دنبال دارد و اگر موضوع رمز ارز ملی به شکل آزمایشی در کشور اجرا شود و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود، مخالفتی با آن نداریم و در صورت داشتن پشتوانه، مردم هم از آن حمایت می‌کنند. 

 

ارسال نظر