دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۶۹۵

نیجریه برای احیای توییتر در این کشور شرط گذاشت

توییتر برای احیای سرویس خود در نیجریه با دولت این کشور مشغول مذاکره است. رییس‌جمهور این کشور نیز لغو ممنوعیت توییتر را منوط به وجود شرایط خاصی کرده است. به گزارش مهر به نقل از ورج، محمد بوهاری رییس‌جمهور نیجریه روز گذشته اعلام کرد در صورتی ممنوعیت توییتر در این کشور را حذف می‌کند که پلتفرم اجتماعی شروط خاصی را اجرا کند. دولت نیجریه در ماه ژوئن ۲۰۲۱ میلادی توییتر را به مدتی نامعلوم تعلیق و این شبکه اجتماعی را متهم به فعالیت‌هایی کرد که ماهیت یکپارچه نیجریه را نادیده می‌گیرد. این ممنوعیت چند روز پس از آن اتفاق افتاد که این پلتفرم یک توییت بوهاری را به دلیل نقض قوانین حذف کرد. با توجه به اظهارات رییس‌جمهور نیجریه در یک سخنرانی تلویزیونی، توییتر با دولت این کشور تماس گرفته تا ممنوعیت را برطرف کند. او اعلام کرد یک کمیته از سوی ریاست‌جمهوری برای بررسی چالش‌های کلیدی با توییتر همکاری می‌کند. برخی از این چالش‌ها امنیت ملی و همبستگی، حضور فیزیکی و نمایندگی، مالیات‌بندی عادلانه، حل اختلافات و محتوای محلی هستند. بوهاری در بخشی از سخنانش گفت: پس از همکاری‌های ادامه دار، این چالش‌ها بررسی شدند و من دستور دادم ممنوعیت در صورتی لغو شود که شرایط به شهروندان ما اجازه دهد از پلتفرم برای کسب و کار و فعالیت‌های مثبت استفاده کنند. سخنگوی توییتر در ایمیلی به ورج فاش کرد مذاکرات با دولت نیجریه محترمانه و ثمربخش بوده است. این شرکت همچنان به همکاری با دولت این کشور ادامه می‌دهد و نسبت به ایجاد مسیری برای احیای توییتر برای تمام شهروندان نیجریه متعهد است.

تایوان برای مقابله با کمبود تراشه به مالزی متوسل شد

وزیر اقتصاد تایوان اظهار داشت برای حل مشکل کمبود جهانی تراشه در صنعت خودروسازی به کمک مالزی به خصوص برای بسته‌بندی نیمه‌هادی‌ها نیاز است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، صنعت تولید انواع نیمه‌هادی و تراشه در جهان به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکرر کارخانه‌های سازنده دچار بحران شده و این مساله تأثیر منفی بر تولید خودروهای پیشرفته‌ای گذاشته که مجهز به انواع سخت افزارها هستند. تایوان از جمله کشورهای برتر سازنده تراشه در جهان است، اما به گفته ونگ می‌هوآ، وزیر اقتصاد تایوان تلاش‌های آن به تنهایی برای حل مشکل کمبود تراشه به نتیجه نمی‌رسد. زیرا زنجیره تأمین این محصول بسیار پیچیده است. وی افزود: در واقع تنگنای اصلی در جنوب شرقی آسیا به ویژه در مالزی است، زیرا برای مدتی همه کارخانه‌ها در این کشور تعطیل شدند. این مشکل به ویژه در مورد بسته‌بندی تراشه‌های خودرو حاد بود، زیرا شرکت‌های مالزی خدماتی را در این زمینه ارایه می‌دهند که توسط شرکت‌های تایوانی ارایه نمی‌شود. تمرکز ما آغاز تولید در مالزی با حداکثر سرعت ممکن است. اطلاع دارم که بازگشت به ظرفیت تولید قبل در مالزی از اوایل سپتامبر آغاز شده و در حال حاضر ظرفیت تولید در این کشور به ۸۰ درصد حالت عادی بازگشته است. بنابراین با رسیدن به ظرفیت تولید کامل این مشکل به آهستگی برطرف می‌شود.

بایدن با ۳۰ کشور دنیا درباره جرایم سایبری همکاری می‌کند

دولت بایدن که از گسترش جرایم سایبری و به خصوص فعالیت گسترده باج‌افزارنویسان نگران شده، به دنبال همکاری با ۳۰ کشور جهان برای مقابله با این تهدیدات است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، قرار است مشاوران ارشد امنیت ملی امریکا طی ماه جاری نشستی را با مقامات ۳۰کشور جهان برگزار کنند تا برای کاهش تهدیدات ناشی از باج افزارها و دیگر جرایم سایبری فکری بکنند. باج‌افزارها با قفل کردن شبکه‌های رایانه‌ای حیاتی، زیرساخت‌های انرژی و امنیت غذایی ایالات متحده را تهدید می‌کنند و تداوم این وضعیت موجب نگرانی دولت امریکا شده است. جو بایدن که در یک نشست آنلاین به میزبانی شورای امنیت ملی کاخ سفید شرکت کرده بود، هدف از این نشست را ارتقای همکاری برای اجرای قانون در ارتباط با موضوعاتی مانند «استفاده غیرقانونی از ارز رمزنگاری‌شده» دانست. اسامی کشورهای شرکت‌کننده در این نشست اعلام نشده است. به دنبال حملات باج‌افزاری به شرکت‌های تولید مواد غذایی و انتقال‌دهنده بنزین در امریکا، دولت بایدن سطح واکنش به تهدیدات امنیت سایبری را ارتقا داده است. در جریان یکی از این حملات به شرکت تولیدکننده گوشت JBS SA مدیران این شرکت برای بازپس‌گیری سیستم‌های قفل شده خود مجبور به پرداخت ۱۱ میلیون دلار باج شدند. رویداد مشابهی که انتقال سوخت از طریق خطوط شرکت کولونیال پایپ لاین را ناممکن کرد، با پرداخت ۵ میلیون دلار باج‌افزار خاتمه یافت که در همه موارد این مبالغ به بیت کوین پرداخت شده است. دولت بایدن امیدوار است گروه غیررسمی جدید، که ابتکار عمل مقابله با 

باج افزار نام گرفته، فشار دیپلماتیک خود را تقویت کند و به مذاکرات مستقیم با روسیه و همچنین ناتو و گروه ۷ کشور ثروتمند جهان روی آورد و اقدامات سایبری مشکوک چین را متوقف کند. 

 

ارسال نظر