ویژه

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۳۰۸

ادعای افزایش ۳۰ درصدی هزینه تماس در صورت ذخیره شماره با کد 98+ کذب است

اهل فن و افراد مطلع از سیستم مخابراتی کشور می‌دانند که 98+ در سیستم نامبرینگ کشور تعریف شده است و همان کارکرد صفر را انجام ‌می‌دهد. به گزارش ایلنا، به تازگی متنی با مضمون زیر در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار و بازپخش است:  «کسی که شماره‌اش در موبایل شما ذخیره نیست وقتی با شما تماس بگیرد شماره‌اش با پیش شماره 98+ نمایش داده می‌شود. دقت کنید که قبل از ذخیره شماره، کد 98+ را حذف و به جای آن 09 را ذخیره کنید. چون در صورت ذخیره شماره با پیش شماره 98+ هر زمان که این شماره را بگیرید، تماس شما از طریق ماهواره به دکل‌های زمینی منتقل و منجر به افزایش 30 درصدی هزینه تماس می‌شود. امان از دست این مخابرات!» در خصوص ادعای فوق هر فردی که اندک اطلاعاتی از سیستم مخابراتی کشور داشته باشد، کذب بودن این ادعا برای او کاملا آشکار است. به نظر می‌رسد طرح این قبیل ادعاهای کذب و نادرست، جز نگران کردن ذهن جامعه و کاربران سیستم مخابراتی کشور، نتیجه دیگری ندارد. اهل فن و افراد مطلع از سیستم مخابراتی کشور می‌دانند که 98+ در سیستم نامبرینگ کشور تعریف شده است و همان کارکرد صفر را انجام ‌می‌دهد. از شهروندانی که در شبکه اجتماعی با این پیام مواجه و احیانا نگران شده‌اند باید بدانند که این ادعا به هیچ‌وجه صحت ندارد و جای هیچ گونه نگرانی بابت هزینه‌های تماس به دلیل ادعای فوق الذکر وجود ندارد.

همراهی آیگپ با عاشقان اباعبدالله(ع) از نجف تا کربلا با پویش رهرو

به گزارش روابط عمومی آیگپ، به دنبال محدودیت‌های موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا در پیاده‌روی معنوی اربعین امسال، راهپیمایی عظیم پیاده روی نجف تا کربلا، برای اولین با در کشور به صورت ۲۴ ساعته از طریق ۲۰ پلتفرم مجازی پخش می‌شود. آیگپ نیز به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین پیامرسان‌های ایرانی و در پی استقبال کاربران از «حسینیه آیگپ» در ایام شهادت امام حسین(ع) بر آن شد که در این پویش بزرگ معنوی همراه با سوگواران ابا عبدالله(ع) باشد. آیگپ امسال با پویش «رهرو» عاشقان حرم اباعبدالله(ع) را تا کربلا همراهی می‌کند. این پویش بزرگ علاوه بر پخش زنده 24 ساعته راهپیمایی نجف تا کربلا شامل قسمت‌های مختلفی به شرح زیر است: 

طراحی استیکر- طراحی استیکر با رویکرد محرم و همچنین پیاده‌روی اربعین یکی از بخش‌های پویش رهرو در ایام اربعین سید و سالار شهیدان(ع) است. هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در مسابقه طراحی استیکر می‌توانند استیکرهای اختصاصی خود را با فرمت png، با سایز 512*512 و رزولوشن 300 dpi تا پایان شهریور ماه ارسال کنند. به طرح‌های منتخب جوایز ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت.

پیاده‌روی نیابتی- آیگپ امسال در پویش «رهرو» این امکان را برای مشتاقان به پیاده‌روی اربعین و زیارت بارگاه امام حسین (ع) فراهم کرده است، که درخواست پیاده‌روی نیابتی داشته باشند. عاشقان اباعبدالله (ع) می‌توانند با اعلام نام و نام خانوادگی و نام شهر در یک پیام ویدیویی کمتر از یک دقیقه و ارسال آن به آیگپ درخواست پیاده‌روی نیابتی را از خادمان امام حسین(ع) داشته باشند. خادمان اباعبدالله(ع) به نیابت از آنها به سمت حرم امام حسین(ع) پیاده‌روی خواهند کرد و این پیاده‌روی نیابتی از طریق برنامه رهرو در آیگپ تی وی پخش خواهد شد.

مسابقه کتابخوانی- کتاب «حسین از زبان حسین» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، کتابی درباره زندگی امام حسین(ع) و واقعه عاشورا است که توسط نشرمعارف منتشر شده است.  کتاب «پس از بیست سال» نیز کتابی است از سلمان کدیور که چاپ و نشر آن توسط انتشارات شهرستان ادب انجام شده است و کدیور در این کتاب به این پرسش پاسخ داده است که «به راستی امام حسین(ع) را چرا کشتند؟» علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه کتابخوانی پویش «رهرو» با مطالعه هر کدام از دو کتاب مذکور و ارسال پاسخ سوالات مطرح شده پس از مطالعه کتاب، می‌توانند از جوایز نفیس این مسابقه که به برندگان اهدا خواهد شد، برخوردار شوند. نسخه pdf این دو کتاب در سایت‌های مختلف فروش کتاب، موجود و به راحتی در دسترس است.

من و اربعین- در «من و اربعین» عاشقان اباعبدالله(ع) می‌توانند پادکست‌های اختصاصی، مداحی‌های شخصی، ویدیوهایی که با موضوع اربعین شخصا تهیه کرده‌اند و هر آن چه را که مربوط به ایام سوگواری امام حسین (ع) و اربعین سید و سالار شهیدان(ع) است را برای آیگپ ارسال کنند. ویدیوها باید به صورت عمودی تهیه شود و به بهترین آثار جوایزی تعلق خواهد گرفت.

عکس و فیلم صد ثانیه‌ای- پویش «رهرو» از عکاسان، مستندسازان و سوگواران حسینی که به صورت حرفه‌ای در این حوز‌ه‌ها فعال هستند، دعوت می‌کند، ویدیوهایی را که با محتوای عزاداری امام حسین (ع) تهیه کرده‌اند، برای آیگپ ارسال کنند. توجه به این نکته ضروری است که ویدیوهای مذکور باید حداکثر 100 ثانیه و به صورت عمودی باشد. در پایان این پویش به ویدیوهای منتخب جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. مجتبی جوانبخت مسوول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین، در خصوص این پویش عظیم گفت: این کاری که شروع کردیم اولین و بزرگ‌ترین و منحصربه فردترین اقدام رسانه‌ای در سال‌های گذشته نسبت به رسانه‌ای کردن ۲۴ ساعته پیاده روی اربعین است و تاکنون چنین اتفاقی نه در رسانه‌های عراقی و دیگر کشورها و نه در سطح صدا و سیمای ایران، نیفتاده است. برای تحقق این اقدام رسانه‌ای، استودیوی اصلی خود را در عمود ۱۱۲۰ برپا کردیم و نودال پخش این برنامه‌ها نیز در تهران است. لذا به لحاظ فنی و زیرساختی در سطح بالایی این اقدام عملیاتی گردیده است. قابل ذکر است که مسابقه در بخش‌های کتابخوانی، طراحی استیکر، عکس و فیلم صدثانیه‌ای و من و اربعین تا پایان صفر ادامه خواهد داشت و به نفر اول تا سوم هر بخش جوایز ارزنده‌ای در روز 17 ربیع‌الاول مصادف با میلاد پیامبر اکرم(ص) اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای نصب آیگپ عدد 1 را به 10004427 ارسال کنند یا از طریق مارکت‌های داخلی برای دانلود و نصب اقدام کنند.

 

ارسال نظر