اخبار

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۱۱۰

واتس‌اپ پیام صوتی را به نوشتار تبدیل می‌کند

واتس‌اپ مشغول توسعه ویژگی تبدیل پیام صوتی به نوشتاری برای کاربران iOS است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گجت ۳۶۰، ویژگی جدید واتس‌اپ در سیستم عامل iOS مناسب افرادی است که به پیام‌های صوتی بلند در اپ گوش نمی‌دهند. طبق گزارش وب‌سایت WABetaInfo، واتس‌اپ مشغول توسعه یک قابلیت جدید تبدیل پیام صوتی به متن است که به‌طور کامل در دستگاه کاربر انجام می‌شود. به عبارت دیگر برای استفاده از این قابلیت پیام‌های صوتی به سرورهای واتس‌اپ یا‌ فیس‌بوک ارسال نمی‌شوند. در عوض ویژگی مذکور به سیستم «شناسایی صوت» اپل اتکا می‌کند. این وب‌سایت اشاره می‌کند پیام‌های صوتی کاربر به اپل کمک می‌کند فناوری شناسایی صوت خود را قدرتمندتر کند. البته استفاده از آن کاملاً اختیاری است. پس از آنکه کاربر به درخواست اپ برای دسترسی به فناوری شناسایی صوت پاسخ مثبت دارد، می‌تواند سرویس رونویسی را در بخش جدید Transcription آزمایش کند. هنگامی که برای نخستین‌بار پیام صوتی به نوشتار تبدیل می‌شود، متن آن در مخزن داده واتس‌اپ ذخیره می‌شود، بنابراین کاربر بعداً می‌تواند آن را دوباره ببیند. این ویژگی همچنان در حال توسعه است، بنابراین افرادی که نسخه بتای عمومی واتس‌اپ را استفاده می‌کنند، هنوز قادر به مشاهده آن نیستند.

انتشار اندروید ۱۲ تا سه هفته آینده

آماده شدن اندروید ۱۲ نسبت به نسخه‌های قبلی طولانی‌تر شده اما به نظر می‌رسد انتظار برای آن به زودی به پایان می‌رسد. به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، میشال رحمان، سردبیر XDA در توییتر مدعی شد گوگل قصد دارد نسخه AOSP (پروژه کد باز اندروید) اندروید ۱۲ را چهارم اکتبر (۱۲ مهر) منتشر کند. با توجه به اینکه گوگل نسخه نهایی آماده اندروید را همزمان با نسخه AOSP عرضه می‌کند، بنابراین دارندگان گوشی پیکسل ممکن است ارتقا به اندروید ۱۲ را در همان روز دریافت کنند. اگر این تاریخ تغییر نکند، وضعیت عرضه گوشی پیکسل ۶ هم مشخص می‌شود. گوگل نمی‌تواند مدل جدید گوشی خود را بدون اندروید ۱۲ عرضه کند بنابراین بعید است که پیکسل ۶ پیش از این تاریخ روانه بازار شود. بر اساس گزارش انگجت، اگرچه بعضی از سازندگان گوشی با سرعت به‌روزرسانی اندروید را در مدت چند هفته منتشر می‌کنند اما سایرین ممکن است ماه‌ها معطل کنند. سامسونگ عرضه اندروید ۱۱ را تا دسامبر سال ۲۰۲۰ سه ماه پس از عرضه رسمی این سیستم عامل از سوی گوگل آغاز نکرد.

آیفون ۱۳ با حافظه یک ترابایتی عرضه می‌شود

طبق پیش‌بینی یکی از تحلیلگران محصولات اپل، دو نسخه از آیفون ۱۳ با حافظه یک ترابایتی عرضه می‌شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، فرصت کوتاهی تا رونمایی از آیفون ۱۳ باقی مانده است. در همین راستا مینگ چی کو تحلیلگر شناخته شده محصولات این شرکت ادعا می‌کند آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس علاوه بر حافظه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با گزینه یک ترابایت نیز عرضه می‌شود. همچنین کو معتقد است گزینه حافظه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی نیز با ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شود. احتمال دارد حافظه ۵۱۲ گیگابایتی نیز برای این دستگاه‌ها ارایه شود. بنابراین کاربران مجبور نخواهند بود برای دسترسی به آیفونی با حافظه بالاتر از ۲۵۶ گیگابایت مدل‌های گرانبهاتر پرو را بخرند.

یک‌سوم ایمیل‌های مشکوک فیشینگ است

به نظر می‌رسد در گذر زمان توانایی کارمندان برای شناسایی ایمیل‌های مشکوک و فیشینگ افزایش یافته، زیرا از هر سه ایمیل مشکوک از نظر آنان یکی واقعاً آلوده و مخرب است. به گزارش مهر به نقل از زد‌دی‌نت، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد یک سوم ایمیل‌هایی که از نظر کارمندان مشکوک و آلوده تلقی می‌شوند، واقعاً مشکوک و آلوده هستند و برای اجرای حملات فیشینگ از طریق تخلیه اطلاعاتی کارمندان طراحی شده‌اند. این پژوهش که توسط شرکت اف‌سکیور انجام شده از طریق تجزیه و تحلیل ۲۰۰ هزار ایمیل انجام شده که توسط کارکنان سازمان‌های مختلف در نقاط گوناگون جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به عنوان ایمیل‌های مشکوک علامت‌گذاری شده‌اند. بر همین اساس حدود ۳۳ درصد از این ایمیل‌های مشکوک تلقی شده واقعاً آلوده و مخرب بوده‌اند. مجرمان سایبری از فیشینگ برای فریب قربانیان و وادار کردن آنها به افشای اطلاعات حرفه‌ای و سازمانی استفاده می‌کنند. گاهی نیز این ایمیل‌ها حاوی بدافزارهایی هستند که بارگذاری آنها منجر به سرقت اطلاعات افراد می‌شود. این ایمیل‌ها که با ظاهر و ادبیاتی مشابه با ظاهر و ادبیات ایمیل‌های سازمان‌های اداری ارسال می‌شوند حاوی درخواست‌هایی مانند برنامه‌ریزی مجدد تحویل یک کالا، به‌روزرسانی اطلاعات بانکی، تأیید یک سفارش و غیره هستند. اکثر این نامه‌ها حاوی لینک‌های آلوده یا فایل‌های ضمیمه مخرب هستند. بر اساس بررسی اف‌سکیور کارمندان مورد بررسی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ هر یک به‌طور متوسط ۲.۱۴ ایمیل مشکوک را در ماه گزارش کرده‌اند و سازمان‌های دارای هزار کارمند هر ماه ۱۱۶ ایمیل مشکوک را گزارش کرده‌اند. در ۶۰ درصد از موارد علت گزارش ایمیل‌های یادشده وجود لینک‌های مشکوک در آنها بوده است.

 

ارسال نظر