اخبار

۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۸۶۴

انعقاد قرارداد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی همراه اول برای تولید آنتن

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برای تولید آنتن، ۱۲۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های داخلی قرارداد امضا کرده است. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح روز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، هیاتی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدیدی از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول که با همراهی مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل و جمعی از مدیران همراه اول انجام شد، در جریان دستاوردهای فنی و توانمندی‌های بومی نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور قرار گرفتند. مدیرعامل همراه اول در جریان این بازدید، ضمن ارایه گزارشی از وضعیت تجاری اپراتور اول تلفن همراه و در اختیار داشتن ۶۰ درصد سهم بازار درآمدی اپراتورهای سیار کشور اظهار کرد: همراه اول با در اختیار داشتن این پتانسیل عظیم، توسط مرکز تحقیق و توسعه خود قرارداد بومی‌سازی و تولید داخلی با شرکت‌های مختلف داخلی در حوزه آنتن به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان منعقد کرده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین انعقاد قرارداد ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تولید لینک‌های رادیویی را هم داشتیم. در جریان این بازدید، ظرفیت پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول نظیر «شاد» که بستری برای امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان کشور است و پهنای باند مصرفی آن توانسته در مدت زمان کوتاهی از آغاز فعالیت، از واتساپ نیز سبقت بگیرد برای اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشریح شد. توسعه پلتفرم آموزشی شاد در کمترین زمان ممکن همزمان با اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور، توسط همراه اول و با نگاه مسوولانه آغاز شد تا راهکاری برای حل یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کشور باشد.

با وجود اینکه تا پیش از توسعه و بهره‌برداری از این بستر آموزشی، کاری در مقیاس شاد انجام نشده بود و تمامی زیرساخت‌ها توسط همراه اول توسعه یافت، اما تا امروز هیچ هزینه‌ای برای توسعه و پشتیبانی آن از دولت دریافت نشده است. توسعه این بستر در کنار سایر پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول، بیش از پیش نقایص شبکه ملی اطلاعات را نمودار ساخت که برای رفع آنها، توسعه دیتاسنتر هم در دستور کار اپراتور اول تلفن همراه قرار گرفت تا تمامی کاربران ارتباطی در کشور به شکل عادلانه قادر به استفاده از سرویس‌های پرکاربرد باشند.

مدیرعامل همراه اول در این بازدید همچنین با اشاره به رایگان بودن اینترنت برای بستر پرترافیکی همچون شاد، خبر از آمادگی این اپراتور برای ادامه ارایه رایگان اینترنت این شبکه داد؛ در حالی که چند ماه پیش وزارت ارتباطات با ارسال نامه‌ای به اپراتورها اعلام کرده بود که اینترنت مصرفی برای این بستر رایگان نباشد. در جریان این بازدید، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود در ارتباط با حوزه ارتباطات پرداختند و در تعاملی صمیمانه، پاسخ سوالات خود را از متخصصان فنی و مسوولان اپراتور اول دریافت کردند.

گام اول بررسی طرح صیانت در مجلس برداشته شد

با انتخاب نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای عضویت در کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت گام اول بررسی این طرح در مجلس برداشته شد. به گزارش ایسنا، نتیجه انتخابات برگزارشده در کمیسیون‌های تخصصی مجلس که برای عضویت در کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی دارای سهمیه هستند بدین شرح است: کمیسیون فرهنگی مجلس غلامرضا منتظری نماینده مردم گیلان و آق قلا، بیژن نوباوه‌وطن نماینده مردم تهران، حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان و سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران را برای عضویت در کمیسیون ویژه طرح صیانت انتخاب کردند. کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز رضا تقی پور انوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، علی جدی نماینده مردم شیروان، مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم را برای عضویت در کمیسیون ویژه طرح صیانت انتخاب کردند. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد را برای عضویت در کمیسیون ویژه طرح صیانت انتخاب کردند. کمیسیون اقتصادی مجلس نیز احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و رضا باقری بناب نماینده مردم بناب را برای عضویت در کمیسیون ویژه طرح صیانت انتخاب کردند. کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز الیاس نادران نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار را برای عضویت در کمیسیون ویژه طرح صیانت انتخاب کردند. غلامرضا منتظری یکی از اعضای این کمیسیون ویژه به ایسنا گفت: فعلا چینش هیات رییسه کمیسیون ویژه و زمان برگزاری اولین جلسه کمیسیون مشخص نیست و برای برآورد و تحلیل کیفیت کار کمیسیون باید منتظر انتخاب اعضای هیات رییسه کمیسیون و برگزاری اولین جلسات باشیم. یک ماه پیش نمایندگان مجلس با بررسی طرح بر اساس اصل ۸۵ (در کمیسیون به جای صحن) موافقت کردند، اگرچه پس از مدتی با افزایش حجم انتقادات برخی از دیگر نمایندگان نسبت به این تصمیم، اقداماتی برای لغو بررسی به صورت اصل ۸۵ صورت گرفت که به نتیجه ملموسی هم منتهی نشد و بررسی طرح کماکان هشتادوپنجی باقی ماند. در میان انتقاداتی که نسبت به بررسی طرح در پشت درب‌های بسته مطرح بود محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی مکرراً به مردم وعده داد که بررسی این طرح در کمیسیون ویژه به صورت علنی انجام خواهد گرفت. حال که اولین گام بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با انتخاب اعضای کمیسیون ویژه آن برداشته شد باید منتظر باشیم و ببینیم اقدام بعدی یعنی انتخاب اعضای هیات رییسه کمیسیون چگونه پیش خواهد رفت.

 

ارسال نظر