بیت‌کوین ۵۰ هزاری دوام نیاورد

۱۴۰۰/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۴۹۹
بیت‌کوین ۵۰ هزاری دوام نیاورد

قیمت بیت‌کوین موفق به تثبیت در بالای ۵۰ هزار دلار نشد و به زیر این ناحیه سقوط کرد. تحلیل‌های درون شبکه توسط موسسه گلاسنود نشان می‌دهد میزان فعالیت شبکه بیت‌کوین از زمان ریزش بازار در ماه مه‌ تاکنون نتوانسته است به قله جدیدی برسد حتی با وجود آنکه بیت‌کوین در ۳۰ روز اخیر بیش از ۴۵ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. این مساله نشان می‌دهد تمایل معامله‌گران به ویژه معامله‌گران با دید کوتاه‌مدت نسبت به بیت‌کوین بدبینانه‌تر و تمایل آنها به سایر رمزارزها بیشتر شده است. 

روز گذشته بیت‌کوین به زیر حمایت ۴۹ هزار دلاری رسید، در بازه‌ای شاهد سقوط قیمت به زیر حمایت ۴۸ هزار و ۵۰۰ دلاری و رسیدن به ۴۷ هزار و ۴۰۰ دلار هم بودیم که به عنوان کف قیمت در این سقوط عمل کرد. ۴۸ هزار و ۳۰۰ دلار اولین مقاومت پیش روی قیمت بیت‌کوین است. ۴۸ هزار و ۸۰۰ دلار هم به عنوان اولین مقاومت پراهمیت تلقی می‌شود. ۴۷ هزار و ۶۰۰ دلار اولین حمایت پیش روی قیمت بیت‌کوین و ۴۷ هزار و ۳۰۰ دلار هم یک حمایت کلیدی این ارز دیجیتال است. در صورت شکسته‌شدن ۴۷ هزار و ۳۰۰ دلار، احتمال بیشتر شدن سقوط وجود دارد. در نزدیکی ۴۶ هزار و ۸۰۰ دلار هم یک حمایت دیگر شکل گرفته است. 

     سقوط آلت‌کوین‌ها  به دنبال سقوط بیت‌‌کوین

در ۲۴ ساعت روز گذشته، بازار ارزهای دیجیتال قرمز بوده است. در این میان بیت‌کوین ۳ درصد، ریپل ۵.۶ درصد و اتریوم ۴ درصد از ارزش خودشان را از دست دادند. در حالی که بیت‌کوین اخیرا به بالای ۵۰ هزار دلار هم صعود کرده بود، نتوانست روز گذشته بالاتر از ۴۸ هزار دلار باقی بماند و تا ۴۷ هزار و ۴۰۰ دلار سقوط کرد. بعد از سقوط قیمت بیت‌کوین، قیمت آلت‌کوین‌ها هم با کاهش همراه شد. علاوه بر اتریوم و ریپل، ارزهای دیجیتال دیگری نظیر پولکادات، سولانا، کاردانو و دوج‌کوین هم سقوط‌هایی ۵ تا ۱۰ درصدی را تجربه کردند. قیمت اتریوم با سقوطی آهسته به زیر ۳,۳۰۰ دلار رسید. این ناحیه از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از رسیدن به این محدوده، اتریوم تا پایین ۳,۲۵۰ و ۳,۲۰۰ دلار هم سقوط کرد. در این روند نزولی شاهد تشکیل کف قیمت در ۳,۱۵۰ دلار بودیم. نوسانات فعلی قیمت اتریوم از تداوم روند نزولی و کاهش احتمالی تا ۳,۱۲۰ دلار خبر می‌دهد. ۳,۲۲۰ دلار اولین مقاومت پیش روی اتریوم است. ۳,۲۵۰ دلار را می‌توان پراهمیت‌ترین مقاومت این ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت دانست و پس از آن راه برای ۳,۳۰۰ دلار باز می‌شود. روند صعودی قیمت کاردانو که در حال پیشروی به سوی مقاومت ۳ دلاری بود، در ۲.۹۲ دلار متوقف شد و این ارز دیجیتال با اصلاح قیمت به زیر حمایت ۲.۸ دلاری سقوط کرد. دوج‌کوین هم ۷ درصد از ارزش خود را از دست داد، ۰.۲۵ دلار حمایت اصلی دوج‌کوین است و ۰.۳ دلار به عنوان یک ناحیه مقاومتی عمل می‌کند. ریپل از دیگر ارزهای دیجیتالی بود که با کاهش شدید قیمت همراه شد. این ارز دیجیتال ۶ درصد از قیمت خود را از دست داده است. ۱.۰۵ دلار اولین حمایت پیش روی ریپل است و عبور از آن ممکن است به کاهش تا ۱ دلار منجر شود. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در ۲.۱ تریلیون دلار و سهم بیت‌کوین از بازار ۴۲.۲۵ درصد است. پس از بیت‌کوین، اتریوم و کاردانو به‌ترتیب با ۱۷.۴۴ و ۴.۱۵ درصد، بیشترین سلطه را در بازار دارند.

     لایحه زیرساخت امریکا ماه  آینده رای‌گیری می‌شود

لایحه مربوط به اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال که بدون اعمال تغییرات از سوی سنا تصویب شده بود، قرار است ماه آینده در مجلس نمایندگان امریکا به رأی گذاشته شود. با این حال یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری امریکا اخیراً گفته است کسب‌وکار‌هایی که امکان تطبیق فعالیت‌های خود را با مقررات جدید ندارند، ملزم به ارایه گزارش مالیاتی نخواهند بود. قرار است لایحه جنجالی سرمایه‌گذاری زیرساختی ۱ تریلیون دلاری سنای امریکا بدون اعمال تغییرات در بخش‌های مربوط به دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال، برای تبدیل‌شدن به قانون، روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) توسط مجلس نمایندگان امریکا به رأی گذاشته شود. مجلس نمایندگان زمانی با رأی‌گیری برای تصویب این لایحه موافقت کرد که برنامه بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری دموکرات‌ها را با ۲۲۰ رأی موافق و ۲۱۲ رأی مخالف به تصویب رسانده بود. با وجود فشارهای برخی از دموکرات‌های میانه‌رو که به بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری رأی مخالف داده بودند، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا، اعلام کرد که تا قبل از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) لایحه زیرساختی را به تصویب می‌رساند. پلوسی گفته است: «تضمین می‌دهم که تا قبل از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) لایحه دوحزبی زیرساختی را تصویب کنم. این کار را با تکیه بر حمایت دموکرات‌های مجلس نمایندگان انجام خواهم داد.» 

      اخذ مالیات از فعالیت‌های مرتبط  با ارزهای دیجیتال

اواخر ژوییه (تیر) مقرراتی مربوط به دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال در روزهای پایانی بررسی لایحه زیرساختی به این طرح اضافه شد. بر اساس مقررات جدید قرار است ۲۸ میلیارد دلار از منبع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح با اخذ مالیات از فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال تأمین شود. متن غیرمنطقی این لایحه شوکی جدی را به بدنه جامعه ارز دیجیتال وارد کرد. کارشناسان معتقدند که این طرح اعتبارسنج‌های شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام و توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های ارز دیجیتال را ملزم به رعایت مقررات سخت‌گیرانه مربوط به ارایه گزارش‌های مالیاتی می‌کند و این در حالی است که این کسب‌وکارها شرایط لازم برای انطباق فعالیت‌های خود با قوانین جدید را ندارند. اوایل اوت (مرداد) به نظر می‌رسید که سناتورهای امریکا عزم خود را جزم کرده‌اند تا اصلاحیه‌ای را به تصویب برسانند که به‌طور مشخص اعتبارسنج‌ها و توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های ارز دیجیتال را از ارایه گزارش مالیاتی معاف می‌کند، اما به‌دلیل مخالفت یکی از سناتورها، این طرح بدون هیچ تغییری توسط سنای امریکا به تصویب رسید. با این حال گفته‌های یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری سبب امیدواری جامعه ارز دیجیتال شده است. او به شبکه سی‌ان‌بی‌س گفته است کسب‌وکار‌هایی که امکان تطبیق فعالیت‌های خود با مقررات جدید را ندارند، ملزم به ارایه گزارش مالیاتی نخواهند بود. این مقام ناشناس گفت وزارت خزانه‌داری قصد دارد تا با انجام تحقیقاتی دقیق، مشخص کند که کدام کسب‌وکارهای فعال در صنعت ارز دیجیتال می‌توانند فعالیت‌های خود را با مقررات جدید مطابقت دهند. گفته‌های این مقام وزارت خزانه‌داری تا حدودی باعث اطمینان خاطر جری بریتو، مدیر اجرایی‌کوین سنتر شده است. او گفته است مطابق با متن فعلی این لایحه، باید تمامی تراکنش‌ها و معاملات مربوط به ارز دیجیتال گزارش شوند. بریتو به این موضوع هم اشاره کرد که تراکنش‌های ارز دیجیتال که بیش از ۱۰ هزار دلار ارزش دارند، باید همراه با اطلاعات شخصی طرف مقابل، به اداره درآمد داخلی امریکا گزارش شوند. مدیر اجرایی‌کوین سنتر گفته است: «خوشحالم که به نظر می‌رسد وزارت خزانه‌داری می‌خواهد به این موضوع پی ببرد، اما لطفاً این حرف‌ها را نپذیرید که می‌گویند جامعه ارز دیجیتال بیش از حد به این مقررات واکنش نشان داده است.» کریستین اسمیت، مدیر اجرایی انجمن بلاک چین امریکا، در واکنش به تصویب لایحه زیرساختی بدون اعمال تغییرات، گفته است این اتفاق یک اقدام ناموفق بوده اما غافلگیرکننده نیست. اسمیت در این باره می‌گوید: «با این وجود این پایان کار نخواهد بود. ما در انجمن بلاک چین به همراه ۴۶ شرکت تازه‌نفس جامعه ارز دیجیتال در سراسر کشور، عزم خود را جزم می‌کنیم تا از آزادی فناوری و تنظیم قوانین در جهت منافع صنعت ارز دیجیتال حمایت کنیم، هم در این مورد خاص که به مسائل مالیاتی مربوط می‌شود و هم در سیاست‌گذاری‌های کلان ارز دیجیتال.» 

 

ارسال نظر