رویداد

۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۳۸۵

روز آرام بیت‌کوین همزمان  با جهش برخی آلت‌کوین‌ها

کوین‌بیس روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به عنوان سرمایه‌گذاری در اختیار دارد. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، در صحبت‌های خود عنوان کرد که این صرافی ۱۰ درصد از سود خود را به خرید ارزهای دیجیتال اختصاص خواهد داد. پس از انتشار این اخبار، قیمت بیت‌کوین با جهش همراه شد و تا روز گذشته به محدوده ۴۹,۲۰۸ دلار هم رسید. اتریوم، ارز دیجیتال شماره دو بازار، چیزی در حدود ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. قیمت اتریوم در حال حاضر ۳,۲۶۵ دلار است. کاردانو هم در روزهای گذشته موفق شد بار دیگر اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کند. قیمت کاردانو در حال حاضر ۰.۴۲ درصد با اوج ۲.۶۳ دلاری خود فاصله دارد و هر واحد از آن ۲.۶۱ دلار قیمت دارد. به جز کاردانو، سولانا هم روز گذشته اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کرد. این در حالی است که پس از ثبت این قیمت، سولانا با سقوطی ۵ درصدی به زیر ۷۶ دلار رسید. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۱ تریلیون دلار است؛ در این میان بیت‌کوین سهمی ۴۲.۴۷ درصدی از بازار دارد. اتریوم با ۱۷.۵۷ و کاردانو با ۳.۸۶ درصد سلطه، پس از بیت‌کوین بیشترین سلطه بر بازار را در اختیار دارند.

تمام کاربران بایننس باید احراز هویت کنند

بایننس در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد برای تطبیق بهتر با مقررات جهانی، تمام کاربران این صرافی باید با مدارک خود احراز هویت انجام دهند. طبق اطلاعیه وب‌سایت رسمی بایننس، تمام کاربران این صرافی از این پس باید تا سطح «متوسط» احراز هویت انجام دهند. این نوع احراز هویت نیازمند ارسال تصویر مدارک شناسایی است. این شرایط برای کاربران جدید بلافاصله و برای کاربران فعلی تا ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) اعمال می‌شود. کاربرانی که در بایننس احراز هویت انجام ندهند، فقط قادر خواهند بود موجودی خود را به کیف پول‌ شخصی برداشت کنند و اجازه واریز یا معامله را ندارند. بر همین اساس از آنجا که کاربران ساکن ایران به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند در بایننس احراز هویت کنند، دیگر قادر نیستند در بایننس معامله انجام دهند. برخی از صرافی‌ها به دنبال اخذ مجوز برای فعالیت قانونی در بازار هستند که این مساله می‌تواند اطمنیان خاطر معامله گران را نسبت به امنیت سرمایه شان افزایش دهد. صرافی یورکس مستفر در آلمان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اولین ETF مبتنی بر بیت‌کوین اروپا خبر داده که در صورت تایید نهاد ناظر در بورس فرانکفورت لیست خواهد شد. پیش از این، چنین صندوق‌هایی در برخی کشورها ازجمله کانادا راه‌اندازی شده بود. پس از آنکه شمار زیادی از کشورها و قانون گذاران در سراسر جهان اقداماتی را علیه صرافی‌های ارزهای دیجیتالی انجام دادند، صرافی باینانس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد احراز هویت برای تمامی کاربران این صرافی اجباری خواهد بود و کسانی که این کار را انجام ندهند با محدودیت در برداشت مواجه خواهند شد.

عملکرد بلندمدت اتریوم ممکن است بهتر از بیت‌کوین باشد

کی یانگ جو، مدیرعامل شرکت تحلیلی کریپتوکوانت، در اظهارنظری عنوان کرد که در بلندمدت احتمال پیشی‌گرفتن عملکرد اتریوم از بیت‌کوین وجود دارد. او خطاب به ۲۳۹,۷۰۰ دنبال‌کننده خود در توییتر گفت که ممکن است اتریوم پیش از ثبت اوج تازه بیت‌کوین بتواند اوج قبلی خود را بشکند. او در تشریح صحبت‌های خود به این مساله هم اشاره کرد که فاصله اتریوم از اوج تاریخی خود، بسیار کمتر از فاصله بیت‌کوین تا اوج قیمتش است. او در این باره گفت: «این احتمال وجود دارد که پیش از رسیدن قیمت بیت‌کوین به اوج تاریخی‌اش، اتریوم به این محدوده برسد. در حال حاضر فاصله اتریوم به اوجش، کمتر از فاصله بیت‌کوین است.» او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که اتریوم با شوک عرضه مواجه است. از سوی دیگر، روند خروج سرمایه بیت‌کوین از صرافی‌ها کندتر شده است که نشانه کمرنگ‌شدن احساسات مثبت حاکم بر بازار است. او در این باره گفت: «تقاضای بیشتر، عرضه کمتر. بحران نقدینگی اتریوم از جانب فروشندگان همچنان تشدید می‌شود و این در حالی است که روند نزولی ماه مه موجودی صرافی‌ها متوقف شده است.»

 

ارسال نظر