دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۵۰۰

امریکا ۶ شرکت فناوری روسی را تحریم کرد

وزارت بازرگانی امریکا ۶ شرکت فناوری روسی را در فهرست سیاه بازرگانی خود قرار داد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، دولت امریکا با اقدامی جدید صنعت امنیت سایبری روسیه را هدف گرفت. در همین راستا تجارت با چهار شرکت فناوری اطلاعات و دو شرکت ماهیت تجاری روسی به دلیل فعالیت‌های تهاجمی و خطرناک (از جمله خرابکاری دیجیتالی) محدود شد. در بیانیه وزارت بازرگانی آمده این ۶ شرکت در ماه آوریل نیز از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا به دلیل پشتیبانی از سرویس‌های جاسوسی روسیه، تحریم شده بوده‌اند. اضافه شدن این شرکت‌ها به فهرست سیاه وزارت بازرگانی بدان معنا است که شرکت‌های امریکایی نمی‌توانند بدون اجازه دولت به آنها محصول و خدمات بفروشند. تحریم شرکت‌های روسی در ماه آوریل با هدف تنبیه مسکو به دلیل دخالت در فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و موارد دیگر انجام شده بود. تحریم شرکت‌های فناوری روسیه از چند ماه پیش آغاز شده است. در همان روزی که تحریم‌های وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام شد، جان دمرز دستیار دادستان کل وقت اعلام کرد مقامات مشغول ارزیابی چند شرکت روسی هستند تا آنها را به وزارت بازرگانی ارجاع دهند. به گفته دمرز بازرسان مشغول بررسی وجود رابطه‌ای خاص میان شرکت و سرویس اطلاعاتی روسیه بوده‌اند. ایالات متحده امریکا شرکت‌هایی را به فهرست سیاه وزارت بازرگانی خود اضافه می‌کند که به زعم خود خطری برای امنیت ملی این کشور یا منافع خارجی آن به حساب می‌آیند.

بایدن: ‌فیس‌بوک مردم  را به کشتن می‌دهد

جو بایدن رییس‌جمهور امریکا معتقد است ‌فیس‌بوک و پلتفرم‌های اجتماعی دیگر با انتشار اخبار جعلی درباره کووید ۱۹ مردم را به کشتن می‌دهند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، جو بایدن در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت ‌فیس‌بوک عامل قتل مردم است. این بخشی از پاسخ رییس‌جمهور امریکا به خبرنگاری بود که از او خواست به پلتفرم‌هایی مشابه ‌فیس‌بوک که اخبار جعلی کووید ۱۹ را منتشر می‌کنند، پیامی دهد. بایدن گفت: آنها مردم را به قتل می‌رسانند. منظورم این است که در حال حاضر پاندمی میان جمعیت واکسینه نشده گسترش دارد. آنها مردم را به قتل می‌رسانند. یک روز قبل از این اظهارنظر، جراح کل ایالات متحده امریکا یک توصیه بهداشتی غیرمعمول درباره خطرات اخبار جعلی واکسن صادر کرد. جراح کل ایالات متحده امریکا رییس عملیاتی سپاه خدمات بهداشت عمومی این کشور و سخنگوی ارشد در خصوص مسائل بهداشت عمومی در دولت این کشور است. این درحالی است که ‌فیس‌بوک و پلتفرم‌های اجتماعی دیگر برای حذف اخبار جعلی درباره واکسن‌های کووید ۱۹ تحت فشار قرار دارند. البته این شبکه اجتماعی با توجه به گستردگی‌اش تحت انتقادات و فشار بیشتری روبرو است. گزارشی از مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال نشان می‌دهد بخش اعظم اخبار جعلی واکسن کووید ۱۹ در فضای آنلاین به ۱۲ فرد مربوط است که بیشتر آنها در ‌فیس‌بوک فعال هستند. سخنگوی ‌فیس‌بوک در بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: اتهامات بدون منطق ما را از مسیرمان منحرف نمی‌کند. واقعیت این است که بیش از ۲ میلیارد کاربر اطلاعات رسمی درباره کووید ۱۹ و واکسن‌ها را در ‌فیس‌بوک مشاهده کرده‌اند. بیش از ۳.۳ میلیون امریکایی نیز از ابزار واکسن‌یاب برای واکسیناسیون استفاده کرده‌اند. آمار نشان می‌دهد ‌فیس‌بوک به حفظ جان انسان‌ها کمک می‌کند.

استعفای کارمندان اپل  در اعتراض به سیاست جدید

سیاست اپل برای بازگرداندن کارمندانش به دفاتر اداری با انتقادات زیادی روبرو شده است و اکنون برخی از کارمندان تصمیم دارند از شغل خود استعفا دهند. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، در صورتیکه اپل موضع خود درباره بازگشت کارمندان به دفاتر کار را تغییر ندهد، برخی از کارمندان تصمیم گرفته‌اند از شغل خود استعفا دهند. این درحالی است که کارمندان این شرکت برای دریافت اجازه دورکاری با چالش‌هایی روبرو شده‌اند. ماه گذشته تحقیقی جهانی از کارمندان اپل نشان داد حدود ۹۰ درصد پاسخگویان معتقدند فراهم شدن گزینه‌های محل کار انعطاف پذیر موضوع بسیار مهمی است. در همین راستا برخی از کارمندان شرکت مشغول بررسی اقامه دعوی دسته جمعی علیه قوانین اپل هستند. اپل تصمیم دارد از ماه سپتامبر کارمندانش را وادار کند حداقل ۳ روز در هفته در محل کار حاضر شوند. چنین اقدامی با سیاست‌های انعطاف‌پذیر در شرکت‌های رقیب اپل تضاد دارد. ۱۰ کارمند اپل با ارسال نامه‌ای در ابزار پیام‌رسان داخلی این شرکت به نام «اسلک» اعلام کردند به دلیل قانون بازگشت به دفاتر اداری اپل از شغل خود استعفا می‌دهند یا افرادی را می‌شناسند که به همین دلیل از شغل خود کناره‌گیری می‌کنند. همچنین گروهی از کارمندان اپل در ماه ژوئن طی نامه‌ای به تیم کوک (مدیر ارشد اجرایی شرکت) خواستار تغییر طرح بازگشت به دفاتر اداری شرکت شدند. در بخشی از نامه آنها آمده است: طی سال گذشته نه تنها احساس کردیم صدای ما شنیده نمی‌شود، بلکه به ما بی‌توجهی می‌شود. در پاسخ یک ویدئو با حضور دیردره اوبراین نایب رییس بخش خرده فروشی و مردم اپل منتشر شد. او در این ویدئو گفت: ما معتقدیم همکاری رو در رو برای آینده ما حیاتی است.

 

ارسال نظر