دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۲۵۸

حذف ۲۵ اپ یک شرکت  در چین

رگولاتور فضای مجازی چین ۲۵ اپ زیر مجموعه شرکت دی دی گلوبال را حذف کرده زیرا آنها به‌طور غیرقانونی از اطلاعات کاربران استفاده کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اداره فضای سایبری چین روز گذشته اعلام کرد ۲۵ اپ موبایل زیرمجموعه شرکت «دی دی گلوبال» را از اپ استورهای حذف می‌کند. این در حالی است که دولت این کشور تحقیقات درباره شرکت تاکسی اینترنتی مذکور را گسترده کرده است. طبق بیانیه این اداره، اپلیکیشن‌های مورد بحث از اطلاعاتی استفاده کرده‌اند که به‌طور غیرقانونی و توسط شرکت دی دی جمع آوری شده و برای سرویس‌های ارسال محموله، تجهیزات دوربین و سرویس‌های مالی به کار رفته‌اند. هفته گذشته چند روز پس از آنکه سهام دی دی در بورس نیویورک عرضه شد، رگولاتور فضای سایبری چین به اپ استورها دستور حذف اپ اصلی دی دی را داد. همچنین مقامات رگولاتوری چین به دی دی دستور داده‌اند تا تکمیل تحقیقات از ثبت نام کاربران جدید خودداری کند.

تیک‌تاک محتوای ناقض قوانین را به‌طور خودکار حذف می‌کند

تیک‌تاک قصد دارد برای رصد و حذف محتوای خلاف قوانینش از روش‌های خودکار بیشتری استفاده کند. همچنین در صورتیکه کاربری قوانین را به‌طور مداوم نقض کند، احتمالا حساب وی به‌طور دائم حذف شود. به گزارش مهر به نقل از رویترز، اپلیکیشن تیک‌تاک اعلام کرد از روش‌های اتوماسیون بیشتری برای حذف ویدئو‌های خلاف قوانین در پلتفرمش استفاده می‌کند. در حال حاضر ابزارهای مختلف ویدئوهای آپلودشده در این پلتفرم را بررسی می‌کنند تا هرگونه نقض احتمالی قوانین ردیابی و نشانه‌گذاری شود. در مرحله بعد یکی از اعضای تیم ایمنی تیک‌تاک ویدئو را بررسی می‌کند. در صورت شناسایی تخلف در محتوا، ویدئو حذف و به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود. این اپ اشتراک‌گذاری ویدئو اعلام کرده طی چند هفته آینده حذف خودکار محتواهایی را آغاز می‌کند که قوانین پلتفرم درباره محتوای خشونت‌آمیز، فعالیت‌های غیرقانونی و کالاهای قانونی را نقض می‌کنند. البته علاوه بر این روش کارمندان انسانی همچنان محتوا را بررسی می‌کنند. همچنین تیک‌تاک در صورت رصد نخستین مورد نقض قوانین، هشداری در اپ ارسال می‌کند. در صورت تکرار نقض قانون، علاوه بر اطلاع‌رسانی به کاربر، احتمال دارد حساب وی به‌طور دایمی حذف شود. این تغییرات در حالی اعمال می‌شود که شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله فیس‌بوک به دلیل انبوهی از محتوای نفرت‌پراکنانه و اخبار جعلی در سراسر جهان، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

دستور اجرایی بایدن شرکت‌های فناوری را هدف گرفت

رییس‌جمهور امریکا دستور اجرایی جدیدی را امضا کرده که طبق آن قوانین «بی‌طرفی نت» دوباره احیا و رفتارهای انحصارگرایانه شرکت‌های فناوری بررسی دقیق می‌شوند. به گزارش مهر به نقل از ورج، جو بایدن رییس‌جمهور امریکا دستور اجرایی برای ترویج رقابت امضا کرده که مفاد آن به‌طور خاص صنعت فناوری را هدف گرفته است. این دستور از سازمان‌های دولتی امریکا مانند کمیسیون فدرال ارتباطات و کمیسیون فدرال تجارت می‌خواهد ۷۲ بند را اجرا کنند. این بندها شامل احیای قوانین مربوط به «بی‌طرفی نت (net neutrality) » ایجاد قانون جهت «حق تعمیر دستگاه‌ها» برای کاربران و بررسی‌های دقیق و موشکافانه درباره رفتارهای انحصارگرایانه شرکت‌های فناوری است. بایدن در کنفرانس خبری پیش از امضای این دستور به چند ماده از آن نیز اشاره کرد. طبق یکی از این موارد، کمیسیون فدرال تجارت موظف است قوانین غیررقابتی شرکت‌ها در خصوص محدود کردن توانایی تغییر شغل کارگران را ممنوع کند. این نوع از سیاست‌گذاری‌ها به خصوص در شرکت‌های فناوری معمول است. علاوه بر این، دستور اجرایی بایدن شامل تغییراتی است تا مشترکان اپراتورهای همراه گزینه‌های انتخابی و سرویس‌های بهتری دریافت کنند.

 

ارسال نظر