دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۲۲۳

حذف فروشگاه‌های آنلاینی که گزارش جعلی منتشر می‌کنند

نقدهای جعلی در فروشگاه‌های تجارت الکترونیک چین بسیار فراگیر شده و درهمین راستا رگولاتور داخلی این کشور دستور حذف فروشگاه‌های آنلاینی داده که گزارش کیفیت جعلی می‌فروشند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، رگولاتور بازار چین اعلام کرد از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از جمله «علی بابا»، «تائوبائو» و «پین دو دو» خواسته به سرعت فروشگاه‌های آنلاینی را حذف کنند که گزارش کیفیت جعلی در پلتفرم‌های‌شان می‌فروشند. اداره امور تنظیم بازار چین در بیانیه‌ای اعلام کرد از رگولاتورهای محلی در شانگهای و ایالت ژجیانگ (محل‌های فعالیت علی بابا و پین دودو) خواسته تا تحقیقاتی درباره موسسات تست کیفیت انجام دهند. به نوشته پیمنت، در این اواخر چالش نقدهای جعلی کالاها در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک وسیع‌تر شده است. رگولاتورها در امریکا و انگلیس نیز به‌طور خاص اقدامات مشابه را هدف گرفته‌اند. نقدهای جعلی کالاها با شیوع همه‌گیری کووید ۱۹ به‌شدت گسترش یافت.

توییتر تسلیم قوانین هند شد

توییتر در راستای همخوانی با قوانین فناوری اطلاعات هند، مدیر همخوانی با قوانین در این کشور تعیین کرده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، زیرمجموعه توییتر در هند یک مدیر موقت همخوانی با قوانین این کشور تعیین کرده و به زودی کارمندان دیگری را نیز تعیین می‌کند. این شبکه اجتماعی در دادگاه اعلام کرد اقدام مذکور در راستای همخوانی با قوانین فناوری اطلاعات جدید هند انجام شده است. قوانین فناوری اطلاعات جدید هند برای قانونمندسازی محتوا در شبکه‌های اجتماعی و وادار کردن شرکت‌ها به پاسخگویی سریع به درخواست‌های قانونی برای حذف پست‌ها واشتراک گذاری جزئیات درباره منتشرکننده پیام‌ها از اواخر ماه می‌۲۰۲۱ اجرایی شده است. همچنین طبق قوانین جدید شبکه‌های اجتماعی باید کارمندان با پست‌های خاصی استخدام کنند. در این میان توییتر سعی دارد دو کارمند دیگر نیز در هند استخدام کند که یکی از آنها نماینده موقت شرکت و دیگری کارمند موقت بخش پاسخگویی است. طبق اسناد شکایتی علیه توییتر در هند، دولت این کشور مصونیت شبکه اجتماعی در مقابل محتوایی که کاربران منتشر می‌کنند را حذف کرده است. دلیل این امر نیز عدم همخوانی با قوانین فناوری اطلاعات جدید کشور ذکر شده بود. توییتر ۳ آگهی استخدام برای سمت‌های جدید در هند منتشر کرده است. طبق قوانین جدید توییتر این پست‌های شغلی را برای ساکنان هند عرضه کرده است. دادگاه عالی هند به توییتر ۲ هفته مهلت داده تا کارمندان دایم برای این پست‌ها را استخدام کند.

ترامپ از گوگل، ‌فیس‌بوک و توییتر شکایت کرد

دونالد ترامپ با شکایت از گوگل، ‌فیس‌بوک وتوییتر و مدیران ارشد آنها خواستار لغو بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات شده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا از توییتر، ‌فیس‌بوک و گوگل و همچنین مدیران ارشد این شرکت‌ها به اتهام خاموش کردن دیدگاه‌های محافظه‌کارانه به شیوه غیرقانونی، شکایت کرده است. در این شکایت‌ها ادعا شده پلتفرم‌های شبکه اجتماعی حق آزادی بیان را نقض کرده‌اند. ترامپ تصمیم دارد این موارد را به عنوان شکایات گروهی ثبت کند. به عبارت دیگر او می‌خواهد این شکایت را از جانب دیگر کاربران فیس بوک، توییتر و یوتیوب (زیرمجموعه گوگل) ثبت کند که مدعی هستند این شرکت‌ها آنها را ساکت کرده‌اند. ترامپ سه شکایت با اتهامات مشابه علیه مارک زاکربرگ (مدیر ارشد اجرایی فیس بوک)، جک دورسی (مدیر ارشد اجرایی توییتر) و ساندار پیچای (مدیر ارشد اجرایی گوگل) ثبت کرده است. این درحالی است که در پی حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره امریکا در ۶ ژانویه، حساب‌های کاربری وی در فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب به دلیل ترویج خشونت تعلیق شدند. در شکایت ترامپ از دادگاه خواسته شده بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات را لغو کند. این قانون شرکت‌های فناوری را در مقابل محتوای انتشار یافته از سوی کاربران مصون می‌کند.

شکایت جدید ایالت‌های امریکا از گوگل ثبت شد

۳۷ ایالت امریکا با شکایت از گوگل این شرکت را متهم کرده‌اند از روش‌های مختلف سعی در کنترل رقابت اپ‌ها و حفظ قدرت انحصاری خود دارد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، دادستان کل ۳۷ ایالت و منطقه امریکا از گوگل شکایت و این شرکت را متهم کرده‌اند شرکت‌های رقیبش را می‌خرد و در قراردادهایش شرایط محدود کننده‌ای را اعمال می‌کند تا بتواند انحصار خود بر اپ‌استور موبایل‌های اندروید را حفظ کند. ریشه این اتهامات علیه پلی‌استور گوگل مربوط به تحقیقاتی است که ایالت‌ها در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی آغاز کردند. در نتیجه این تحقیقات تاکنون ۳ شکایت مختلف از گوگل ثبت شده است. در پرونده‌های مذکور اشاره شده این شرکت باید شیوه درآمدزایی چند میلیارد دلاری خود در کسب و کارهای مختلف (از جمله تبلیغات، خرید در اپ و گجت‌های هوشمند خانگی) را تغییر دهد. از سوی دیگر گوگل اعلام کرد این شکایت مربوط به ارتقای چند توسعه‌دهنده اپ بزرگ است که خواهان امتیازات ترجیحی هستند و ربطی به کمک به کسب‌وکارهای کوچک یا مشتریان ندارد. این شرکت ادعا می‌کند پلی استور برخلاف اپ استور اپل از رقابت در پلتفرم خود پشتیبانی می‌کند.

 

ارسال نظر