رویداد

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۵۰

چالش گوگل با اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا تحقیقات جدیدی را درباره گوگل آغاز کرد تا مشخص کند آیا این غول فناوری به نفع خدمات تبلیغات نمایش آنلاین خود جانبداری کرده و مقررات ضد انحصاری اتحادیه اروپا را نقض کرده یا خیر؟ به گزارش راشاتودی، مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما نگران این موضوع هستیم که گوگل باعث شده باشد رقابت برای شرکت‌های فعال در زمینه خدمات تبلیغات آنلاین دشوارتر شده باشد.وستاگر در ادامه تاکید کرد که این شرکت امریکایی «تقریباً در تمام سطوح زنجیره تامین برای تبلیغات نمایش آنلاین» حضور داشته است، چرا که اطلاعاتی را که برای تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار می‌گرفت، جمع‌آوری می‌کرد، فضای تبلیغاتی را می‌فروخت و همچنین به عنوان واسطه نیز در تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کرد.  این کمیسیون در حال برنامه‌ریزی برای ارزیابی محدودیت‌های اعمال شده توسط گوگل بر توانایی تبلیغ‌کنندگان، ناشران و سایر اشخاص ثالث در دسترسی به داده‌های مربوط به هویت کاربر و رفتار کاربر است.  این تحقیقات به لیستی از تحقیقات و جریمه‌هایی که طی سال‌های اخیر در فضای نظارتی اتحادیه اروپا علیه گوگل رخ داده است، اضافه می‌شود. اوایل ماه جاری میلادی، ناظر رقابت فرانسه به دلیل سوءاستفاده از قدرت بازار خود در صنعت تبلیغات آنلاین، گوگل را ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۲ میلیون دلار) جریمه کرد.

آزمایش ارسال پست اینستاگرام از مرورگر رایانه

اینستاگرام در حال آزمایش فراهم‌سازی امکان ارسال پست از مرورگر رایانه است و برای نخستین‌بار به کاربران اجازه می‌دهد خارج از این اپلیکیشن به ارسال پست بپردازند.  به گزارش ایسنا، این شرکت آزمایش مذکور را در گفت‌وگو با انگجت تایید کرد. سخنگوی اینستاگرام گفت: ما می‌دانیم که بسیاری از افراد از رایانه شان به اینستاگرام دسترسی دارند. به منظور بهبود این تجربه، ما امکان ارسال پست اینستاگرام از مرورگر دسکتاپ را آزمایش می‌کنیم.  ارسال پست از دسکتاپ پیش از این توسط الساندرو پالوزی مشاهده شده بود که به مهندسی معکوس اپلیکیشن‌های محبوب می‌پردازد اما در آن زمان پالوزی اعلام کرده بود به نظر می‌رسد این تنها یک آزمایش داخلی است. اما اکنون وضعیت متفاوت بوده و کاربران متعددی در حال مشاهده قابلیت جدید هستند که ارسال پست از داخل مرورگر را امکان‌پذیر می‌کند.  به نظر می‌رسد تفاوت قابل توجهی بین پست‌های ارسال شده از خارج از اپلیکیشن اینستاگرام وجود نداشته باشد. انگجت تایید کرد که همچنان امکان بارگزاری تصاویر متعدد، ویرایش و استفاده از فیلتر برای تصاویر ارسال شده از مرورگرهای دسکتاپ وجود دارد. پیش از این کاربرانی که خواستار ارسال پست از رایانه شان بودند از ترفندهایی مانند استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث بهره می‌بردند. 

خالق آنتی ویروس مک‌آفی  در زندان درگذشت

جان مک‌آفی، خالق نرم افزار آنتی ویروس مک‌آفی پس از اینکه دادگاه عالی اسپانیا با استرداد وی به امریکا موافقت کرد، با خودکشی در زندان به زندگی خود پایان داد. به گزارش ایسنا، خاویر ویالبا - وکیل مک‌آفی - اظهار کرد این پیشگام نرم افزار آنتی ویرس خود را در سلول زندانی که ۹ ماه در آن سپری کرده بود‌دار زد. مک‌آفی ۷۵ ساله در جلسه مربوط به استرداد که ماه جاری برگزار شد، اظهار کرده بود اتهامات علیه وی با انگیزه‌های سیاسی مطرح شده است و با توجه به سنش، اگر به امریکا استرداد شود ممکن است تا پایان عمر در زندان بماند. وی گفته بود امریکا می‌خواهد از من به عنوان یک درس عبرت استفاده کند. کارلوس بوتیستا، دادستان اسپانیایی اظهار کرد مک‌آفی یک متهم مالیاتی بوده و این ادعا که اتهامات وارده با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته را رد کرده بود.  دادستان‌های فدرال امریکا در اکتبر علیه مک‌آفی به اتهام فرار مالیاتی و عدم ارایه اظهارنامه اعلام جرم کرده بودند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار هم مک‌آفی را متهم کرده بود بیش از ۲۳.۱ میلیون دلار درآمد اعلام نشده از توصیه‌های نادرست و گمراه‌کننده در زمینه رمزارز دارد. این کمیسیون اعلام کرده بود وی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خرید حداقل هفت سکه دیجیتالی را به هوادارانش در توییتر توصیه کرد بدون اینکه فاش کند بیش از ۲۳ میلیون دلار برای تبلیغ آنها دریافت کرده است. جان مک‌آفی ظاهرا از محل تبلیغ ارزهای رمزنگاری شده و کار مشاوره، سخنرانی برای مردم و فروش حق داستان زندگی‌اش برای یک مستند، میلیون‌ها دلار درآمد داشته است.  مک‌آفی سال‌ها در فرار از دست مقامات امریکایی زندگی کرده بود که بخشی از آن روی کشتی تفریحی بزرگش بود. وی در سوم اکتبر سال ۲۰۲۰ هنگامی که قصد داشت با یک گذرنامه بریتانیایی در فرودگاه بارسلونا سوار هواپیما به مقصد استانبول شود، توسط پلیس اسپانیا دستگیر شده بود. وی پیش از راه‌اندازی نخستین شرکت آنتی ویروس جهان در سال ۱۹۸۷ در ناسا و شرکت‌های زیراکس و لاکهید کار کرده بود. جان مک‌آفی در سال ۲۰۱۱ شرکت نرم افزاری خود را به اینتل فروخت و دیگر در این شرکت حضور نداشت. با این حال این برنامه همچنان نام وی را حفظ کرد و ۵۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد. مک‌آفی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد به دلایل ایدئولوژیکی مالیات بر درآمد امریکا را به مدت هشت سال پرداخت نکرده است. همان سال برای اجتناب از محاکمه شدن، امریکا را با همسر، چهار سگ، دو نگهبان امنیتی و هفت خدمه ترک کرد.بر اساس گزارش رویترز، خالق نرم افزار مک‌آفی به مدت چند سال در کشور بلیز زندگی کرده بود. وی پس از اینکه پلیس به دنبال بازجویی از وی در قتل سال ۲۰۱۲ یک همسایه بود، گریخته بود اما در نهایت پلیس اعلام کرد وی مظنون نیست.

 

ارسال نظر