دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۹۰

امریکا برای برطرف کردن کمبود تراشه اعتبار مالیاتی اعطا می‌کند

گروهی از سناتورهای امریکایی برای برطرف کردن چالش کمبود تراشه، پیشنهاد کرده‌اند علاوه بر تخصیص بودجه ۵۲ میلیارد دلاری، اعتبار مالیاتی ۲۵ درصدی برای تولید‌کنندگان نیمه رسانا در نظر گرفته شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، درحالی که امریکا با چالش کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند، گروهی از سناتورهای مجلس امریکا پیشنهاد کرده‌اند اعتبار مالیاتی ۲۵ درصدی برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید نیمه رسانا اعطا شود. اعتبار مالیاتی نوعی امتیاز است که دولت تحت عنوان مشوق در حوزه‌ای مشخص مانند تولید نیمه رسانا به شرکت‌ها اعطا می‌کند. این پیشنهاد از سوی ران وایدن، رییس کمیته اقتصادی سنا و مایک کراپو سناتور جمهوری‌خواه ارشد این پنل همراه عده‌ای دیگر از سناتورها ارایه شده است. آنها معتقدند چنین اقدامی انگیزشی معقولانه و هدفمند برای بخش تولید نیمه رسانا در داخل کشور فراهم می‌کند. البته این گروه از سناتورها تخمینی از هزینه‌های چنین اقدامی فراهم نکرده‌اند. از سوی دیگر طی هفته‌های گذشته طرحی برای سرمایه‌گذاری در این بخش در مجلس امریکا ارایه شد و سنا بودجه‌ای ۵۲ میلیارد دلاری برای تولید و تحقیق درباره نیمه رسانا و دیگر تجهیزات بخش ارتباطات تصویب کرد. این بودجه شامل ۲ میلیارد دلار برای تولید تراشه‌هایی است که در خودروها استفاده می‌شود. اعطای چنین اعتبار مالیاتی به سود شرکت TSMC تایوان است که قصد دارد کارخانه تولید نیمه رسانا به ارزش ۱۲ میلیارد دلار در ایالت آریزونا بسازد. علاوه بر آنNXP Semiconductors NV تراشه ساز هلندی و شرکت‌های امریکایی مانند اینتل و میکرون تکنولوژی نیز از چنین اقدامی سود می‌برند. در این میان نمایندگان حامی سرمایه‌گذاری در بخش نیمه رسانا اشاره می‌کنند سهم امریکا از تولید نیمه رسانا و تجهیزات میکروالکترونیک از ۳۷ درصد در دهه ۱۹۹۰ میلادی به ۱۲ درصد در زمان حاضر کاهش یافته است.

تلاش آمازون برای جلوگیری از انجام تحقیقات آنتی‌تراست در هند

دو خرده فروشی آنلاین آمازون و فلیپ کارت با تحقیقات آنتی تراست در هند روبرو شده‌اند آنها سعی دارند از طریق قانونی جلوی انجام چنین تحقیقی را بگیرند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت آمازون و فلیپ کارت (خرده فروشی هندی زیر مجموعه والمارت) طی درخواستی قانونی از سرگیری تحقیقات آنتی تراست (ضدانحصار) درباره روش‌های کسب وکاری خود را به چالش کشیده‌اند. قبلاً شکایتی علیه فلیپ کارت و آمازون ثبت و در آن ادعا شد این دو شرکت فروشندگان را در پلتفرم‌های تجارت آنلاین خود گزینش می‌کنند و همچنین با استفاده از تخفیف‌های وسیع روی محصولات، قوانین آنتی تراست را زیر پا گذاشته‌اند. در همین راستا کمیسیون رقابت هند (CCI) در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تحقیقاتی در این باره آغاز کرد. در آن زمان هر دو شرکت ادعا کردند عمل خلاف قانونی انجام نداده‌اند و درخواست آنها سبب شد تحقیقات آنتی تراست به مدت بیش از یک سال به تعویق بیفتد. اما هفته گذشته دادگاهی در هند اجازه داد تحقیقات ادامه یابد. اکنون در درخواست تجدید نظر جدید فلیپ کارت و آمازون ذکر شده تصمیم دادگاه برای ادامه تحقیقات آنتی تراست اشتباه است و باید متوقف شود. این در حالی است که طبق گزارشاتی جدید CCI تصمیم دارد تحقیقات آنتی تراست درباره شرکت‌های بزرگ را سرعت بخشد. این کمیسیون تصمیم دارد در خصوص اتهامات مطرح شده، هرچه سریع‌تر اطلاعاتی از آمازون و فلیپ کارت بخواهد. خرده فروشان آفلاین این دو شرکت را متهم کرده‌اند با استفاده از ساختار پیچیده کسب وکاری شان قوانین سرمایه‌گذاری خارجی برای تجارت آنلاین را دور زده‌اند.

نقص آیفون دسترسی به شبکه‌های وای فای را مختل می‌کند

یک نقص فنی در گوشی‌های آیفون موجب شده در صورت استفاده از شبکه‌های وای فای با اسامی غیرعادی دسترسی به آنها مختل شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، یک محقق امنیتی به نام کارل شو موفق به شناسایی آسیب‌پذیری در گوشی‌های آیفون شده که باعث می‌شود کاربران این گوشی‌ها نتوانند از شبکه‌های وای فای با اسامی غیرعادی استفاده کنند. اگر نام شبکه‌های وای فای غیرعادی بوده و به عنوان مثال برای نام‌گذاری آنها از عناوینی مانند %p%s%s%s%s%n استفاده شود، آیفون امکان اتصال به شبکه وای فای را از دست می‌دهد و برای اتصال دوباره کاربر باید وارد بخش تنظیمات شده و از مسیر عمومی، بازتنظیم، بازتنظیم تنظیمات شبکه اقدامات لازم را انجام دهد. هنوز علت دقیق وقوع این مشکل مشخص نیست. اما برخی بررسی‌های موسسه امنیتی بلیپینگ کامپیوتر حاکی است ناسازگاری سیستم عامل IOS با کاراکتر % و اشتباه گرفتن آن با فرامین و متغیرهای برنامه‌نویسی علت این ناسازگاری است. مشکل یادشده در نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل IOS و از جمله‌ای او اس ۱۴.۶ وجود دارد. 

 

ارسال نظر