دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۰۵۳

سرویس ذخیره نامحدود گوگل فوتوز پولی شد 

سرویس ذخیره نامحدود و رایگان گوگل فوتوز از امروز پایان می‌یابد و افراد برای استفاده ظرفیت بیشتر باید حق اشتراک ماهانه بپردازند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، گوگل اعلام کرده سرویس ذخیره نامحدود و رایگان گوگل فوتوز پایان می‌یابد. بنابراین اگر کاربری به ظرفیت ذخیره بیش از ۱۵ کیگابایت نیاز داشته باشد، باید برای آن هزینه بپردازد. همچنین از این تاریخ به بعد عکس‌ها با توجه به میزان حافظه ذخیره موجود در سرویس گوگل فوتوز ذخیره می‌شود، مگر آنکه عکس‌ها به موبایل پیکسل تعلق داشته باشد. اگر کاربر به ظرفیت ذخیره بیشتری نیاز داشته باشد باید مبلغی جهت اشتراک در طرح‌های Google One بپردازد. پایه هزینه اشتراک ماهانه ٢ دلار برای ١٠٠ گیگابایت است. همچنین بالاترین هزینه اشتراک مبلغ ١٠ دلار به ازای ٢ ترابایت فضای ذخیره است. البته هر عکسی که تا قبل از امروز در این سرویس آپلود شده، شامل ظرفیت‌های جدید نخواهد شد. علاوه بر آن گوگل حذف تصاویر ناخواسته را به وسیله ارایه ابزاری راحت‌تر کرده که این ابزار قادر است عکس‌های تار، اسکرین‌شات‌ها و موارد دیگر را بیابد. این شرکت فناوری در نوامبر سال گذشته میلادی این اقدام را گامی ملزوم برای همخوانی با تقاضا جهت ذخیره‌سازی اعلام کرد. گوگل تخمین می‌زند ظرفیت ذخیره عکس حداقل ٨٠ درصد کاربران تا ٣ سال دیگر تکمیل نمی‌شود.

ساخت تلفن هوشمند  در ال‌جی متوقف شد

شرکت کره‌ای ال‌جی گام مهمی به سوی تعطیلی کسب‌و‌کار تلفن همراه خود برداشت و آخرین تلفن‌های ال‌جی از خط تولید بیرون آمد و این شرکت از روز دوشنبه دیگر گوشی تولید نمی‌کند. به گزارش ایسنا، این خبر در نشریه آسیا بیزنس دیلی منتشر شد و انگجت برای تایید آن با ال‌جی تماس گرفت. ال‌جی در اوایل آوریل اعلام کرده بود کسب‌و‌کار تلفن همراه خود را تعطیل می‌کند اما تولید گوشی را به مدت چند ماه ادامه خواهد داد تا به قراردادهایی که با شرکت‌های مخابراتی دارد عمل کند. کارخانه‌ای در ویتنام که ال‌جی بسیاری از تلفن‌های هوشمند خود را در آن تولید می‌کرد، به کارخانه تولیدکننده دستگاه‌های خانگی تبدیل خواهد شد. ال‌جی پس از سال‌ها ضرردهی این بخش اعلام کرد از کسب‌و‌کار ناموفق تلفن همراه تا پایان جولای خارج خواهد شد با این حال همچنان ممکن است پس از این تاریخ به فروش بعضی دستگاه‌هایش ادامه دهد. کسانی که تلفن ال‌جی را خریداری کنند حداکثر تا سه سال به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اندروید را دریافت خواهند کرد. این شرکت همچنین چهار سال خدمات پس از فروش از تاریخ تولید فراهم خواهد کرد. بر اساس گزارش انگجت، شرکت ال‌جی دو ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود در ۳۱ جولای به تولید و فروش تلفن همراه خاتمه می‌دهد تا منابع خود را در حوزه‌های برخوردار از رشد مانند خودروهای برقی، خانه هوشمند، روباتیک و هوش مصنوعی متمرکز کند. ال‌جی یکی از پیشگامان سیستم عامل اندروید بود و با گوگل در خط تولید تلفن هوشمند نکسوس و تولید بخشی از بهترین فناوری‌های دوربین و صفحه نمایش در نخستین روزهای این حوزه همکاری کرد. این شرکت در امریکا سومین برند پس از آیفون اپل و سامسونگ الکترونیکس کره‌جنوبی بود اما سال‌هاست که توان رقابتی خود را از دست داده بود و وان پلاس چینی این شرکت را کنار زده بود.

بزرگ‌ترین شرکت صنایع  گوشتی جهان قربانی حمله سایبری

فعالیت واحدهای استرالیایی و امریکای شمالی شرکت جی‌بی‌اس بدنبال حمله سایبری سازمان‌یافته به سیستم‌های فناوری اطلاعات این شرکت مختل شد. به گزارش ایسنا، این حمله باعث شد واحد استرالیایی شرکت جی‌بی‌اس که بزرگ‌ترین شرکت صنایع گوشتی جهان است روز دوشنبه تعطیل شود. جی‌بی‌اس اعلام کرد در تلاش برای حل این مساله است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد جی‌بی‌اس امریکا روز یکشنبه ۳۰ مه متوجه شد هدف یک حمله سایبری سازمان‌یافته قرار گرفته که بر فعالیت سرورهای پشتیبانی‌کننده سیستم‌های IT این شرکت در امریکای شمالی و استرالیا تاثیر گذاشت. رسیدگی به این واقعه زمان خواهد برد و ممکن است مبادلات با مشتریان و تامین‌کنندگان را به تاخیر بیاندازد. برنت ایست‌وود، مدیرعامل شرکت جی‌بی‌اس استرالیا به وب‌سایت بیف سنترال گفت این حمله فعالیت‌های شرکت در ایالت‌های متعدد استرالیا را به تعطیلی کشانده اما وی نتوانست برآورد کند اختلال فعالیت این شرکت چه زمانی پایان پیدا خواهد کرد. بر اساس گزارش رویترز، فعالیت فرآوری گوشت استرالیایی بدون دسترسی عادی به سیستم‌های اینترنت و IT امکان‌پذیر نیست. کسب و کار پریمو اسمال گودز جی‌بی‌اس در ایالت کوئینزلند نیز بر اثر این حمله مختل شده است.

 

ارسال نظر