ویژه

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۷۸۹

مدنی خبر داد: 

یک‌میلیون و 200 هزار خانوار روستایی زیر چتر بیمه برکت

منازل یک‌میلیون و 200 هزار خانوار روستایی تحت پوشش بیمه حوادث برکت قرار گرفته است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، هم‌اکنون منازل یک‌میلیون و 200 هزار خانوار روستایی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی برکت شامل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و دیگر حوادث قرار گرفته است. امیرحسین مدنی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به زلزله 5.5 ریشتری در سنخواست استان خراسان شمالی هم‌اکنون کارشناسان بیمه مشغول برآورد خسارت خانه‌های روستایی هستند و پیش‌بینی می‌شود قریب به 500 خانوار روستایی در این زلزله آسیب دیده باشند.

وی همچنین با اشاره به بیمه شدن 80 هزار منزل روستایی در استان خراسان شمالی تاکید کرد: سال گذشته منازل همه 721 روستای استان با مشارکت استانداری بیمه حوادث شد و بر این اساس، تمام خانوارهای آسیب‌دیده از زلزله تا سقف 200 میلیون ریال جهت جبران خسارت و بازسازی منازل به شکل بلاعوض دریافت می‌کنند. مدنی افزود: کل حق بیمه حوادث منازل روستایی در استان خراسان شمالی بالغ بر 26 میلیارد ریال است که با مشارکت شرکت بیمه برکت و استانداری استان تامین شده است.  مدیرعامل بنیاد برکت همچنین به پرداخت خسارت منازل روستایی شهرستان سی‌سخت اشاره کرد و اظهار داشت: پس از وقوع زلزله سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد، به 5 هزار و 971 خانوار در 52 روستای منطقه دنا و شهرستان سی‌سخت که دچار آسیب زلزله شده بودند تا سقف 20 میلیون تومان خسارت پرداخت شد.  وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت خسارت به منازل روستایی سی‌سخت، تفاهم‌نامه کمک 100 میلیون ریالی برای ساخت هر منزل در مناطق شهری با بنیاد مسکن به امضا رسیده و این منازل در حال بازسازی هستند. مدنی ادامه داد: تاکنون یک‌میلیون و 200 هزار خانوار ساکن روستاهای سراسر کشور تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی و حوادث برکت قرار گرفته‌اند تا در صورت وقوع زلزله، سیل، آتش سوزی و سایر حوادث طبیعی به آنها خسارت پرداخت شود. مدنی تاکید کرد: سال گذشته و در جریان سیل در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و زلزله سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد به هر خانوار آسیب‌دیده تا سقف 200 میلیون ریال خسارت پرداخت شده است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 11 هزار و 500 روستا و 2 میلیون و 25 هزار خانوار تحت پوشش فعالیت‌ها و خدمات بیمه برکت در سراسر کشور قرار دارند.

اعلام جزییات بسته اینترنت انتخاباتی مشترکان همراه اول

همراه اول با پذیرش درخواست ستاد ملی کرونا و وزارت ارتباطات برای اهدای بسته 7 گیگابایتی اینترنت، به تمامی مشترکان خود بسته اینترنت رایگان می‌دهد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با پذیرش درخواست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اهدای بسته اینترنت جهت تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، پس از ارسال لیست اسامی مشترکان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور، به همه مشترکان خود شامل دایمی، اعتباری و انارستان بسته 7 گیگابایتی رایگان می‌دهد. این اقدام با هدف حفظ سلامت مردم در روزهای انتخابات در دستور کار قرار گرفته و براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار است این بسته اینترنتی هدیه یک ماهه به هر کدملی تخصیص یابد. تمامی متقاضیان و مشترکان همراه اول برای دریافت این بسته اینترنتی رایگان، کافی است به آدرس سایت ictgifts.ir که از سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده، مراجعه و براساس اولویت کدملی ثبت نام کنند.

مکعب خدمت آبفای اصفهان پیشگام در توسعه دولت الکترونیک

حذف قبوض کاغذی با هدف حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی اقدامی موثر در تحقق اهداف برنامه‌های دولت الکترونیک، مسوولیت اجتماعی و پیشبرد اهداف شهر هوشمند است؛ چرا که دولت الکترونیکی مقدمه‌ای برای عدالت اجتماعی است که با شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد، توسعه پایدار جامعه را تسهیل می‌کند. 

در این مسیر، روند حذف قبوض کاغذی آب‌بهای آبفا در استان اصفهان سرعت یافت و استفاده از انواع فناوری‌های نوین در دستور کار این شرکت قرار گرفت به نحوی که پس از شیوع کرونا ویروس و لزوم جلوگیری از ترددهای غیرضروری، آبفای استان اصفهان را بر آن داشت تا با برداشت گام‌هایی فراتر از چشم‌انداز 1400 و تبدیل تهدیدات به فرصت با استفاده از پتانسیل‌های علم فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد بستر درگاه‌های امن، خدمات شرکت را در قالب روش‌های «غیرحضوری مکعب خدمت» در کمترین زمان و در نهایت سرعت و کیفیت به مشترکین خود ارایه کند. این طرح با هدف فراهم‌سازی امکان استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به صورت مستقیم و 24 ساعته، بدون تعطیلی و به منظور تامین رفاه حال شهروندان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمام منازل مشترکین اصفهانی پیاده‌سازی شد.

 در همین زمینه سید محسن صالح، معاون خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان معتقد است که مکعب غیرحضوری خدمت آبفا براساس سلایق، تجهیزات الکترونیکی و توانایی‌های شهروندان در استان ابداع شده و شیوه‌ها و زیرساخت‌هایی را فراهم می‌کند که متقاضیان بتوانند هر چه سریع‌تر و ساده‌تر به خدمات دسترسی پیدا کنند. 

 

ارسال نظر