دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۷۳۳

اطلاعات شخصی دو میلیون حساب اپلیکیشن ژاپنی لو رفت

یک اپلیکیشن دوست یابی ژاپنی هک شد و احتمالا اطلاعات شخصی بیش از ۱.۷ میلیون دارنده حساب آن لو رفت. به گزارش ایسنا به نقل از بلومرگ، شرکت نت مارکتینگ که اپلیکیشن دوستیابی اومیای را اداره می‌کند، اعلام کرد شواهدی از دسترسی غیرمجاز به سرورهایش در آوریل را مشاهده کرده است. از جمله اطلاعاتی که احتمالا افشا شده‌اند تصاویر کارت شناسایی مورد استفاده برای تایید سن کاربران شامل گواهی رانندگی، کارت بیمه و گذرنامه هستند. اطلاعات کارت اعتباری در این رخنه اطلاعاتی لو نرفته است. اپلیکیشن اومیای تا آوریل ۶.۸ میلیون حساب کاربری داشته است. این اپلیکیشن برای زنان رایگان است اما با دریافت پول از مردان، درآمدزایی دارد و قصد دارد برای اشتراک ماهانه طرح‌هایی را معرفی کند که از حدود ۳۹۸۰ ین (۳۷ دلار) آغاز می‌شوند. ارزش سهام نت مارکتینگ در پی سیل دستور فروش در بازار توکیو در آستانه ریزش قرار گرفت. این شرکت که حدود ۷۰ میلیون دلار ارزش بازار دارد در فرست سکشن بازار سهام توکیو سهامش را عرضه کرده است. 

نگرانی آلمان از حمله سایبری

به بیمارستان‌های این کشور

حمله سایبری به سیستم سلامت ایرلند، آلمان را نگران کرده و یکی از مقامات سایبری این کشور معتقد است بیمارستان‌های آن در معرض خطر هک قرار دارند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، حملات باج‌افزاری به سیستم بهداشت ایرلند و خط لوله امریکا در ماه جاری، آلمان را نگران کرده و به گفته رییس سازمان امنیت سایبری این کشور بیمارستان‌های آن در معرض خطر حمله هکری قرار دارند. جمعه هفته گذشته سرویس سلامت ایرلند مجبور شد سیستم‌های فناوری اطلاعات خود را خاموش کند تا از یک حمله باج افزاری وسیع جلوگیری شود. به همین دلیل سرویس‌های تست و تشخیص کووید ۱۹ آن با اختلال روبرو شدند. به گفته آرن شوئنبوهم رییس سازمان فدرال امنیت سایبریBSI آلمان، طی ۵ سال گذشته کلینیک‌های این کشور با زنجیره‌ای از حملات سایبری روبرو شده‌اند و به همین دلیل وی معتقد است خطری بزرگ‌تر در کمین بیمارستان‌های آلمان است. شوئنبوهم در مصاحبه با نشریه آنلاین زایت گفت: بسیاری از کسب وکارهای آلمانی به دلیل دورکاری طی قرنطینه کووید ۱۹ با خطر بالای حمله سایبری روبرو هستند. بسیاری از شرکت‌ها مجبور شدند در مدت زمانی کوتاهی دورکاری را گسترش دهند. در نتیجه بسیاری از سیستم‌های فناوری اطلاعات آنها در معرض هک هستند. از سوی دیگر شرکت‌ها بیشتر اوقات شکاف‌های امنیتی را به کندی برطرف می‌کنند.

کاشت درخت به شرط جست‌وجوی آنلاین

اکوزیا (Ecosia) یک موتور جست‌وجو با این تفاوت است که برای هر ۴۵ جست‌وجویی که انجام می‌شود، یک درخت می‌کارد. به گزارش ایسنا، اکوزیا که یک شرکت مستقر در برلین است، موفقیت خود را بر مبنای درآمدی که دارد نمی‌سنجد بلکه حساب می‌کند چند اصله درخت کاشته است. این شرکت تاکنون ۱۲۶ میلیون اصله درخت کاشته که معادل یک درخت در هر ثانیه است. پیتر فان میدوود، مدیر کاشت درخت اکوزیا می‌گوید درختان پول واقعی ما هستند. وی به بیزنس اینسایدر گفت: هنگامی که کریستین کرول، مدیرعامل اکوزیا در دسامبر سال ۲۰۰۹ این شرکت را تاسیس کرد، به دنبال کاشت درخت بود. وی به دنبال راه‌اندازی یک موتور جست‌وجو نبود بلکه ایده اصلی‌اش این بود که چگونه می‌توان پول زیادی برای کاشت درختان تهیه کرد؟ بنابراین موتور جست‌وجو در راستای هدف کاشت درختان ایجاد شد. میدوود از سال ۲۰۱۶ با اکوزیا همکاری کرده و بر پروژه‌های جنگل کاری در سراسر جهان نظارت داشته است. مراحل کار شامل انتخاب محل، اطمینان از کاشت درختان مناسب در هر منطقه، همکاری با جوامع محلی و استفاده از فناوری ماهوارهای برای مونیتور درختان بوده است. اکوزیا از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک که در کنار نتایج جست‌وجو نمایش داده می‌شوند، درآمد کسب می‌کند. این تبلیغات توسط بینگ ارایه می‌شوند که سهمی از درآمد کسب شده از طریق این تبلیغات را با اکوزیا تقسیم می‌کند. میزان پولی که اکوزیا از طریق درآمد به ازای هر کلیک کسب می‌کند، به رقابت کلید واژه و ارزش آنچه تبلیغ شده است بستگی دارد. به همین دلیل درآمد ماهانه ثابتی ندارد. موتور جست‌وجوی اکوزیا در طول ماه‌های تابستان اروپا که افراد ترجیح می‌دهند زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری کنند، درآمد کمتری دارد اما درآمدش در زمستان به خصوص در ایام نزدیک تعطیلات به اوج می‌رسد.

 

ارسال نظر