ویژه

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۶۶۹

درخواست شهردار اصفهان از معاون وزیر امور خارجه

استفاده از اعتبارات صندوق‌های بین‌المللی محیط زیستی برای احیای زاینده‌رود

شهردار اصفهان در دیدار و گفت‌وگو با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، درخواست کرد با نگاه دفاع از محیط زیست، از اعتبارات صندوق‌های بین‌المللی محیط زیستی برای احیای زاینده‌رود استفاده شود و شهرداری اصفهان آمادگی پیگیری این موضوع را دارد. 

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در این دیدار گفت: احیای زاینده‌رود از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان بوده و هست، اما رفع این مشکل، یک موضوع فرااستانی و ملی است و شهرداری اصفهان هم یک حقابه‌دار و یک مطالبه‌گر است. از ابتدای این دوره مدیریت شهری، پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام دادیم، از نامه به رهبر معظم انقلاب تا گفت‌وگو با رییس‌جمهور، رایزنی با همه وزرای مربوطه، معاونین رییس‌جمهور، معاونین وزیر و ... اما مساله زاینده‌رود به ٣ استان اصفهان و چهار محال و خوزستان مربوط می‌شود و نیازمند یک نگاه فرا استانی و ملی است.  شهردار اصفهان ادامه داد: از زمانی که مسوولیت شهرداری اصفهان را در این دوره مدیریت شهری بر عهده گرفتیم بر ایجاد روابط موثر هم با شهرهای خواهرخوانده و هم با شهرهای ایران و کلان‌شهرها تاکید داشتیم چراکه معتقدیم شهرهای جهان و شهرهای کشور با تعامل و  هم افزایی در شرایط بحران می‌توانند مشکلات را حل کنند. وی با اشاره به گفت‌وگو و تعامل مستمر با مسوولان وزارت امور خارجه اظهار داشت: امیدوارم ارتباطاتی که در حوزه بین‌الملل شهرداری رقم خورده بتواند منشأ اثر برای تحولات بزرگ در اصفهان باشد.

امضای تفاهم‌نامه بین همراه اول و بانک تجارت برای گسترش بانکداری نوین

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول گفت: واگذاری ۱۰۰ میلیون سیم‌کارت و در اختیار داشتن ۲۰ میلیون مشترک دایمی، فرصتی را برای انجام اقدامات بسیار خوب با استفاده از ظرفیت‌های بانکی و کیف پول اعتباری فراهم می‌کند.  رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه گامی در جهت توسعه خدمات بانکداری نوین و بهره‌برداری از کیف پول الکترونیکی است.  بر مبنای این تفاهم‌نامه پیرامون مباحث نوین مالی، بانک تجارت و اپراتور اول تلفن همراه متعهد به انجام تخصیص خط اعتباری جهت اعطای تسهیلات خرد، احراز هویت و امضای دیجیتال، خدمات بانکداری باز، خدمات استارتاپ‌ها و فین تک‌های زیرمجموعه بانک، ارایه خدمت درگاه پرداخت، ارایه خدمات کیف پول و مواردی از این دست شدند.

اتصال ۲۲۵ روستای استان همدان به اینترنت پرسرعت همراه اول

در مراسمی که صبح دیروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار، نمایندگان استان همدان در مجلس و جمعی از مدیران وزارت ارتباطات، مخابرات ایران و همراه اول برگزار شد، با ارتقاء ۱۵۴ سایت همراه اول به نسل سه یا چهار، ۲۲۵ روستا تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت. وزیر ارتباطات: با تشکر ویژه از همراه اول که بار اصلی توسعه در این استان را به دوش کشید. علی‌رغم تمامی مشقت‌هایی که این روزها همراه اول در زمینه تأمین تجهیزات با آن مواجه است، اما تلاش ویژه، همکاری و پشتیبانی مناسبی کردند تا ما به قولی که دادیم بتوانیم عمل کنیم. در این مراسم علاوه بر ۱۵۴ سایت همراه اول، ۷ سایت ایرانسل و ۳ سایت  «های وب» نیز به بهره‌برداری رسید. طبق آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت ارتباطات، همراه اول حدود ۴۵ هزار روستا در سراسر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است که بیش از دو برابر روستاهای تحت پوشش اپراتورهای دیگر است.

با افتتاح ایستگاه اقدسیه و مرزداران

دسترسی شهروندان در شمال وشمال غرب پایتخت به شبکه حمل و نقل ریلی تسهیل شد

نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: همزمان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های مرزداران در خط ۶ مترو سرفاصله حرکت قطارها در نیمه غربی این خط از 35دقیقه به 20 دقیقه کاهش یافت. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه علی عبداله پور افزود: با افتتاح ایستگاه‌های اقدسیه از خط ۳ و مرزداران از خط ۶ تعداد ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در شبکه خطوط متروی تهران و حومه به ۱۳۹ ایستگاه رسید. وی تصریح کرد: با افتتاح ایستگاه‌های مرزداران در شمال غربی و اقدسیه در شمال پایتخت دسترسی شهروندان به شبکه حمل و نقل ریلی 

درون شهری تسهیل شد. مهندس عبداله پور گفت: امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری کامل از ایستگاه‌های خط شش تا حدودی از دغدغه‌های حمل و نقلی شهروندان در این منطقه کاسته شود. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: مترو مسافران دایمی خود را دارد و این نکته قابل انکار نیست که تعداد واگن‌ها پاسخگوی نیاز متروی تهران نیست. وی با اشاره اینکه کمبود ناوگان مترو با شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت کاهش جمعیت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پر‌رنگ‌تر شد افزود: ایستگاه‌های جدید مترو افتتاح می‌شوند، بدون اینکه تعداد قطارها افزایش یابد؛ به همین دلیل در برخی ایستگاه‌های تازه‌ تأسیس ساعت ورود قطار مترو به ایستگاه بیشتر است.

 

ارسال نظر