دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۵۲۹

انتشار جهانی نسخه اندرویدی کلاب‌هاوس تا چند روز آینده

نسخه اندرویدی اپلیکیشن کلاب‌هاوس تا یک هفته دیگر در سطح جهانی قابل دسترس خواهد بود. به گزارش ایسنا، نسخه اندرویدی کلاب‌هاوس در ۱۸ ماه مه (۲۸ اردیبهشت) در برزیل، ژاپن و روسیه و سه روز بعد در هند و نیجریه قابل دسترس خواهد بود. همه کاربران در سراسر جهان تا بعدازظهر ۲۱ ماه مه (۳۱ اردیبهشت) به این اپلیکیشن دسترسی خواهند داشت. شرکت کلاب‌هاوس پس از صرف چند ماه زمان برای طراحی اپلیکیشن اندرویدی خود، نسخه آزمایشی بتای آن را نهم ماه مه (۱۹ اردیبهشت) در امریکا عرضه کرد. نسخه آیفون کلاب‌هاوس از مارس ۲۰۲۰ موجود بوده است. بر اساس گزارش انگجت، با وجود اینکه اپلیکیشن اندرویدی کلاب‌هاوس همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد اما این شرکت انگیزه قوی برای توسعه سریع دارد. فیس‌بوک، توییتر و سایر غول‌های اینترنتی در حال عرضه سرویس‌های مشابه کلاب‌هاوس هستند تا از موفقیت این شبکه اجتماعی صوتی برخوردار شوند و کاربران را در پلتفرم‌های اجتماعی خود نگه دارند. کلاب‌هاوس در تلاش است تا کاربران جدید به جای رفتن به شبکه‌های اجتماعی دیگر، در این پلتفرم بمانند. طبق آمار شرکت سنسور تاور، اپلیکیشن کلاب‌هاوس در فوریه بیش از ۹ میلیون بار دانلود شد اما این آمار در آوریل به پایین یک میلیون دانلود کاهش پیدا کرد. کاهش دانلود کاربران نشان‌دهنده کندی رشد این سرویس شبکه اجتماعی است که از زمان راه‌اندازی در یک سال گذشته محبوبیت سریعی را تجربه کرد و خود را به عنوان یک پدیده سیلیکون ولی شناساند.

وقوع دومین حمله سایبری علیه سیستم بهداشت و درمان ایرلند

با گذشت سه روز از اختلال خدمات درمانی پس از اینکه هکرها باعث از کار افتادن سیستم‌های رایانه شبکه درمانی ایرلند شدند، وزارت بهداشت و درمان این کشور اعلام کرد با یک حمله سایبری روبرو شده است. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، وزارت بهداشت و درمان ایرلند روز یکشنبه تایید کرد روز پنجشنبه هدف یک حمله باج‌افزاری قرار گرفته که مشابه حمله‌ای بوده که علیه سیستم درمان ملی ایرلند انجام گرفت. سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایرلند اعلام کرد این وزارتخانه در تلاش برای کنترل وضعیت از روز پنجشنبه است و به همکاری نزدیک با مقامات ادامه می‌دهد. وی تاکید کرد این وزارتخانه به حفاظت از اطلاعاتش متمرکز شده است. خبر حمله سایبری جدید در حالی منتشر شد که مردم با لغو وقت ملاقات با پزشک و تاخیر در برخی از خدمات ارایه‌شده توسط سیستم درمان ملی ایرلند روبرو شده‌اند. تزریق واکسن‌های کووید ۱۹ و تست کرونا ادامه دارد اما ممکن است دریافت نتایج آنها با تاخیر همراه شود. ردگیری آمار هم فعال است اما ممکن است دیرتر از معمول منتشر شود. ایرلند از روز پنجشنبه نتوانسته است آمار روزانه ابتلا به کووید ۱۹ را منتشر کند. سرویس درمانی ایرلند هفته گذشته در پی آنچه وقوع یک حمله سایبری بزرگ توصیف کرد، سیستم‌های رایانه‌ای خود را بست. آن اوکانر، مدیر فعالیتهای سیستم درمان ملی ایرلند به شبکه رادیویی RTE گفت: هکرها با استفاده از باج افزار Conti از آسیب‌پذیری رایانه‌ای بهره‌برداری کرده‌اند که پیش از این شناخته نشده بود. این حادثه کمتر از یک هفته پس از وقوع حمله سایبری علیه گرداننده بزرگ‌ترین شبکه خط لوله سوخت رسانی امریکا و مختل شدن پنج روزه فعالیت این سیستم و کمبود سوخت در ایالتهای شرقی این کشور روی داده است. مایکل مارتین، نخست وزیر ایرلند علنا اعلام کرد این کشور هیچ باجی به هکرها پرداخت نخواهد کرد. مرکز امنیت سایبری ملی ایرلند با اتحادیه اروپا و سایر شرکای بین‌المللی به تعامل می‌پردازند تا اطلاعات درباره این واقعه را به اشتراک بگذارد و اطمینان حاصل کند که سرویس درمانی ایرلند به حمایت سایبری بین‌المللی فوری دسترسی دارد.

مدیرسابق تبلیغات گوگل موتور جست‌وجوی بدون آگهی می‌سازد

شریدر راماس وامی مدیر سابق واحد تبلیغات و پیام‌های بازرگانی گوگل که شرکتی به نام نیوا را تأسیس کرده از راه‌اندازی یک موتور جست‌وجوی فاقد تبلیغات خبر داده است. به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وی قصد دارد کاربران را از دست گوگل و پیام‌های تبلیغاتی هدفمند آنکه با بررسی و جاسوسی از عادات وبگردی کاربران نمایش داده می‌شوند، رها کند. وی هشدار داده اتکای بیش از حد گوگل به تبلیغات هدفمند کیفیت موتور جست‌وجوی این شرکت را کاهش داده و هزینه‌های زیادی را به کاربران گوگل تحمیل کرده است. راماس وامی در این مورد گفته است: من شخصاً فکر نمی‌کنم که محصولات رایگان پشتیبانی شده با نمایش تبلیغات در درازمدت برای مشتریان و برای مردم امریکا خوب باشند. زیرا برای امثال گوگل بسیار سخت است که به آنچه من و شما، به عنوان کاربر و به عنوان مشتری این محصولات می‌خواهیم، وفادار بمانند. وی که ۱۷ سال در گوگل کار کرده، ۷۷.۵ میلیون دلار بودجه برای راه‌اندازی موتور جست‌وجوی غیر متکی به تبلیغات کنار گذاشته و معتقد است باید با فشار بر گوگل برای کاستن از رفتارهای انحصارطلبانه محیط مناسبی برای سایر کسب‌و‌کارها فراهم کرد. او زمان دقیق راه‌اندازی موتور جست‌وجوی نیوا را اعلام نکرده است. 

 

ارسال نظر