ویژه

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۰۰۳

تقدیر رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از همراه اول به‌خاطر نگاه ویژه به معارف دینی

در مراسم رونمایی از سایت 5G همراه اول در قم، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از همراه اول به خاطر نگاه ویژه به معارف دینی تشکر کرد.  به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاح سایت 5G استان قم صبح روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بهرام سرمست استاندار قم، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، محمد حاج عینی مدیر مخابرات منطقه قم، جمعی از مدیران همراه اول، شرکت مخابرات ایران و اصحاب رسانه در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد. مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه ظرف یکسال گذشته که درگیر ویروس کرونا بودیم بسیاری از کسب و کارها کمرنگ و بسیاری از فعالیت‌ها به فضای مجازی منتقل شد، اظهار کرد: امسال پرکارترین سال برای حوزه ارتباطی کشور و به ویژه اپراتورها بود. مصرف اینترنت در همراه اول تقریبا دو برابر سال قبل شده است. وی افزود: این موضوع توسعه پایدار می‌طلبد؛ زیرا مردم انتظار دریافت سرویسی باکیفیت سابق را دارند؛ به‌عبارتی دیگر نیاز به اقدامی جهادی در این زمینه داشتیم. مدیرعامل همراه اول ابراز کرد: به عنوان مثال در حوزه دانش‌آموزی به محض شیوع کرونا توانستیم ظرف یک‌ماه، «شبکه دانش‌آموزی شاد» را صفر تا صد در همراه اول بالا بیاوریم و اکنون نزدیک به ۱۲ میلیون دانش‌آموز در حال استفاده از این بستر هستند. وی تصریح کرد: ناگزیر هستیم به خاطر افزایش تقاضا در بازار به سمت تکنولوژی‌های جدیدتر حرکت کنیم؛ شاید تا چند سال قبل داشتن سرویس 3G برای عده‌ای خوشحال کننده بود؛ اما الان اگر 4G نباشد، در حوزه ارتباطی یک نقص تلقی می‌شود. اخوان بهابادی با بیان اینکه بعد از چند سال طرح مباحث مطالعاتی 5G در همراه اول، اکنون به صورت تجاری وارد مرحله بهره‌برداری از این نسل ارتباطی در شبکه شده ایم، بیان کرد: اکنون در حال کار مطالعاتی برای نسل بعدی فناوری یا همان 6G هستیم. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران اشاره‌ای به راه‌اندازی سایت‌های 5G ابتدا در مشهد مقدس و سپس تهران داشت و گفت: سومین استان هم با توجه به هدف و دیدگاه مان قم در نظر گرفته شد. می‌توانستیم سایتمان را در جایی توریستی روشن کنیم، اما معتقدیم اپراتوری که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی کار می‌کند، باید اعتقاداتش را هم به‌روز کند. وی با تأکید بر اینکه معتقد هستیم حفظ آرمانها در شعار هم باید دیده شود، خاطرنشان کرد: موضوع «محتوا» از این به بعد مهم خواهد بود؛ هر چند در تکنولوژی‌های قبلی هم مهم بوده، اما نسبت به آن غفلت شده است. اخوان بهابادی یکی از نقص‌های بزرگ را در حوزه محتوا دانست و یادآور شد: با استفاده از تکنولوژی 5G می‌توانیم یک فیلم دوساعته را ظرف یکی دو دقیقه دانلود کنیم؛ لذا اگر از این فضا با تولیدات ایرانی-اسلامی و با حجم انبوه استفاده کنیم، جولانگاه بیگانگان نخواهد شد. آیت‌الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با بیان اینکه این تکنولوژی جدید (5G) برای رفع نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف نظیر تجارت، نشر معارف نورانی قرآن به‌کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: این یک نیاز اساسی در بعد زندگی مادی و معنوی مردم است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مدیران ارشد همراه اول بیان کرد: احساس خستگی نکنید و به فرمایش امام حسین (ع) هر جا نیازهای مردم به سمت شما آمد، این نعمت خداست و شکر این نعمت در مسوولیت‌پذیری شما و به استقبال رفتن شما برای رفع نیازهای مردم است.

تشکر مدیر حوزه‌های علمیه از همراه اول بابت نگاه ویژه این اپراتور به امر توسعه فناوری

مدیرعامل همراه اول پس از بهره‌برداری رسمی از سایت 5G استان قم به دیدار مدیر حوزه‌های علمیه رفت. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، روز سه‌شنبه 26 اسفند 1399 در روز بهره‌برداری از سایت 5G همراه اول در استان قم که با حضور مسوولان ارشد استان، مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران و مخابرات ایران برگزار شد، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول پس از افتتاح رسمی به دفتر آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه رفت و به گفت‌وگو با وی پرداخت. در این دیدار اخوان بهابادی مروری بر فعالیت‌ها و اقدامات جهادی همراه اول در ایام شیوع کرونا که حجم مصرف مردم در حوزه‌های ارتباطی را رشد داد و همچنین نگاه توسعه محور این اپراتور داشت. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از فناوری 5G به عنوان مسیری برای توسعه حوزه محتوا در کشور یاد کرد و از پتانسیل موجود در حوزه‌های علمیه به عنوان راهکاری برای غنی سازی این بخش از فضای رسانه‌ای و ارتباطی گفت. در ادامه، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر و تشکر از خدمات همراه اول و نگاه ویژه این اپراتور به امر توسعه فناوری، اظهار کرد: انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی شد که ثمرات آن را امروز شاهد هستیم. وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه به مقوله فناوری از بُعد ابزار و سوژه پرداخته‌اند، نیم نگاهی به اقدامات انجام شده توسط حوزه در ایام کرونا داشت و عنوان کرد: درصد قابل توجهی از آموزش‌ها را به فضای مجازی بردیم و پوشش خوبی در این عرصه داشتیم. 

 

ارسال نظر