فرآیند ارتباط صنعت و دانشگاه در فولادمبارکه شفاف است

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۸۶۴
فرآیند ارتباط صنعت و دانشگاه در فولادمبارکه شفاف است

 ارتباط و مراودات تحقیقاتی مستمر فولادمبارکه با بیش از 130 مرکز تحقیقاتی

فرآیند تحقیق و توسعه از دیر باز در شرکت فولادمبارکه به صورت نظام مند و با ساختار کاملا مشخص شکل گرفته و در این فرآیند، مقوله ارتباط صنعت و دانشگاه نیز از همین رویه پیروی می کند و تمام ارتباط ها کاملا شفاف است.

هادی نباتی نژاد با تشریح این روند گفت: شرکت فولاد مبارکه از ابتدای راه اندازی فعالیت های پژوهشی خود را آغاز نمود.

 واحد تحقیق و توسعه با انجام بیش از 1200 پروژه تحقیقاتی رسالت خود در زمینه انجام تحقیقات کاربردی و مساله محور را انجام داده و بهبودهای بزرگی را از جنس نوآوری تدریجی و تعالی عملیات به سرانجام رسانده است. مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه افزود: این شرکت از سال 1396 با دریافت گزارشات بازخورد جایزه EFQM و MAKE و ارزیابی های مختلف، با بازنگری سند راهبردی تحقیق و توسعه به سمت رویکرد نوآوری باز و تجاری سازی فناوری حرکت نموده و با الهام از استراتژی های جدید شرکت در زمینه کسب دانش فنی و توسعه فناوری فولاد در کشور، نوآوری اساسی را آغاز نموده است و با تاسیس مرکز نوآوری و توسعه فناوری گروه فولاد مبارکه در حال برداشتن گامهای موثری در این جهت می باشد.

نباتی نژاد تصریح کرد:  لذا با توجه به توسعه پروژه های تحقیقاتی علاوه بر مساله محور به ایده محور و آینده محور و افزایش نیازهای تحقیقاتی و دانش روز، توسعه اکوسیستم نوآوری شرکت و توسعه ارتباطات خود با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و ... را در دستورکار خود قرار داده و همکاری خود با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را از طریق انعقاد قراردادهای بلند مدت باز (تفاهم نامه اعتبار انجام فعالیتهای پژوهشی) توسعه داده است و هم اکنون با بیش از 130 مرکز تحقیقاتی ارتباط و مراودات تحقیقاتی مستمر دارد. وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای پژوهشی شرکت فولاد مبارکه تاکنون گفت: هر سال بالغ بر 40 طرح تحقیقاتی موفق خاتمه یافته و در هر سال بطور میانگین 45 طرح تحقیقاتی ابلاغ شده و تاکنون بیش از 1200 پروژه تحقیقاتی کاربردی اجرا و با موفقیت خاتمه یافته است. در همین راستا تعداد 114 طرح تحقیقاتی در دست انجام داریم که در این بین در تمامی این طرح ها به افزایش مستمر کیفیت پروژه های تحقیقاتی نیز توجه ویژه داریم.

نباتی نژاد تعداد پروژه های در دست اقدام با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در سال 1399 را مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر 114 پروژه داریم که از این تعداد 23 پروژه در دانشگاه صنعتی اصفهان، 22 پروژه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، 12 پروژه در دانشگاه اصفهان، 1 پروژه در دانشگاه صنعتی شریف، 8 پروژه در دانشگاه تهران، 17 پروژه در دانشگاه های آزاد و 31 پروژه در سایر دانشگاه ها تعریف شده است. مدیر روابط عمومی فولادمبارکه در پایان خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه اینکه قراردادهای مرتبط با تمام این پروژه ها با ماهیت حقوقی و با روسای دانشگاه ها و مراکز علمی به نمایندگی ایشان منعقد شده و اگر در یک قرارداد نام شخصی آورده میشود، نه از جایگاه شخص حقیقی که از منظر شخص حقوقی و نماینده آن دانشگاه اعلام میشود.

 از همین رو به تاکید اشاره میگردد، برخی شبهه های ایجاد شده در هفته های گذشته با فرآیند جاری و مستمر مدیریت تحقیق و توسعه و ارتباط صنعت و دانشگاه فولادمبارکه همخوانی نداشته و ندارد.

 

ارسال نظر