دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۳۴۳

محدود شدن ارسال و دریافت پیام واتس‌آپ

پیام رسان واتس‌آپ هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد به فرآیند آپدیت سیاست حریم خصوصی خود ادامه دهد و به کاربران فرصت می‌دهد سیاست جدید را درک کرده و اطلاعات بیشتری را درباره آن فراهم می‌کند. به گزارش ایسنا، این شرکت ماه گذشته در پی واکنش شدید و انتقاد گسترده از تغییر سیاست حریم خصوصی اعلام کرده بود اجرای آن را به مدت سه ماه به تاخیر می‌اندازد اما توضیح واضحی درباره اینکه اگر کاربران تا ۱۵ ماه مه با شرایط جدید استفاده از سرویس واتس‌آپ موافقت نکنند، چه اتفاقی برای حساب کاربری آنها می‌افتد وجود نداشت. واتس‌آپ در ایمیلی که به یکی از شرکای بازرگانی خود ارسال کرده و توسط وب‌سایت تک کرانچ مشاهده شده است، اعلام کرده که از کاربران به تدریج برای موافقت با شرایط جدید سرویس به منظور دسترسی داشتن به همه قابلیت‌های واتس‌آپ درخواست خواهد کرد. این یادداشت به صفحه پرسش و پاسخ جدیدی که از سوی واتس‌آپ ایجاد شده، لینک شده است. طبق توضیح واتس‌آپ در صفحه پرسش و پاسخ، این سرویس پیام رسان فرصت کافی برای مرور تغییرات به کاربران می‌دهد و اگر آنها تا ۱۵ ماه مه با این تغییرات موافقت نکنند، واتس‌آپ حساب کاربری آنها را حذف نخواهد کرد با این حال تا زمانی که با این شرایط موافقت نکنند، نمی‌توانند از همه امکانات حسابشان بهره‌مند شوند.واتس‌آپ اعلام کرده که برای مدت کوتاه، کاربران می‌توانند تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کنند اما قادر به خواندن و ارسال پیام از این اپلیکیشن نخواهند بود. زمانی که حساب کاربری حذف شود، این حذف دایمی خواهد بود و دیگر کاربران نمی‌توانند آن را معکوس کرده و حسابشان را بازیابی کنند. همچنین تاریخچه پیام‌های حساب کاربران به‌طور دایمی حذف خواهد شد. کاربرانی که با تغییر سیاست واتس‌آپ موافقت نکنند، از همه گروه‌هایی واتس‌آپ که در آنها حضور دارند، حذف خواهند شد. کاربران بک آپ (نسخه پشتیبان) کامل واتس‌آپ را از دست می‌دهند با این حال این شرکت به کاربران فرصت می‌دهد پیش از ۱۵ ماه مه نسخه بک آپ حسابشان را تهیه کنند. واتس‌آپ اعلام کرده که پیش از ۱۵ ماه مه کاربران می‌توانند آرشیو پیام‌های‌شان در اندروید یا آیفون را منتقل کرده و گزارشی از حسابشان را دانلود کنند.

فیس بوک، گوگل، مایکروسافت تیک تاک و توییتر تسلیم استرالیا

تعداد قابل توجهی از شرکت‌های فناوری بزرگ که در استرالیا فعال هستند از موافقت با اجرای دستورالعمل‌های دولت این کشور با هدف مقابله با انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی خبر داده‌اند. به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، شش شرکت فناوری فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت، تیک تاک، توییتر و ردبابل اعلام کرده‌اند از قوانین تازه دولت استرالیا برای جلوگیری از نشر اخبار دروغ و جعلی تبعیت کرده و به مفاد آن پایبند خواهند بود. قوانین یادشده توسط گروهی موسوم به صنعت دیجیتال یا دیجی در استرالیا تهیه شده که یک سازمان غیرانتفاعی مدافع حقوق فعالان صنعت دیجیتال در این کشور است. کار تدوین این قوانین از دسامبر سال ۲۰۱۹ آغاز شده است. قوانین یادشده در هفت بخش تدوین شده‌اند که در آنها بر ضرورت رعایت آزادی بیان و نیز عدم پاک شدن محتوای منتشر شده در پلتفرم‌های مختلف تنها در صورت طرح ادعای نادرست بودن آن قبل از اثبات قانونی موضوع، تاکید شده است. رعایت حریم شخصی کاربران پلتفرم‌ها توسط مدیران و گردانندگان آنها و ضرورت مقابله با اخبار جعلی با رعایت امنیت و حریم شخصی کاربران اینترنت مساله دیگری است که در این قانون به آن پرداخته شده است. توانمندسازی کاربران نکته دیگری است که در این قانون به آن اشاره شده است.

حضور همراه اول با محوریت 5G در نمایشگاه ایران‌تلکام

گروه همراه اول با محصولات و سرویس‌های مرتبط با سه سطح حوزه کسب‌وکاری خود در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌تلکام حضور دارد. به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با شعار «لحظه‌ها به سرعت 5G می‌رسد» و چشم‌انداز دیجیتالی‌سازی در بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران‌تلکام ۲۰۲۱) که از روز سه‌شنبه ۵ اسفند به‌مدت چهار روز آغاز به‌کار می‌کند، به رونمایی و معرفی آخرین دستاوردهای فناورانه، دیجیتال و سازمانی خود می‌پردازد. اپراتور اول تلفن همراه با حضور در این رویداد تخصصی، ضمن ارایه آخرین دستاوردها در حوزه تکنولوژی ارتباطات سیار و بسترهای فناورانه مدرن، راهکارهای سازمانی (B۲B) و پلتفرم‌های دیجیتال خود را نیز در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار می‌دهد. در این رویداد بین‌المللی «دموی ربات نسل پنجم»، «API Console با رویکرد توجه به کسب‌وکارهای هوشمند»، «معرفی آخرین محصولات و سرویس‌های سوپراپ روبیکا»، «سرویس‌های سازمانی همراه اول با نگاه بر گسترش شبکه شرکای تجاری»، «سرویس‌ها و تجهیزات بومی مورد حمایت اپراتور اول تلفن همراه» و «اقدامات حمایت‌گرانه از کسب‌وکارهای نوپا» در گروه همراه اول عرضه می‌شود و «پلتفرم شاد» نیز حضور دارد. هم‌زمان با آغاز این رویداد و برای نخستین‌بار توسط همراه اول، سایت نسل پنجم نمایشگاه بین‌المللی تهران زیر بار رفته و فرصت تست سرعت 5G و برخی سرویس‌های مبتنی بر این فناوری را در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاهی به‌صورت عمومی قرار می‌دهد. «ایران‌تلکام ۲۰۲۱» از روز سه‌شنبه ۵ تا جمعه ۸ اسفندماه ۱۳۹۹، از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و همراه اول در سالن ۲۷ پذیرای علاقه‌مندان است.

 

ارسال نظر