ویژه

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۸۶

زنان کولبر صاحب شغل می‌شوند

هر چند آمار دقیق، قطعی و متقنی از تعداد کولبران در ایران موجود نیست اما آمارهای غیررسمی از فعالیت 80 تا 170 هزار کولبر در مرزهای غربی کشور حکایت دارد. همچنین اگر کولبری در سال‌های نه چندان دور تنها مختص مردان بود اما شواهد نشان می‌دهد که امروزه زنان زیادی به ناچار رزق و روزی خود را از این راه تحصیل می‌کنند و پا به پای مردان، ساعت‌ها پیاده‌روی طاقت‌فرسا همراه با مخاطرات فراوان را در ارتفاعات صعب‌العبور به جان می‌خرند. زنانی که اغلب به شکل ناشناس و با چهره‌های پوشیده، گرفتار معضل کولبری هستند.  با وجودی که در سال‌های اخیر از رفع معضل کولبری و ساماندهی کولبران زیاد سخن به میان آمده و وعده و وعید و طرح‌های مختلف ارایه شده، اما در عمل، اتفاق خاصی نیفتاده و راهکاری اصولی اندیشیده و عملیاتی نشده است.  در این میان، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام که توانمندی و ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور را در دستور کار خود قرار داده است، امسال ورودی جدی داشته به حوزه اشتغال‌زایی کولبران سه استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و قرار است تا پایان سال 99، 11 هزار شغل را برای این کولبران به بهره‌برداری برساند.  به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد همچنین درصدد شناسایی زنان کولبر نیز برآمده و تا به امروز تعدادی طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی را برای این زنان راه‌اندازی کرده است.

دیدار مدیران عامل همراه اول و بانک ملت برای گسترش همکاری‌ها

مدیران عامل همراه اول و بانک ملت برای هوشمندسازی خدمات تفاهم کردند. به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، عصر چهارشنبه 29 بهمن 1399 محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت با حضور در ساختمان مرکزی همراه اول بر حسن تعامل بین این بانک و همراه اول تأکید کرد. در این مراسم که جمعی از مدیران همراه اول و بانک ملت حضور داشتند، مدیرعامل بانک ملت ضمن استقبال از گسترش همکاری‌ها بر حرکت در راستای رضایت مردم و هوشمند کردن خدمات تأکید کرد و گفت: هوشمندسازی خدمات رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.  وی افزود: امیدوارم خدمات بهتر و جدیدتر در کمیته‌های تخصصی بررسی شود تا به زودی به صورت عملی ارایه گردد. مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول نیز با اشاره به اینکه در حوزه مشترک اپراتور و بانک آمادگی همکاری وجود دارد، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم نشست مشترکی در سطح معاونت‌ها انجام شود تا اقدامات لازم و مقدماتی برای ارتقاء خدمات بانکی و اپراتوری به مردم صورت پذیرد.

تقدیر و تشکر خاص وزیر ارتباطات از همراه اول برای توسعه «شاد»

رکوردهای قابل توجه «شاد» به عنوان بزرگ‌ترین اپلیکیشن تعاملی کشور، مورد توجه مسوولان ارشد کشور قرار گرفت و منجر به تقدیر و تشکر خاص وزیر ارتباطات از مدیرعامل همراه اول شد. به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، کارکرد شبکه «شاد» روز گذشته پس از گزارش وزیر آموزش و پرورش، در جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور سران سه قوه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس‌جمهور ضمن قدردانی از دستگاه‌های مسوول و وزارت آموزش و پرورش در ایجاد و توسعه شبکه شاد، اظهار کرد: با توجه به اهتمام دولت به موضوع عدالت آموزشی، شبکه شاد توانسته است به مدد اقداماتی که در سال‌های اخیر در خصوص گسترش و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی انجام شده و به وسیله پیام‌رسانی بومی با بهره‌گیری از دانش و توانایی داخلی، عدالت آموزشی را محقق کند و از این نظر می‌تواند الگوی مناسبی برای تحقق پیام‌رسان‌های داخلی باشد.محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز امروز ضمن تقدیر و تشکری خاص از مدیرعامل همراه اول و تمامی تیم فنی شاد، در صفحه مجازی خود به ذکر آماری اجمالی از وضعیت این شبکه پرداخت.براساس گزارش آماری منتشر شده توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیشینه پهنای باند شاد 403 گیگابیت بر ثانیه است و تاکنون حدود 25 میلیارد پیغام و بیش از 9 میلیارد فایل روی این پلتفرم ارسال شده است.بالغ بر 12.7 میلیون دانش‌آموز، 115 هزار و 666 مدیر و 727 هزار و 537 معلم روی این پلتفرم آموزشی فعال هستند.آذری جهرمی با اشاره به این رکوردهای قابل توجه نوشت: در شاد اقدام مهمی برای آموزش مجازی انجام شد؛ همه دست به دست هم دادند تا آموزش تعطیل نشود.

 

ارسال نظر