کاهش قیمت ارز و طلا

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۱۳

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری|

با کاهش نرخ دلار نقدی به 25580، یورو 31 هزار و درهم 7080 تومان و اعلام اونس جهانی به قیمت 1819 دلار، قیمت سکه و طلا نیز کاهش یافت و سکه طرح جدید به 11 میلیون و 630 هزار تومان رسید. 

   نرخ دلار در رقم ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان ثابت ماند

هر دلار روز (دوشنبه) در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به روز کاری گذشته تغییری نداشت، نرخ هر یورو نیز به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت فروش یورو نیز با افزایش ۳۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری گذشته (یکشنبه) به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت خرید هر دلار ۲۴ هزار و ۴۸۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان شد، همچنین قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۱۰۴ تومان و قیمت فروش آن ۲۵ هزار و ۳۵۵ تومان است.علاوه بر این، نرخ خرید یورو در این بازار ۳۰هزار و ۴۷تومان و نرخ فروش آن ۳۰ هزار و ۳۴۸ تومان اعلام شد.

براساس این گزارش در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته (یکشنبه)، هر یورو به قیمت ۳۰ هزار و ۱۴۸ تومان و هر دلار ۲۵ هزار و ۵۲۱ تومان فروخته شد. همچنین در سامانه سنا روز کاری گذشته (یکشنبه)، حواله یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۹۵ تومان معامله و همچنین حواله دلار به قیمت ۲۵ هزار و ۶۷ تومان فروخته شد.قیمت دلار که در هفته‌های گذشته با توجه به افزایش امیدواری در زمینه صادرات نفت و دسترسی به منابع مالی کاهشی شده بود، در روزهای اخیر دوباره نوسان دارد.

   کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت  سکه 

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران دوشنبه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری قبل (یکشنبه) به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۹۷۷ هزار تومان رسید، اونس جهانی طلا نیز دیروز یک‌هزار و ۸۱۹ دلارو ۶۲ سنت فروخته شد.قیمت سکه از ۳۰ دی‌ماه تا چند روز گذشته در کانال ۱۰ میلیون تومانی در نوسان قرار داشت، اما به تدریج رشد کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند صعودی داشته است. 

 

ارسال نظر