ویژه

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۴۱۶

راه‌اندازی 309  سایت در خراسان‌رضوی توسط همراه اول

در راستای افزایش کیفیت و دسترسی مشترکان اپراتور اول تلفن همراه به سرویس‌های تماس و دیتا، 309 سایت تلفن همراه جدید و 1146 تکنولوژی مختلف در 51 شهر و روستای استان خراسان رضوی با صرف هزینه عملیاتی بالغ بر 309 میلیارد تومان در مدت یکسال گذشته به دست مهندسان شرکت «نقش اول کیفیت» به عنوان بزرگ‌ترین شرکت زیر مجموعه همراه اول و پیمانکار فنی این اپراتور نصب و راه‌اندازی شده است.

با وجود تمامی چالش‌های پیش‌روی توسعه شبکه نظیر شرایط سخت کرونایی، عبور از مناطق صعب‌العبور و همچنین تحریم‌های صورت گرفته، این پروژه عظیم در بزرگ‌ترین استان زائرپذیر کشور اجرایی شده است. لازم به ذکر است، همراه اول از آذر ماه سال گذشته تاکنون با اجرای پروژه‌های طرح خدمات‌رسانی روستایی (خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات) و فاز هشت توسعه تلفن همراه مبتنی بر تکنولوژی‌های روز، گام بلندی در راستای ارتقای کیفیت شبکه خود برداشته است.

قرداد روغن کشی و خوراک دام در بندر امیرآباد

محمدعلی اصل سعیدی پور، مدیرکل بندرامیرآباد با اشاره به اینکه این بندر به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی شمال کشور از تمام ظرفیت‌های خود در جهت جهش تولید و اشتغالزایی در منطقه بهره می‌گیرد اظهار داشت: بر این اساس قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲ هزارو۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث کارخانه روغن کشی و خوراک دام با بخش خصوصی به امضا رسید. وی ادامه داد: این قرارداد که جزو بزرگ‌ترین قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال‌های اخیر در بندرامیرآباد به شمار می‌رود، به صورت بلندمدت و ۲۵ ساله می‌باشد که طبق طرح سرمایه‌گذاری از ظرفیت تولیدی ۳۵۵ هزار تن در سال برخوردار خواهد بود. مدیرکل بندرامیرآباد همچنین احداث این کارخانه را در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و زمان ساخت آن را ۲ سال عنوان کرد که برای ۱۱۶ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

خطای سیستم برق   شرکت فولاداکسین رفع شد

 با افت فشار گاز در کشور و کاهش تولید برق نیروگاه‌های کشور در روزهای گذشته نوسانات برق سراسری باعث شد که علاوه بر مشترکان خانگی تعدادی از کارخانه‌های بزرگ سیستم برق خود دچار خطا و عیوب الکتریکی گردند. یکی از این کارخانه‌ها شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولید‌کننده ورق‌های عریض خاورمیانه می‌باشد که بدلیل تکنولوژی بالای خط تولید و اتوماسیون سطح ۳ آن نوسانات برق می‌تواند به خط تولید آسیب برساند. امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان در رابطه با رفع مشکل ایجاد شده در خط تولید گفت: به دلیل فناوری بالای بخش‌های مکانیکی و برق و با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که از سوی دشمن روبرو هستیم تامین قطعات یدکی و خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در بعضی از سیستم‌های کارخانه با مشکل روبرو بوده است و اساسا در تمام شرکت‌های مشابه فولاد اکسین در سایر کشورهای جهان سال‌ها تحت نظر سازنده‌های اصلی و با حضور کارشناسان و مشاوران شرکت مادر فعالیت می‌کنند که بدلیل تحریم‌ها این انتقال دانش و تجربه بصورت کامل انجام نشده است. خوشبختانه با وجود جوانان متخصص و کاردان کشورمان علی‌رغم تمامی کمبودها با همت این عزیزان مشکلات حل شده است. وی افزود: در هفته گذشته مشکلاتی در سیستم برق شرکت ایجاد شد که با حضور تعدادی از کارشناسان برتر این تجهیزات در کشور و همکاری تعدادی از شرکت‌های همکار در زمینه فولاد و پتروشیمی از قطعات اضافه و مشابه استفاده شد و توانستیم با توان داخلی مشکل پیش‌آمده را رفع کنیم.

 

ارسال نظر