ویژه

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۲۹۶

دیدار استاندار فارس با وزیر میراث فرهنگی و مدیرعامل ایدرو 

دستور وزیر گردشگری برای پیگیری جهانی شدن فیروز آباد به عنوان شهر دست‌بافته‌های عشایری، طرح بهسازی اطراف آرامگاه سعدی تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، طراحی راه دسترسی حرم‌های مطهر شاهچراغ و آستانه به صورت فضای شهری مناسب و... موضوعاتی است که در دیدار استاندار فارس با وزیر میراث فرهنگی و مدیرعامل ایدرو مورد بررسی قرار گرفته است. 

تلاش برای ثبت جهانی عنوان «دست بافته‌های عشایری» برای فیروزآباد از دیگر موضوعاتی بود که به گفته نماینده عالی دولت در استان فارس در دیدار با وزیر میراث فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و دستور پیگیری این مورد از سوی وزیر صادر شد.  دکتر عنایت‌الله رحیمی از دیدارهای خود با وزیر گردشگری و همچنین مدیرعامل ایدرو (سازمان گسترش و نو‌سازی صنایع ایران) در تهران و گفت‌وگو در حوزه‌های گردشگری، میراثی و صنعت استان خبر داد. رحیمی با اشاره به اهمیت فارس در حوزه گردشگری و همچنین صنایع دستی به رایزنی خود با دکتر مونسان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره این موضوعات اشاره کرد و گفت: تکمیل طرح بهسازی اطراف آرامگاه سعدی از موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که مقرر شد با همراهی وزارت میراث فرهنگی این طرح تا دهه فجر قابل بهره‌برداری باشد.  نشست با محسن صالحی نیا، مدیرعامل ایدرو از دیگر برنامه‌های سفر استاندار فارس به تهران بود که در این دیدار پروژه‌های در اولویت اجرای استان از سویی تشریح و امکان همکاری ایدور دراین پروژه‌ها بررسی شد. احداث کاخانه تولید لاستیک به ویژه لاستیک سنگین، تولید چراغهای led صنعتی و ضد انفجار بزرگ مقیاس، چند پروژه صنعتی در فراشبند از جمله کارگاه‌های شهرک صنعتی این شهرستان و کارخانه تولید نخ از پنبه در شهرستان داراب نیز از دیگر طرح‌هایی است که به اعتقاد استاندار فارس جزء طرح‌های فعال استان است و ایدرو قرار است در تکمیل و بهره‌برداری آنها همکاری کند که چگونگی این همکاری‌ها در دیدار دکتر رحیمی و دکتر صالحی‌نیا مورد مذاکره قرار گرفت.

2500 ماینر غیرمجاز در مازندران جمع‌آوری  شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: بیش از دو هزار و پانصد دستگاه استخراج رمز ارز که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند جمع‌آوری شد.  مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران مصرف برق این دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز را در طی ده ماه گذشته، نزدیک به 7هزار مگاوات ساعت عنوان کرد و گفت: با جمع‌آوری رمزارز‌های غیرمجاز، تاکنون معادل مصرف 3هزار و 500 مشترک خانگی در سال، صرفه جویی شده است.بخش عمده‌ای از رمزارز‌های غیرمجاز با گزارش‌های مردمی شناسایی و جمع‌آوری شد که موجب کاهش مصرف به میزان 75 هزار کیلووات ساعت به صورت روزانه گردید.

ثبت‌نام 200 متقاضی مشارکت  در طرح شهروند دیپلمات اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه همه تجار، اساتید دانشگاه، ورزشکاران، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای می‌توانند شهروند دیپلمات باشند، گفت: تاکنون با فراخوانی که برای عموم شهروندان با عنوان طرح «شهروند دیپلمات» منتشر شده است، حدود 200 نفر برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. 

ایمان حجتی پیرامون اجرای طرح «شهروند دیپلمات» که با ابتکار اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: شهروند دیپلمات طرحی در راستای نوعی از دیپلماسی غیررسمی با محوریت دیپلماسی شهروندی است که توسعه ارتباطات اصفهان با شهرهای خواهرخوانده را مدنظر دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان با پتانسیل شهرهای خواهرخوانده قصد دارد تا پلی برای ارتباطات بین شهروندان شهرهای جهان ایجاد کند و نقطه تحولی در این زمینه خواهد بود، گفت: از مهرماه سال گذشته در برنامه‌ریزی‌های اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان به این نتیجه رسیدیم که گام‌هایی برای تقویت تعاملات بین‌المللی‌برداریم که یکی از این گام‌ها، ارتباطات موثر با طرف‌های خارجی به ویژه شهرهای خواهرخوانده بود. 

 بر همین اساس و با توجه به خواهرخواندگی اصفهان با 13 شهر جهان و همچنین پیمان دوستی اصفهان با شهر گیونگجو در کره جنوبی، پیمان خواهرخواندگی محله ایسی له مولینو در فرانسه با محله جلفا در شهر اصفهان و عضویت اصفهان در 10 مجمع جهانی و سازمان بین‌المللی، به دنبال تقویت ارتباطات موثر با کشورهای خارجی هستیم. با کمک وزارت امور خارجه، این طرح مراحل خود را طی کرد و اصفهان به عنوان پایلوت اجرای طرح شهروند دیپلمات در کشور انتخاب شد. 

علیرضا سالاریان، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به اهمیت پیوندهای خواهرخواندگی، اظهار کرد: این پیوندها محدود به برگزاری هفته‌های فرهنگی و نشست‌هایی از این جنس نمی‌شود و در حال حاضر با وضعیتی که جهان دارد، می‌توان روابط خواهرخواندگی را به ارتباط بین مردمان شهرها از طریق دانشگاه‌ها، تجار و رسانه‌ها تعمیم داد.  گفتنی است ثبت‌نام در طرح شهروند دیپلمات تا اواخر بهمن ماه 99 از طریق سایت intaffairs@isfahan.ir قابل انجام است.

 

ارسال نظر