دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۲۹۵

رشد ۴۰  درصدی جریمه  برای نشت اطلاعات

طبق گزارشی جدید، اتحادیه اروپا طی ۱۲ ماه گذشته حدود ۱۹۲ میلیون دلار جریمه برای نشت اطلاعات کاربرانش وضع کرده است که بیشترین میزان آن با ۵۷ میلیون دلار به فرانسه تعلق دارد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، روند جدید حفاظت از حریم شخصی اروپا به افزایش جریمه‌ها برای عاملان و شرکتها منجر شده است. 

شرکت حقوقی DLA Piper اعلام کرد اتحادیه اروپا از ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۵۸.۵ میلیون یورو (حدود ۱۹۲ میلیون دلار) جریمه نقدی وضع کرده است. این رقم نشان‌دهنده رشدی ۳۹ درصدی نسبت به ۲۰ ماه قبل از آن است. علاوه بر افزایش جریمه‌ها، تعداد هشدارهای هک نیز در همین بازه ۱۲ ماهه ۱۹ درصد رشد کرده است. ایتالیا، آلمان و فرانسه سه کشوری هستند که بیشترین جریمه‌ها علیه شرکت‌ها را انجام داده‌اند و در کل از زمان وضع GDPR یا «مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا» ۱۹۲.۸ میلیون یوروی (۲۳۴ میلیون دلار) از شرکت‌ها جریمه دریافت کرده‌اند. بیشترین مبلغ جریمه نیز ۵۷ میلیون دلار است که فرانسه به دلیل نقض قوانین شفافیت اطلاعات علیه گوگل وضع کرد.

یوتیوب تعلیق کانال ترامپ را تا ۷ روز دیگر تمدید کرد

قرار بود پس از ورود بایدن به کاخ سفید تعلیق کانال دونالد ترامپ در یوتیوب تمام شود اما این پلتفرم به دلیل احتمال ایجاد خشونت، آن را ۷ روز دیگر تمدید کرده است. به گزارش مهر به نقل از فرانس ۲۴، شرکت یوتیوب اعلام کرد تعلیق کانال ترامپ را به دلیل احتمال ایجاد خشونت تمدید کرده است. این در حالی است که قرار بود تعلیق یک هفته‌ای این کانال هنگام ورود جو بایدن به کاخ سفید تمام شود. یوتیوب در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه نوشته است «با توجه به نگرانی‌ها درباره احتمال ایجاد خشونت، کانال دونالد جی ترامپ حداقل به مدت ۷ روز از آپلود ویدئوهای جدید یا پخش زنده محروم خواهد بود. همان‌طور که قبلاً اعلام کردیم کامنت‌های زیر ویدئوهای این کانال به‌طور نامحدود غیرفعال می‌شوند. ترامپ از شبکه‌های اجتماعی به عنوان میکروفنی در دوران ریاست‌جمهوری خود استفاده کرد. اما پس از حمله به کنگره امریکا در ماه جاری میلادی، این پلتفرم‌ها وی را به دلیل تهییج خشونت تعلیق کردند. توئیتر ترامپ را برای همیشه در پلتفرم خود ممنوع کرده است. فیس‌بوک نیز اعلام کرده مدت ممنوعیت فعالیت ترامپ نامشخص است. او در سرویس‌هایی مانند اسنپ چت و توییچ نیز تعلیق شده است.

هند خواستار اجرا نشدن آپدیت واتس‌اپ شد

دولت هند در نامه‌ای از واتس‌اپ خواسته آپدیت جدید خود مبنی بر اشتراک اطلاعات کاربران با فیس‌بوک و زیرمجموعه‌هایش را اجرا نکند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت فناوری هند از واتس‌اپ خواسته تغییرات در قوانین حریم شخصی خود را اجرا نکند. این تقاضا دردسر جدیدی برای واتس‌اپ و شرکت مادر آن یعنی فیس‌بوک است که برای گسترش پرداخت در اپ و دیگر کسب و کارهای خود روی این کشور آسیایی حساب باز کرده‌اند. این شبکه اجتماعی مذکور ۴۰۰ میلیون کاربر در هند دارد. تقاضای مذکور مربوط به آپدیت قوانین جدید شبکه اجتماعی است که طبق آن اطلاعات کاربرانش را با فیس‌بوک و زیرمجموعه‌های آن به اشتراک می‌گذارد. نخست قرار بود آپدیت جدید از ماه فوریه اجرا شود. اما به دلیل اعتراضات و خروج کاربران از واتس‌اپ، قرار شد از بهار ۲۰۲۱ اجرایی شود. وزارت فناوری اطلاعات و الکترونیک در ایمیلی برای مدیر واتس‌اپ نوشته است: تغییرات پیشنهادی نگرانی‌ها در خصوص گزینه‌های انتخابی و استقلال شهروندان هندی را افزایش می‌دهد. بنابراین از شما خواسته می‌شود تا آنها را اجرا نکنید.

 

ارسال نظر