در شهر

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۲۳۳

دلیل دستگیری نایب‌رییس اتحادیه املاک 

مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک از دستگیری حسام‌الدین عقبایی، نایب‌رییس این اتحادیه خبر داد. به گزارش مهر به نقل از صداوسیما، خسروی با تأیید دستگیری حسام عقبایی گفت: عقبایی روز چهارشنبه در منزلش دستگیر و سپس به دفاتر حقوقی برده شد و پس از بازرسی دفاتر حقوقی وی از سوی ماموران، به همراه آنها به اتحادیه املاک تهران آورده شده و سپس ماموران وی را با خود بردند. رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه هر کس در هر مقام و منصبی باید پاسخگوی اعمال خود باشد، افزود: چندی قبل از سوی کمیسیون ماده ۳۹ اتاق اصناف گزارشی از کوتاهی‌های عقبایی برای ما ارسال شد که ما هم برای کمیسیون مربوط در اتاق اصناف ارجاع دادیم و کمیسیون مربوط باید حکم برکناری وی از مقامش را در اتحادیه صادر می‌کرد، اما مشمول مرور زمان شد و به تأخیر افتاد. به گزارش «تعادل»، بر اساس ماده ۳۹ قانون نظام صنفی کشور، کمیسیون بازرسی مجامع امور صنفی دو وظیفه دارد: الف - بازرسی امور مربوط به اتحادیه‌ها به منظور حصول اطمینان از رعایت‌ ضوابط و مقررات صنفی و تنظیم گزارش‌های لازم. ب - بازرسی و رسیدگی به شکایات و اعتراضاتی که به اتاق اصناف شهرستان می‌رسد ‌و ارایه گزارش لازم به اتاق. خسروی همچنین ممنوع‌الخروجی خود را پس از دستگیری عقبایی تکذیب کرد و گفت: بعد از دستگیری عقبایی برخی رسانه‌ها تماس گرفتند و از بنده خواستند در نشستی خبری از خود دفاع کنم که گفتم وقتی خطایی نکردم از چه چیزی دفاع کنم؟

آلودگی هوا عامل مرگ سالانه ۳۰ هزار نفر در ایران

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: آلودگی هوا سالانه ۴۵۰۰ نفر از شهروندان تهرانی و بیش از ۳۰ هزار نفر را در کشور به کام مرگ می‌کشد.

به گزارش تسنیم، انصاری در ششمین نشست تخصصی کمیته محیط زیست کلان‌شهرهای کشور با اشاره به تقارن این نشست با هفته هوای پاک گفت: در حال حاضر همزمانی آلودگی هوا با شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوت و پیچیده‌ای را برای شهرهای بزرگ کشور فراهم کرده است. از یک طرف مواجهه با آلاینده ذرات معلق در هوا می‌تواند منجر به تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی و تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و از طرف دیگر برخی راهکارهای گذشته مثل ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شرایط فعلی کارساز نیست و تردد فزاینده خودروهای شخصی با رشد 15 درصدی خود موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود.

 

ارسال نظر