دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۱۹۲

هواوی می‌تواند  در توسعه 5G برزیل سهیم شود

طبق گزارشی جدید دولت برزیل دیگر با مشارکت هواوی در توسعه اینترنت نسل پنجم این کشور مخالف نیست و این شرکت چینی می‌تواند در مناقصه‌های مربوطه شرکت کند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، طبق گزارشی در روزنامه‌ای برزیلی، دولت این کشور هواوی را از شرکت در مناقصه توسعه شبکه 5G خود محروم نمی‌کند. به نوشته این نشریه ژانیر بولسونارو رییس‌جمهور برزیل به دلیل هزینه‌های مالی چند میلیارد دلاری و تمام شدن دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ احتمالاً از موضع خود درباره هواوی و حذف شرکت در مناقصه توسعه نسل پنجم اینترنت همراه عقب‌نشینی کند. بولسونارو نیز مانند ترامپ به دلایلی تأییدنشده با هواوی مخالفت داشت و ادعا می‌کرد شرکت چینی اطلاعات محرمانه را در اختیار دولت متبوعش قرار می‌دهد. اما با توجه به آنکه چین بزرگترین شریک تجاری برزیل به حساب می‌آید و قدرت رقابت هواوی برای ارایه سرویس ارزان‌تر، موضع رییس‌جمهور برزیل با مخالفت دست‌اندر کار صنعت ارتباطات و همچنین مقامات دولت خود روبه‌رو شد. روزنامه برزیلی به نقل از همیلتون مائورائو معاون رییس‌جمهور برزیل نوشته تمام شرکت‌هایی که ضمانت‌های لازم برای رعایت حاکمیت ملی برزیل و حفاظت از اطلاعات را ارایه می‌کنند مجاز به تأمین تجهیزات 5G برای این کشور هستند.

پارلر خواهان احیای سرویس در آمازون شد 

پارلر در جلسه دادرسی از قاضی دادگاه خواست آمازون را وادار به احیای سرویس‌هایش کند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی پارلر از قاضی یک دادگاه خواسته به آمازون دستور دهد سرویس برای این شرکت دوباره احیا شود. آمازون به دلیل استفاده از پارلر برای برنامه‌ریزی حمله به کنگره، سرویس‌رسانی برای آن را قطع کرد. قبل از آمازون نیز اپل و گوگل نیز پارلر را از اپ استور خود حذف کردند. در همین راستا پارلر نیز از آمازون شکایت کرد. دیوید گروس بک وکیل این شبکه اجتماعی در جلسه دادرسی دادگاه فدرال در شهر سیاتل ادعا کرد در صورتی که پارلر تعطیل شود با خسارت جبران‌ناپذیری روبه‌رو می‌شود. او همچنین نقش پارلر در حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا را کاهش داد. گروس بک در این باره گفت: صدای میلیون‌ها شهروند قانون مدار آمریکایی خاموش شده است. به غیر از آنچه رسانه‌ها اشاره کرده‌اند هیچ شواهدی وجود ندارد که پارلر در تهییج خشونت دخیل بوده است.

پاسخ شیائومی  به تحریم آمریکا 

شیائومی در پاسخ به تحریم آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد با ارتش چین همکاری نمی‌کند و تاکنون در مناطقی که فعالیت کرده، مطیع قوانین محلی بوده است. به گزارش مهر به نقل از اندروید آئوتوریتی، روز گذشته دولت دونالد ترامپ شیائومی را تحریم و در فهرست شرکت‌هایی قرار دارد که با ارتش چین همکاری می‌کنند. بر این اساس تولیدکننده موبایل چینی با تحریم‌های سختگیرانه‌ای مواجه خواهد شد که یکی از آنها ممنوعیت سرمایه‌گذاری افراد آمریکایی است. علاوه بر آن شیائومی نمی‌تواند از سرویس‌ها و محصولات آمریکایی استفاده کند. در همین راستا شیائومی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون در مناطقی که فعالیت کرده، با قوانین و مقررات محلی همخوانی داشته است. همچنین این شرکت تاکید کرد با ارتش چین همکاری ندارد و توسط آن کنترل نمی‌شود. وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سرمایه‌گذاران آمریکایی تا ۱۱ نوامبر فرصت دارند سهام خود را در این شرکت بفروشند. پس از انتشار این خبر ارزش سهام شیائومی در بورس آمریکا ۹ درصد کاهش یافت. پیش از این نیز هواوی و زدتی‌ای نیز با چنین تحریم‌هایی روبه‌رو شده‌ بودند.

 

ارسال نظر