اخبار ویژه

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۷۲

احداث ۱۵۰ سایت تلفن همراه روستایی در کردستان تداوم دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر احداث و ارتقای ۱۵۰ سایت تلفن همراه روستایی در مناطق مختلف استان در دست اجرا است. فردین سعیدی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه احداث سایت‌های تلفن همراه جاده‌ای نیز در دست اجراست، اظهار کرد: از این ۱۵۰ سایت تلفن همراه روستایی، ۱۰۰ سایت آن احداث خواهد شد و ۵۰ سایت نیز به فناوری ۳G و ۴G ارتقا می‌یابد. وی با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی این ۱۰۰ سایت حدود چهار ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: ارتقای ۲۹ سایت توسط ایرانسل اجرا خواهد شد و شرکت‌های وب نیز ۲۱ سایت را به ۳G و ۴G ارتقا می‌دهد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۸۶ سایت همراه اول در استان ارتقا یافته است، افزود: به‌دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن اغلب نقاط کردستان، هزینه نصب و راه‌اندازی یک سایت بیش از ۲۰ میلیارد ریال است که بیشتر از دیگر مناطق کشور است. سعیدی، هزینه و سختی کار نصب و راه‌اندازی سایت تلفن همراه در استان را هفت برابر دیگر نقاط کشور (استان‌های هموار) اعلام کرد و یادآور شد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۵۲ سایت روستایی در استان برگردان و به شبکه تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار متصل شده است. استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از ۷۲ درصد است.

آمادگی سوخت‌رسانی منطقه ساری در شرایط افت فشار گاز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: با ذخیره‌سازی مطلوب در انبارهای نفت منطقه ساری این شرکت در صورت رعایت فرآیند درخواست سوخت و خرید به‌موقع در سامانه، مشکلی برای سوخت‌رسانی در زمان افت فشار احتمالی گاز نخواهد داشت. سبحان رجب‌پور در جلسه کمیته بحران با موضوع آمادگی سوخت‌رسانی به‌موقع زمستانی بیان کرد: سرمای زودهنگام که با افت فشار گاز شهری در تعدادی از شهرهای استان همراه بوده است، با تدابیر از پیش تعیین‌شده و هماهنگی با شرکت گاز استان و آمادگی منطقه، مشکلی در سوخت‌رسانی وجود ندارد. پیش‌بینی و داشتن سناریوهای لازم به‌منظور سوخت‌رسانی در شرایط خاص، از جمله اولویت‌هایی است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در دستور کار دارد و با برگزاری جلسات بحران و مانورهای ادواری در شهرهای تابعه، آماده مقابله با بحران سوخت در شرایط اضطراری است. منطقه ساری با اقدام به ذخیره‌سازی به‌موقع، از عهده وظیفه سازمانی خود بر خواهد آمد و سوخت مورد نیاز مردم را تامین می‌کند.

کشتی اشتغال‌زایی «برکت» در ساحل هرمزگان پهلو گرفت

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال بیش از ۴۰۰۰ شغل را در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رساند. معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: تا پایان سال جاری 1354 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد که ایجاد ۴۰۶۲ شغل خرد و خانگی را به دنبال دارد. مرتضی نیازی خاطرنشان کرد: تا به امروز 968 طرح با ۲۹۰۴ اشتغال به بهره‌برداری کامل رسیده و 386 طرح دیگر نیز در شرف افتتاح است. به گفته معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، شهرهای بشاگرد، میناب، قشم و سیریک و 64 روستای استان هرمزگان تخت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور این بنیاد قرار دارند. وی از فعالیت 8 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان هرمزگان خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری کل برای راه‌‎اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان 910 میلیارد ریال است. نیازی در تشریح رسته‌های شغلی ایجادشده در مناطق محروم استان هرمزگان بیان کرد: بیش از نیمی از کسب‌و‌کارهای ایجادشده در زمینه مشاغل فنی و خدماتی است و پرورش دام سبک، تولیدی پوشاک، صنایع دستی، کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی و پرورش شتر و آبزیان به ترتیب بیشترین سهم را از شغل‌های برکت در هرمزگان به خود اختصاص می‌دهند. 48 درصد از کارآفرینان بنیاد برکت در استان هرمزگان را زنان تشکیل می‌دهند.

 

ارسال نظر