دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۳۴

امریکا از فناوری تشخیص چهره حتی با ماسک استفاده می‌کند

وزارت امنیت داخلی امریکا از ابداع فناوری تازه‌ای برای شناسایی هویت افراد حتی در صورت استفاده از ماسک خبر داده است. به گزارش مهر به نقل از گلوبال گاورنمنت، این وزارتخانه امیدوار است با استفاده از این فناوری بتواند نیاز به برداشتن ماسک توسط افراد را برای شناسایی آنها کاهش دهد. در حال حاضر اشخاص برای شناسایی هویتشان در فرودگاه‌ها، ایست‌های بازرسی و غیره باید حتماً ماسک‌های خود را بردارند. این کار می‌تواند به شیوع بیشتر ویروس کرونا و افزایش آلودگی کمک کند. از همین رو فناوری جدیدی برای تشخیص چهره و هویت از پشت ماسک ابداع شده است. در 10روز گذشته ۵۸۲ نفر از ۶۰ کشور جهان در اجرای این طرح تحقیقاتی مشارکت کرده‌اند. دقت این فناوری برای شناسایی افراد از پشت ماسک ۷۷ درصد است و انتظار می‌رود در آینده این رقم افزایش یابد. در حال حاضر، دقت بهترین سیستم تشخیص هویت ۹۶ درصد است. فناوری یادشده مبتنی بر یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی برای شناسایی هویت افراد است و در آن از ۶ سیستم جمع‌آوری داده‌ها و تصاویر و منطبق‌سازی اطلاعات جمع‌آوری‌شده استفاده می‌شود. البته این نوع فناوری‌ها به علت نقض حریم شخصی افراد و خطایی که دارند منتقدان جدی و فراوانی در داخل امریکا دارند.

یوتیوب در مقابله با اخبار جعلی حامیان ترامپ ناکام ماند

یوتیوب در دسامبر گذشته وعده داده بود که با انتشار اخبار جعلی انتخاباتی مقابله کند، اما حالا مشخص شده که این پلتفرم در عمل به وعده‌اش ناکام مانده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، به‌تازگی مشخص شده شبکه‌ای از کانال‌های فعال در یوتیوب که با رسانه‌های افراطی جمهوری‌خواه و دست راستی در ارتباط بوده‌اند، اخبار و اطلاعات غلطی را در مورد تقلب انتخاباتی در امریکا منتشر کرده‌اند و یوتیوب هرگز موفق به شناسایی آنها نشده است. شبکه یادشده بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ فعال شد و بارها و بارها اخبار و اطلاعاتی در مورد تقلب در روند رأی‌گیری منتشر کرد. این شبکه حتی در ساماندهی حمله به کنگره امریکا نیز نقش ایفا کرد و تا چند روز قبل به فعالیت خود ادامه می‌داد تا سرانجام توسط یوتیوب شناسایی و خنثی شد. یکی از این کانال‌های فعال در یوتیوب

 Epoch Times نام دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این کانال و سایر کانال‌های مرتبط با آن ۱.۱ میلیون نفر مشترک دارند و ویدئوهای ارسالی در آنها ده‌ها میلیون بار مشاهده شده است. اولین بار شرکت رسانه‌ای بازفید موفق به شناسایی این شبکه اطلاع‌رسانی دروغ‌پراکن شد و موضوع را به یوتیوب اطلاع داد. در ادامه یوتیوب ویدئوهای حاوی اخبار و اطلاعات جعلی را حذف کرد. کارشناسان می‌گویند این رویداد نشان می‌دهد یوتیوب در شناسایی و حذف مجاری و کانال‌های انتشار اخبار و اطلاعات جعلی چندان موفق نبوده و باید فرایندهای خود را در این زمینه اصلاح کند.

انگلیس پروژه حذف کوکی از مرورگر کروم را بررسی می‌کند

سازمان نظارت بر رقابت و بازارهای انگلیس تحقیقاتی درباره پروژه گوگل برای حذف کوکی‌ها از مرورگر کروم آغاز کرده تا تاثیر آن بر رقبا را بسنجد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، سازمان رقابت و بازارهای انگلیس اعلام کرد تحقیقاتی درباره پیشنهادات گوگل برای حذف کوکی‌های طرف سوم و دیگر قابلیت‌های مرورگر کروم آغاز کرده است. این درحالی است که برخی کارشناسان بیم آن دارند چنین اقدامی تبلیغات دیجیتالی شرکت‌های رقیب را محدود می‌کند. تحقیقات مذکور این موضوع را بررسی می‌کند که آیا پیشنهادات گوگل سبب می‌شود بودجه‌های تبلیغات متمرکز روی اکوسیستم گوگل به رقبای این شرکت خسارت بزند یا خیر. گوگل ادعا می‌کند فناوری مذکور که از آن به عنوان پروژه Sandbox یاد می‌شود به افراد اجازه می‌دهد تبلیغات مرتبط را دریافت کنند و همچنین به حفظ مدل فعلی تبلیغات بدون ردیابی کاربران در سطح فردی کمک می‌کند.

 آندرئا کوزلی مدیر ارشد سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در این باره می‌گوید: «ما در تحقیقات اخیر بازاری خود متوجه شدیم پروژه Sandbox گوگل احتمالاً روی منتشرکنندگان مانند روزنامه‌ها و البته بازار تبلیغات دیجیتال خواهد داشت.» این سازمان ادعا می‌کند شکایاتی مبنی برآن دریافت کرده که گوگل با تکیه بر این پیشنهادات از قدرت برتر خود در بازار سوءاستفاده می‌کند. البته مرورگرهای موزیلا (فایرفاکس) و زافاری (اپل) از هم‌اکنون کوکی‌های طرف سوم را مسدود کرده‌اند.

 

ارسال نظر