دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۸۶۹

افزونه‌های یک هلدینگ امریکایی در گوگل حذف شد

گوگل افزونه‌های کروم یک هلدینگ امریکایی را حذف کرده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، شرکت گوگل برخی از افزونه‌های توسعه‌یافته در شرکت IAC/InterActive برای مرورگر کروم را به دلیل نقض قوانین حذف کرده است. شرکتIAC یک هلدینگ امریکایی است که برندهای مختلفی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان دارد و در حوزه رسانه و اینترنت فعالیت می‌کند. سخنگوی گوگل در یک بیانیه ایمیل شده در این باره اعلام کرد: «ما همچنان به مذاکره درباره سیاست‌های فروشگاه کروم با شرکت IAC ادامه می‌دهیم و هم‌اکنون نیز برخی از افزونه‌های توسعه‌یافته در این شرکت را حذف کرده‌ایم. ما مشغول بررسی افزونه‌های باقیمانده و اجرای سیاست‌هایمان هستیم و هنوز درباره وضعیت IAC تصمیمی نگرفته‌ایم.» چندی قبل وال‌استریت‌ژورنال فاش کرد گوگل مشغول تصمیم‌گیری درباره وضع جریمه‌های سنگین برای شرکت مذکور است زیرا روش‌های بازاریابی آن را فریبکارانه می‌داند. در این گزارش اشاره شده بود گوگل متوجه شدهIAC درباره افزونه‌های مرورگر کاربرانش را فریب می‌دهد و حتی ممکن است آلفابت این محصولات را در مرورگر کروم ممنوع کند.

هواوی به خودکفایی  در تراشه سازی می‌رسد

فرایند احداث کارخانه تولید تراشه هواوی در چین تکمیل شده است تا به خودکفایی این کشور در حوزه نیمه رسانا کمک کند. به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، چین تصمیم دارد در حوزه تولید تراشه به خودکفایی برسد و از اتکا به کشورهای دیگر بکاهد. در همین راستا هواوی به دستاوردهای مهمی رسیده است. طبق گزارشی جدید ساخت نخستین کارخانه تولید تراشه هواوی داخل چین بطور رسمی تکمیل شده است. پروژه مذکور در مساحت ۲۰۸۹۰۰ هزار مترمربع ساخته شده و در «ووهان اپتیکز ولی سنتر» قرار دارد. این کارخانه بزرگ‌ترین مقر تحقیق و توسعه هواوی در بخش مرکزی چین به حساب می‌آید و واحدهای تولیدFAB و واحدهای پشتیبانی مختلفی را در بر گرفته است. همچنین این کارخانه به عنوان مرکز قابلیت‌های اپتیکال شرکت، مرکز تحقیق و توسعه پایانه هوشمند و برخی دیگر از فناوری‌های نوین هواوی به حساب می‌آید. پس از تکمیل این پروژه نخستین کارخانه تولید تراشه هواوی در چین فعالیت تولیدی خود را آغاز می‌کند. به این ترتیب شرکت چینی مذکور می‌تواند زنجیره نیمه‌رسانای خود را از طراحی و تولید گرفته تا تست و بسته‌بندی را انجام دهد. البته این تنها کارخانه هواوی در چین نیست. طبق گزارشی دیگر این شرکت تصمیم دارد یک کارخانه تولید تراشه دیگر در شانگهای نیز بسازد. ساخت این کارخانه پس از آن انجام شد که امریکا هواوی را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی قرارداد و تحریم‌هایی را علیه این شرکت وضع کرد.

خرید آنلاین با ‌رمزارز چینی ممکن شد

‌رمزارز چین از امروز کاربرد مهم و گسترده‌ای یافته و از آن می‌توان برای خرید انواع کالا و خدمات در برخی فروشگاه‌های آنلاین استفاده کرد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، فروشگاه آنلاین چینی مشهور JD.com از امروز یوان دیجیتال را برای خرید کالا در وب‌سایت خود می‌پذیرد. این اولین‌بار است که یک سایت خرید و فروش آنلاین در دنیا استفاده از رمزارز برای خرید کالا را ممکن می‌کند. در حال حاضر این خدمات برای عده‌ای محدود از ساکنان شهر سوژو در نزدیکی شانگهای ارایه شده، اما گامی مهم و رو به جلو جهت عادی‌سازی استفاده از رمزارز محسوب می‌شود. تلاش برای ارایه این خدمات توسط سایت یادشده از آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در آن زمان فروشگاه‌های فیزیکی JD.com پذیرش رمزارز را آغاز کردند. قرار است بانک مرکزی چین بر استفاده از این یوان دیجیتال نظارت داشته باشد. این امر موجب می‌شود ‌رمزارز مذکور از ثبات بیشتری برخوردار باشد و مردم نیز به آن بیشتر اعتماد کنند. پیش از این کشورهایی مانند ونزوئلا و ژاپن هم از استفاده ‌رمزارزهای مورد حمایت دولت خبر داده بودند.

حمله هکری به سومین سازنده بزرگ هواپیما در جهان

هکرها موفق به سرقت حجم زیادی از اطلاعات شرکت برزیلی امبرائر شده‌اند که سومین سازنده بزرگ هواپیما در جهان محسوب می‌شود. به گزارش مهر به نقل از زددینت، امبرائر در زمینه تولید هواپیماهای مسافربری، تجاری و نظامی، همچنین تولید جنگ‌افزار و نیز ارایه خدمات، سرویس‌ها و فناوری‌های هوافضا فعالیت می‌کند و بعد از بوئینگ و ایرباس بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده هواپیماهای غیرنظامی در جهان است. هکرها با نفوذ به شبکه رایانه‌ای داخلی این شرکت فایل‌های خصوصی آن را سرقت کرده و قفل کردند. آنها برای رمزگشایی از فایل‌های یادشده درخواست دریافت باج کردند. اما مدیران امبرائر این موضوع را رد کرده و ترجیح دادند از فایل‌های پشتیبان یا بک‌آپ استفاده کنند. در نتیجه هکرها این اطلاعات را در بخش تاریک وب و روی یک وب‌سایت متعلق به گروه هکری رنسوم اکس ایکس به اشتراک گذاشتند. از جمله اطلاعات افشاشده بدین شیوه می‌توان به داده‌های شخصی کارمندان، اطلاعات طرف‌های تماس تجاری، عکس‌های شبیه‌سازی پروازهای هواپیماهای این شرکت و غیره اشاره کرد. محتوای این اطلاعات نشان می‌دهد هکرها به سرورهای شرکت امبرائر دسترسی یافته‌اند. البته این شرکت مدعی است هکرها تنها توانسته‌اند به بخش محدودی از داده‌های آن دست یابند.

 

ارسال نظر